Roligaste utvecklingssamtalet hittills

image116

Min mamma är så rolig. Var på ett utvecklingssamtal nyss, och direkt när vi kommer innanför dörren till klassrummet ser jag skolsköterskan och min lärare. Jag får värsta klumpen i magen och blir skitnervös, men du kan alltid lita på min mamma!

MIN LÄRARE: Är det något ni känner att ni vill ta upp innan vi börjar?
MAMMA OCH JAG: Nej....
LÄRARE: Okay, men då säger jag det. Vi borde kanske diskutera Annas vikt, eller vad tycker ni?
JAG: (tyst)
MAMMA: Va, vaddå? (skrattar) Nej, det är inget som vi behöver prata om.
LÄRARE: Så ni känner att ni har det under kontroll?
MAMMA: (nickar självsäkert och ler förtroendeingivande) Jadå, självklart.
JAG: (tyst)

Ämnet släpps.

Kommentarer
Postat av: Anonym

FYFAN VAD SKÖNT! haha jag hade fan fått hjärt attack om jag suttit där.

2007-12-01 @ 02:59:03
Postat av: Anonym

Vad ville du innerst inne att din mamma skulle ha sagt? Vill du ha hjälp? Dina lärare och skolsköterskan ser iallafall att du mår dåligt och vill dig väl. Men de var för mesiga, enligt min åsikt. Sök upp skolsköterskan, hon har stark sekretess, starkare än vad lärare har.

2008-04-30 @ 00:53:32
Postat av: Anonym

Lyckost dig, min mamma ringde Bup & SOC efter att jag inte hade ätit på 2 dagar och hur fan ska jag lyckas då?Hatar min mamma, hon är en äcklig tjockt svin!

2010-05-01 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se