Jävligt förbannad

På väg tillbaka till skolan möter jag en halvtjock, tragisk tjej. Hon var kanske i 20 års åldern, ganska söt men väldigt mycket vanlig Svensson. Blek som en mus, vanliga jeans, vanlig tröja, vanlig jacka, MAINSTREAM, ska se ut som alla andra.

Jag gick förbi henne. Och hon glodde avundsjukt på mina ben. Tro mig, jag kan den där blicken, för jag har själv glott så på så många modeller att jag vet.

Och vet ni vad jag kände? Ilska. Jag blev förbannad. För i sina händer höll hon ett kakpaket av något slag, och en ask Toffifee. Tror hon att jag äter? Tror hon att jag smäller i mig Toffifee och sen ligger och önskar att jag var smal? Har hon en jävla aning om hur hårt jag kämpar för att se ut som jag gör? Har NÅGON en jävla aning om hur hårt jag kämpar? Att jag sedan, ibland, ger upp och kastar i mig allt jag ser, allt som är förbjudet. Och att jag sen spyr i timmar för att jag FÅR INTE bli tjock, får inte gå upp i vikt som en förlorare. Har hon en aning om att jag sedan ramlar ihop i en hög och grinar som ett litet barn för att jag inte kan vara normal, att jag inte kan äta NÅGOT utan att börja hetsäta, och för att jag är så misslyckad?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du och jag har samma problem. Men min doktor har tvinhat mig att gå upp i vikt nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Allt är bara skit.

2007-10-03 @ 15:52:29
Postat av: MyAnaLife

Visst är det bara förjävligt när andra människor ska lägga sig i? Det är bara sjukt irriterande.

2007-10-05 @ 23:44:56
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Emelie

Det behöver hon inte ha någon aning om. Hon kan på fullaste allvar tro att du kan äta precis vad du vill, men så är det ju tyvärr inte. Det är dock inte hennes fel. Det enda som är hennes fel är att hon äter sötsaker fastän hon vill gå ner i vikt. Å andra sidan kan du väl inte på allvar mena att hon borde "skaffa" samma sjukdom som du drabbats av? Dvs. anorexi/bulimi. Eller vad det nu är du har. Vet inte om du brukar hetsäta & spy så mycket som en bulimiker (jag) gör. Och jag skriver INGET av det här för att vara elak, jag tror på dig tjejen, men det är synd att du hatar dig själv så mycket och att det leder till att du hatar andra. :/
hälsningar Emelie

2007-10-06 @ 20:29:03
Postat av: Anonym

"Visst är det bara förjävligt när andra människor ska lägga sig i? Det är bara sjukt irriterande."

Men? det är ju precis samma som du gör?

2008-04-27 @ 18:04:22
Postat av: Sanna

Vet du varför folk stirrar på en när man är anorektisk? Inte av avundsjuka utan man tänker "herregud vad smal hon är, hon ser anorektisk ut"



Varje morgon när jag cyklar till jobbet möter jag en tjej som är ute och joggar, skinn och ben. Jag har bara lust att säga till henne att sluta träna, och äta något istället!



Smalt kan vara vackert, för smalt är inte vackert... om dina armar och ben är insjunka är du för smal. Precis som modellen Natacha i ditt andra blogginlägg.

Men du kanske kommit såpass långt sedan detta inlägget att du inser det nu. :)

2008-10-26 @ 18:59:18
Postat av: Anonym

Vad fan går runt och säger att vi normal viktiga är tjocka:O ÄT MÄNNISKOR det är inte bra att se ut som ni gör det är äkligt!!

2009-02-16 @ 23:26:06
Postat av: Emelie Rosenberg

Jag tror faktiskt att du behöver hjälp, om du inte redan får det. Du behöver ju hjälp med din mentala hälsa. För som du tänker är inte friskt!



När jag går förbi en människa som är smalare än "smal" så tittar jag på henne och tänker, vad fan e det för fel på dig? ÄT och se glad ut och sluta tänk på vad alla andra människor tänker om dig. Har du ingen egen talan, har du inget eget sätt att vara på, eller du måste se ut och vara som alla äckliga underviktiga modeller?



Du borde söka hjälp för du e fan ta mig inte friskt människa!

2010-01-02 @ 21:27:11
Postat av: Anonym

jag har exakt samma problem som du, jag vill träna, jag vill sluta att äta, jag VILL VARA SMAL. men min skitdoktot tvingar mig att gå upp i vikt och äta helt sjukt mycket varje dag och därför är mitt liv ett helvete. jag har inte tränat på ca3-4 månader och idag har jag ätit helst sjukt mycket mat. massor med smörgåsar men ost och flingor och potatis med smör och allt som jag INTE får äta. jag bara hatar mitt liv och jag önskar att jag var du.

2010-02-12 @ 21:54:38
Postat av: Anonym

Jag vet precis hur det är, förstår hur du känner, folk bara står där och glor, de tror att man är född smal, man är född på de sättet. Men fan har dom fel! Och jag blir så jävla förbannad när de står en tjej där och trycker i sig godis och kakor och samtidigt säger till mig:

-Jag vill vara som du, smal, men jag är inte FÖDD så, så jag kommer aldrig se ut så.

Om dom bara visste hur ja kämpar för dehär, jag kämpar som om de vore mot döden, jag FÅR INTE ÄTA, FÅR ABSOLUT INTE BLI TJOCK!

Jag blir så jävla förbannad på folk som lägger in bilder på sig själv och säger:

-Fy vad jag är tjock!

Men sedan kan dom skriva:

- Ikväll ska jag ha tv-kväll och då blir de CANDY!:DD

Liksom jag menar? va fan tror folk? Det räcker inte att man vill bli smal, man måste jobba för det, man måste utsätta sig för plågan!

2010-02-28 @ 17:07:28
Postat av: Liz

Jag vet hur du känner dig, håller oxxå på.

Men du kan förfan inte gå på henne, det är att gå för långt.

När andra stirrar på mej så tänker jag att dom tkr att jag är för tjock för kläderna jag har på mig.

Det behöver inte vara avundsjuka.



Det här är ditt val, precis som detta är mitt val.

och så som hon ser ut är HENNES val.



Tänk så lider hon av någon sjukdom hon inte kan hjälpa?



Precis som det med att du hatar när andra klagar.

Det irriterar mej med att andra säjer "jag är hungrig" för jag äter förfan hlr inte.

Men att kalla din kompis fet, så verkar du inte förtjäna att vara hans kompis..

Hur jävla shyst är det att kalla sin kompis fet s:

han är van vid att äta, och då blir man hungrig oftare än vad vi blir.

det är så det funkar.



Jag säjer inte detta för att vara taskig.

vill bara att du ska se det på ett annat sätt.

en annan syn vinkel.

2011-05-01 @ 21:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se