Jag HATAR folk som lägger upp sitt liv efter mat

image284

Som blir sura och griniga när dom inte ätit. Som planerar hela sitt liv efter mat. Jag verkligen hatar det.

Tror att det är en av dom största anledningarna till att jag svälter mig själv. Jag vill inte vara beroende av något eller någon, speciellt inte mat !! Jag vill inte vara som alla andra, jag hatar hela våran matkultur!

Ursch vad arg jag är just nu. Som tur är håller det mig från mat. Mina höftben blir allt mer vassa, ÄLSKAR det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

att man blir arg om man inte får mat har med blodsockret att göra, de personerna kan inte hjälpa det. allt handlar om kemikalier, det vet du - dont judge, dont hate.

2008-04-12 @ 18:34:53
Postat av: Mat

jag håller med dig, varför ska allt alltid vara uppbundet kring mat i våra liv? ska vi ses och fika? bjud hem henne/honom på middag? ta hem dina vänner och bjud på någonting. Varför ALLTID mat med? kan människor inte bara träffas och prata? varför måste det ALLTId vara mat eller fika inblandat? Förresten så älskar jag din blogg :)

2008-04-12 @ 18:38:11
URL: http://blodpuddingochfiskbullar.blogg.se
Postat av: Fröken V

Förstår precis! Jag hatar också när folk är sura mot en och när man frågar varför så svarar dom "Jag har inte ätit på länge, säkert därför".

?!?!, liksom.

Never stop moving
Fröken V

2008-04-12 @ 18:39:55
URL: http://anorexia.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Jag älskar din blogg det ska du veta.du är grym. Jag är dig jävligt lik egentligen.Men..

men det är ju för helvete det vi håller på med, bygger upp våra liv kring mat! Du skriver ju ta mej fan en blogg om mat..indirekt.

Förlåt om jag lät upprörd, men jag blir så trött på mig själv tror jag, att jag hatar mat, men är inte lika duktig som du att klara mig undan den.

För övrigt skulle jag behöva din hjälp, jag är fast i en ond cirkel..känns som att du skulle bry dig. Orkar knappt med mina högskolestudier längre. Allt går utför. Jag vet inte..Vi borde stötta, peppa och hålla ihop. Men klart att vi för den saken skull kan ha olika åsikter. Men vi strävar efter sammma sak.

Men vi sitter väl alla i samma båt, mer eller mindre.

Skulle bli så tacksam om du hörde av dig. hjälpa varandra..?! behöver ngn att ventilera med..en vän som jag kan prata med det som faktiskt är det mest centrala i mitt liv. ATT BLI TRÅDSMAL. Finns ingen i min omgivning som vet, och jag pallar inte att vara ensam längre.

Oj, förlåt gumman, det här vart långt, men jag behövde bubbla lite tror jag:)

kramar,
Sara 22

2008-04-12 @ 18:50:21
Postat av: Nikki

ett liv planerat utan mat=färre hålltider samt inget beroende, skönt!

Hoppas allt är bra med dig och att du lever livet! Höftbenen som känns mer och mer, love it!

take care

2008-04-12 @ 21:20:53
URL: http://bonies.blogg.se
Postat av: elsa

ibland är dina inlägg så jävla kloka, ibland bara så förbannat korkade. fattar du inte att våra liv är så mycket mer kontrollerade av mat? andra människor tänker bara på mat när de känner att de är hungriga, när de märker att humöret börjar svikta, blodsockret är lågt osv, medan vi måste tänka på mat hela jävla tiden och överväga varenda tugga, varenda kalori. planera varje dag så att vi ska slippa äta. våra liv är kontrollerade av mat.

2008-04-12 @ 22:22:54
URL: http://atstord.blogg.se
Postat av: Sara

Elsa: du har förstått galoppen du, och jag håller med dig om vartenda ord du skriver. Precis så är det. Bitter sanning, men det är ändå vi som väljer ett sådant liv.

Går det bra för dig? ska ta å kika in på din blogg nu:)

kärlek till er alla!
Sara

2008-04-12 @ 23:40:40
Postat av: Anonym

Hahahahah läste rubriken o tänkte: det är ju precis det du gör! Rannsaka dig själv, vem tror du lägger mest tid på att koncentrera på mat under dagen? anorektiker som du eller de som äter?
eller du kanske bara var självironisk, eller bara dum! misstänker det sista faktiskt..

2008-04-13 @ 14:04:21
Postat av: yellowplease

Jag håller med dig till viss del, varför låta mat styra ens liv. Men samtidigt är mat ju en av dom sakerna vi faktiskt måste ha för att överleva. Men för den saken så behöver man ju faktiskt inte hänga upp hela sitt liv på det, inte åt det hållet att man måste ha mat konstant eller att man går och tänker på hur man ska slippa äta. Det borde väl finnas något mittemellan ^^

2008-04-13 @ 16:35:50
URL: http://yellowplease.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka är det som låter sina tankar hela tiden kretsa kring mat?? Kan det möjligen vara de som förbjudit sig själva att äta...

2008-04-29 @ 19:14:49
Postat av: Anonym

Du har tydligen hängt upp hela ditt liv på just det här med att inte-äta! En hel blog! Vems tankar är det som kretsar kring mat hela tiden?

2008-04-29 @ 19:16:42
Postat av: caroline

jag håller såå med dig!! du har verkligen fått mig på andra tankar

tack!! säger jag bara :P XD

ha en bra dag
carro

2008-04-29 @ 21:00:32
URL: http://carrobruden.blogg.se
Postat av: emma

hela ditt liv handlar ju visst om mat, vad du vill äta, men inte får äta. Hela ditt liv kretsar om det. har läst nästan alla dina inlägg, det står något om mat i varje inlägg, du e helt besatt pga. din sjukdom, snälla snälla, din kille e ju körd om han inte ställer upp och stöttar dig för att söka hjälp, dumpa honom!

2008-05-05 @ 16:22:34
Postat av: Felle

Fan jag håller med dig! Hela min familj är helt matbeoroende, pratar om mat hela tiden, äter hela tiden, lagar mat hela tiden, hela deras liv kretsar kring maten!

Hatar när man bara vill iväg och dom bara "nej men vi måste ju äta först" äckliga fetton liksom! Stör mig på folk som äter hela tiden, man blir så jävla irriterad! Ser dom inte att dom är feta? Blä.

2009-05-28 @ 18:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se