Jag vill inte vara en dum tjockis

image309


Herrejösses. Vad ger er rätten att säga att jag är dum i huvudet?

Haha, det roligaste är ändå ni som säger att jag är sjuk. Godmorgon, anorexia nervosa = en sjukdom? Kom ni på det alldeles själva?

Tack alla ni där ute som stöttar mig! Jag tvingar inte någon annan att gå ner i vikt, jag skriver inte speciellt ofta vad jag äter, eftersom det är lätt att efterfölja.

Och om ni läser noggrannt vad jag skriver, så kan ju inte någon vilja ha det som mig. Eller? Är jag verkligen ett ideal? Hur många av er som läser min blogg ser mig som en förebild?


" Tjena! Läst din blogg, ok bra att du vet att du lider av en ätstörning, Själv är jag kille och har lidit av det nu snart i 6år, har äntligen kommit över ångesten av att äta, men jag vill fortfarande vara smal. Tycker detta är starkt av dig att skriva om, inte många hade vågat skriva om sina ätstörningar för då blir man klassad som DUM I HUVUDET. Men som sagt ätstörningar kommer inte av att man vill vara smal, det finns många faktorer som du också har sagt. Tack för att personer som du finns som vågar skriva om detta "


Tack så mycket!

Kommentarer
Postat av: Ell

Jag vet inte vad jag ska tycka om dig. Tycker att du är dum som gör detta mot dig själv, men samtidigt är det starkt att skriva om det. Men jag tycker att du borde söka hjälp. Även om du inte tycker det själv kommer det inte att vara så roligt när du dör på grund av undernäring. Förlåt om jag är dum men det är bara min åsikt.

2008-04-28 @ 18:34:16
URL: http://ellisa.blogg.se
Postat av: Jag heter också Anna

Jag förstår uppriktigt sagt inte grejen med det du gör. Vad vinner du på att skriva om det du gör? Och skriva SOM du gör. Du verkar vilja att folk ska tro att du är sjuk, att du har anorexia. Men jag lovar och svär att har man den sjukdomen på riktigt så beter man sig inte såhär. Då skriver man inte med ett glatt humör om hur mycket man ska gå ner och hur mycket man ätit. Det är något man håller för sig själv. Och vart är dina nära som bör hjälpa dig om du nu väger så lite som du utger dig för att göra? Sluta vara en wannabe-Nicole Richie, hon har iaf en hjärna. Fast iof så borde du egentligen ta efter henne, eftersom hon har haft vett att gå upp i vikt igen. Jag anser inte att det är fult att vara smal, tvärtom, MEN du behöver inte låtsas om att det är allt du lever för. Eller är det det? Är allt du lever för att bara äta ett enda äpple på en hel dag? Då beklagar jag dig för din skull, måste isf vara den mest tragiska människan som existerar. Det finns människor som har anorexia på riktigt. Du behöver intet få det att låta som att det vore hemskt om man väger 50 kilo, vilket är hemskt hemskt lite. Jag råder dig till att skaffa dig något att leva för så kanske du kan dö lycklig en dag. Ha det bra, ska dra och käka ett skrovmål på Max, för jag älskar livet, äter god mat och är ÄNDÅ smal. Och med all säkerhet snyggare än vad du är. Peace out.

2008-04-28 @ 18:37:16
Postat av: martina

jag skulle aldrig få för mig att säga någon som har ätstörningar är dum i huvudet. absolut inte. men du verkar var stolt över att ha denna sjukdomen? det är typ som att säga: åå lyckliga jag, jag har cancer.

2008-04-28 @ 18:45:23
URL: http://marrelicious.webblogg.se
Postat av: Nikki

Haha, men gud, vilka vidriga människor de finns!!!

Finner en viss ironi i att så mnga ORKAR engagera sig... That´s only me...?!

LOL//Bonie

2008-04-28 @ 18:53:40
URL: http://bonies.blogg.se
Postat av: j

är det du på bilden?

2008-04-28 @ 19:00:40
Postat av: Malin

du är ssssssssså jävla snygg. Det är väl du på bilden?
Fuskigt!

2008-04-28 @ 19:21:09
Postat av: Helena

är det du på bilden. snälla försök att hitta hjälp, för att din sjukdom kommer att förstöra dtt liv om du fortsätter så här. lycka till!

2008-04-28 @ 19:22:13
URL: http://helenaa.webblogg.se
Postat av: rebecca

heeej! Läser alla kommentarer, att dom orkar!!!
Var inne på olika bloggar o nu är jag på din ;)
Jag tycker du ser jätte fin ut!själv skulle jag nog inte lida av att gå ner några kilon...
Jag väger nu ca62kg kanske vill väga mindre. varje dag i skolan är en plåga! jag blir kallad fetto,tjokis osv.
Har börjat träna typ varje dag nu. fotboll mån.ons.sön. gympa mån.ons sen ska jag far ut o springa någon dag i veckan och jag gör sittups varje kväll sen ska jag försöka sluta äta allt extra typ lunch kvällsfika och alla godsaker som kommer in där i mellan!
hare bäst! kram

2008-04-28 @ 19:47:37
URL: http://www.brokenangels.blogg.se
Postat av: Madde

vem har sagt att vi tjocka är dum?

2008-04-28 @ 20:12:23
URL: http://justmadde.blogg.se
Postat av: Angelica

Är det du på bilden?
Så vacker!

2008-04-28 @ 22:31:28
Postat av: AE

Det är inte anna på bilderna.
Anna är till å med snyggare, om ni kan tro det

2008-04-28 @ 22:58:40
URL: http://anorex.blogg.se
Postat av: Anonym

du har förmodligen den mest perfekta kroppen, tycker bar inte att du ska gå ner mer. dina ben

2008-04-28 @ 23:02:56
Postat av: michaela

jag tänker absolut inte klaga på det du gör, var människa har sin åsikt och sitt ideal, men se tll att folk i din omgivning vet vad du gör, så att de kan rycka in OM det skulle bli riktigt ohälsosamt.

men jag måste även tillägga att om nicole richie är ditt ideal så är du verkligen ute och seglar, du är mycket magrare än hon är, faktist så hade jag vänt på blicken och sagt "blä" på stranden, men det är eftersom jag skulle minnas min syssling som dog för ett tag sedan av sin "sjukdom" (personligen kallar jag det beroende), och mig själv när jag hade anorexi.
som sagt, smaken är som baken, du är säkert vacker i mångas ögon, men låt det inte spåra ur!

2008-04-29 @ 07:13:19
URL: http://michaelaboren.blogspot.com/
Postat av: caroline

har alltid velat se ut så, men är tyvär allderles för misslyckad för det

ha det bra
carro

ps. älskar din blogg, skit bra thinspiration :))

2008-04-29 @ 20:52:16
URL: http://carrobruden.blogg.se
Postat av: one

vilken drömkropp!

2008-05-01 @ 23:55:33
Postat av: Ramon

Lär dig att använda din kameras timer! Hallo, hur stereotypisk myspace bild är det där?

2008-05-02 @ 12:27:16
Postat av: C

Fin kropp. Jag tycker inte att du behöver bli smalare. Du är helt perfekt.

2008-05-04 @ 15:53:00
Postat av: silvia

hej, jag ser verkligen inte ner på din blogg bara för du har anorexi, det är första gånegn jag är inne här men det ser intressant ut. Vill bara säga att du har en sån kropp som alla kändisar du viar. Tycker VERKLIGEN nt att du ska gå ner mer. Din mage är fin som den är du är fin som du är, kankse lägga upp 1-2kg skulle vara bra men absolut inte gå ner mer, det skulle bara ta död på dej och din ork osv !

2008-05-08 @ 01:00:24
URL: http://www.ntioleys.blogg.se
Postat av: isabel

jag förstår inte varför ni klankar ner på henne, jag tycker det är stark utav henne att skriva om det..



ha det bra :)

2008-05-23 @ 08:32:42
URL: http://miniibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se