Kan ni se anorexia?

image300

Är ni sådär så att när ni ser någon jättesmal på gatan så börjar ni undra? Eller ifall ni ser någon på TV, och så tänker ni "HON har anorexia!" Ni bara vet det, liksom.

Jag känner att jag kan göra så ibland. Känner igen mina ätbeteenden hos många av mina kompisar. Jag ser folks blickar på mina ben (smala människor som glor!). Sådana där smådetaljer, som gör dem till Anas. Det går inte riktigt att beskriva...

Men som exemel, jag och Boyfriend satt och gnabbades om att inte alla tjejer har komplex (vilket han tror), för några veckor sedan. Jag tror att alla tjejer har någon form av komplex.... Våran killkompis flickvän tog vi som exempel, och
Boyfriend sa: "Aldrig i livet att hon har någon form av ätstörning, hon har ju skitsnygg kropp!"
Jag: "Jag VET att hon har komplex för sin kropp (utan att veta, men jag var helt säker, p.g.a. hennes signaler)

Igår fick våran killkompis ett sms från henne där det stod något om att hon höll in magen på sina bilder och att hon "måste gå ner i vikt!!!"

Visst, kanske inte en ätstörning än, men vänta bara. I KNOW THIS SHIT.

Kommentarer
Postat av: Fröken V

Jag tycker verkligen att man kan märka. Man får liksom en kontakt med andra anorektiska tjejer. Ger och får blickar som visar att vi är i det här tillsammans, liksom. Det känns bra. Vi anas borde hålla ihop.

Kram.

2008-04-23 @ 09:17:29
URL: http://anorexia.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Jag vet precis vad du menar. Det händer mig ofta på stan. Jag får syn på en smal/mager tjej och hon får syn på mig. Våra blickar möts hastigt, lite generat, och vi båda vet att vi är samma sort.

2008-04-23 @ 10:44:38
Postat av: elsa

jag ser aldrig andras blickar dra till mina ben. inte ens då jag haft bmi på under 12.

2008-04-23 @ 17:12:28
URL: http://spaderdam.blogg.se
Postat av: Lilja

Vet din pojkvän om din ana, eller?

Min pojkvän vet om min och det är SKITJOBBIGT.

2008-04-24 @ 15:06:31
URL: http://anorexialifestyle.bloggagratis.se/
Postat av: Anna

Jag känner igen det. Tycker också att jag ofta kan se huruvida en person har anorexi eller inte. Men jag är övertygad om att det sitter i ögonen. Ögonen hos någon med anorexia är djupa. Och mörka.

2008-04-28 @ 18:31:11
Postat av: ...

hm.. jag brukar oxå hålla in magen på kort..

2008-04-28 @ 19:56:32
Postat av: Annie

Jag får ibland känslan av att vissa personer jag umgås med är i samma spår som jag. Och ibland ser man ju folk på stan också. Men en tjej i min klass.. Hon har blivit smalare, jag ser det. Och jag känner igen hennes matbeteende också. Hoppas inte hon blir som jag .

2008-05-18 @ 11:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se