Sista innan nattdags

image311

Många frågar om hur jag gick ner 20 kg på två månader. Jag tänker inte säga den exakta dieten... men mitt bästa tips är att äta när du är hungrig, inte bara för av vana. Och sluta äta när du är mätt, inte tidigare och inte senare. Din magsäck kommer minska med tiden och du kommer behöva mindre och mindre! Ett annat tips är att inte äta efter sju på kvällen och sju på morgonen (the 7-7 diet).

Och till alla er som klagar på att jag hjälper andra ner i ätstörningsträsket - skärp er. Ärligt talat, jag kan inte tvinga någon annan att få ätstörningar?! Jag kan inte trigga någon annan, beslutet är ändå ens eget. Jag tror att man måste i grund och botten ha extremt dålig självkänsla och självförtroende, och vill man läsa om sådant här så gör man det. Jag glamouriserar ingenting här på min blogg.



Godnatt alla sötnosar därute!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vet du vännen? (jag tar mig friheten att kalla dig vännen, hoppas du inte tar illa upp) Har suttit och läst din blogg och min spontana känsla är att jag bara skulle vilja ge dig en kram. Började nästan gråta när jag läste ett inlägg från december, du hade slagit in paket till din pappa och började gråta för att det blev så fult. Och jag kände igen mig så. Sköt om dig tjejen, så gott du kan.

2008-04-28 @ 21:02:06
Postat av: Anonym

jag förstod inte 7-7. Att man inte ska äta efter kl 7 på kvällen är jag med på, men ska man inte äta efter kl 7 på morgonen heller? För det säger ju emot sig självt. Förklara mer =)

2008-04-28 @ 21:02:24
Postat av: Nettan

hej ! Jag vill bara säga att dem dumma kommentarer du får från folk bara är människor som inte har något vett i skallen.
För många av dem är själv sånna som står framför spegeln och nyper sig i skinnet och kallar sig feta och sitter och kollar i tidningarna och beundrar dem smala modellerna. Stå på dig.
Det var allt jag ville säga :)

2008-04-28 @ 21:02:52
URL: http://neriksson.blogg.se
Postat av: AnnaP

Anna: Tack så mycket... det värmer ! :)

Anonym: Jag menar, ät inte efter klockan sju på natten och inte innan klockan sju på morgonen ;) så får du en slags "12 timmars fasta" :)

Nettan: Tusen tack för din snälla kommentar! Jo, det är ju bara människor med dåligt självförtroende som klankar ner på andra, så jag försöker att inte ta åt mig :)

2008-04-28 @ 21:16:05
URL: http://myanalife.blogg.se
Postat av: Siri

Ouch. Spelar det ngn roll för dig hur mycket du går ned i vikt när du fortfarande har dålig självklänsla?

2008-04-28 @ 22:16:21
Postat av: Emmy

Är det du på bilden?

2008-04-28 @ 22:30:56
Postat av: AE

Inte anna på bilderna,
HON ÄR SNYGGARE ÄN DET DÄR

2008-04-28 @ 23:00:32
URL: http://anorex.blogg.se
Postat av: MY

Jaa, håller med. vafan, man tvingar ju ingen att läsa? :S

Postat av: Karolin

Jag har anorexia, eller jag försöker blir frisk från anorexia. Så läser jag något sånt här, jag blir så jävla förbannad. Tänk på att det finns faktiskt unga osäkra tjejer som följder ditt råd nu och som hamnar i samma position som jag själv. Jag tycker att di ska sluta ge ut dina små "tips" man blir inte lyckligare av att se sina revben sticka fram, faktum är att man ser vidirg ut och kroppen slutar växa. Hur små bröst vill man ha egentligen? Så snälla skriv inte om det om du nu måste banta dig till en femårings klädstorlek - håll det för dig själv. Snälla.

2008-04-29 @ 08:40:58
Postat av: Frida

"Tack alla ni där ute som stöttar mig! Jag tvingar inte någon annan att gå ner i vikt, jag skriver inte speciellt ofta vad jag äter, eftersom det är lätt att efterfölja"

Så skriver du i ett inlägg och i det här inlägget kommer du med raka motsatsen.

Önskar verkligen jag kunde ge lite av min hjärna till dig.

2008-04-29 @ 14:00:14
Postat av: Emmelie

Lyssna inte på alla dumma kommentarer, som du själv säger "du tvingar ingen att få ätstörningar". Du är bra som du är och skriver toppen.
Förstår inte riktigt varför man inte ska äta efter klockan sju på morgonen, skriv gärna och förklara=)

2008-04-29 @ 16:18:47
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se
Postat av: Josefin

Jag gillar din blogg starkt måste jag säga! Skönt att du är så ärlig som du är. Jag har en liten fråga till dig, och om du anser att den är för triggande så behöver du självklart inte svara. Jag undrar bara hur mycket du la ner tid på träning när du gick ner 20 kg? Alltså, VAD du tränade, HUR MYCKET osv. Tacksam för svar :)

2008-04-29 @ 19:46:30
URL: http://alltomkroppen.blogg.se
Postat av: linda

Jag har bara sett att du skrivit massa 'och jag har varit så duktig idag för attt jag bara ätit ett äpple' typ, och jag har förstått att människor kankse gett ifrån sig dumma kommentarer då. Men tösabit lilla, måste bara få säga; detta inlägget var bra. Det var sjukt bra att du gav några förnuftiga råd att följa. Jag själv håller lite på som dig med, faktiskt.. Men vet precis hur man BORDE göra. Har dämpat betydligt med maten och skit och vet att jag gör lite fel.. men jag vill ju verkligen förlora dessa överflödiga kilnoa! så jag har gått ner 2,5 kilo förra veckan. låter sjukt ändå för andra som inte förstår. men ja. och det var precis det du skrev, visar att du bryr dig. skitbra gjort.
och föresten; ta åt dig detta. DU ÄR SMAL! vet att det är sååå svårt att ta åt sig sånna kommentarer, tar hellre åt sig kritik som är negativ. men jag menar verkligen det! jag hade inte skrivit det annars. okej? Smal och skitfin kropp. Kom ihåg det nu vännen.

2008-04-29 @ 23:21:03
URL: http://lindapatriciaa.blogg.se
Postat av: linda

(men jag tycker dock inte du ska gå ner mer nu, fortsätt kämpa. men försök att inte förlora mer.. det kan faktiskt bli allvarligt. men det vet du säkert redan om.)

2008-04-29 @ 23:22:34
Postat av: Micaela

jag gillar din blogg riktigt mycket. de är ju liksom inte som om du säger att man ska banta. du ger ju liksom tips , är man inne på din blogg så är de ju för att man känner lika eller för att man gillar de du gör och vill göra lika de är ju bra att de finns folk där ute som hjälper en.


jag tycker att du gör de bra , ta inte en massa skit från andra

2008-04-30 @ 15:57:31
URL: http://Espinozan.bloggagratis.se
Postat av: Jennifer

jag tycker du är grymt snygg :-)
många kramar

2008-05-04 @ 22:33:10
URL: http://popstars.blogg.se
Postat av: anonymish94

Hej,jag tycker att du är väldigt modig och stark som person när du skrev allt det här i din blogg. Jag är svartsjuk på dig. Jag vill själv gå ner i vikt.Har lite problem också... Just nu ser jag jätte tjock ut och jag vill liksom gå ner ganska snabbt.HATAR att se mig så tjock. sommaren kommer ju snart och jag ska liksom träffa min kille då. så då vill jag bli mycket smalare. Killar föredrar smalare tjejer än tjockare tjejer eller hur. Jag lästa igenom din blogg och specielt det här inlägget. jag tog dit råd om hur man skulle göra. men jag förstod inte allt. jag fattade allt det där med 7 till 7 grejen men inte: äta när du är hungrig, inte bara för av vana. Och sluta äta när du är mätt, inte tidigare och inte senare. Din magsäck kommer minska med tiden och du kommer behöva mindre och mindre!

Men om jag äter typ mycket när jag är hungrig och sen sluta käka när jag har blivit mätt så blir det liksom som vanligt. så... antingen är jag trögfattad eller så förklarade du konstigt. jag antar att jag är trögfattat. kan du förklara lite mer detaljerat!snäälla!jag ber dig.

PS: jag vet att du inte tvingar folk att göra som du men jag vill göra det här plus att jag är en person som lätt kan kontrolera saker så det komme rinte gå snett.

Skulle bli jätte tacksam över ett svar snart!

kramar<3

pss: Du är jätte snygg!

2011-05-30 @ 21:21:51
URL: http://mrskaulitz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se