Trött på att bli behandlad som ett barn

image278

Det är det värsta som finns. När vuxna ignorerar en eller stirrar tomt på en och sedan säger något som får en att verka SÅ liten och korkad och dum.

Jag har alltid varit ganska mogen med mitt ordförråd, kunnat föra mig väldigt bra i olika sammanhang. Men det kommer alltid någon person (GAMMAL!) som ska trycka ner en. Och stirra undrande på dom andra vuxna i sammanhanget och undra varför dom lyssnar på den där "lilla - flickan - som - inte - har - en - aning - om - något - eftersom - hon - är - så - liten".

Jag hatar det. (Och mig själv, för jag är tjock!)

Kommentarer
Postat av: -

precis, antingen får man en kick eller så rasar ens värld totalt, jag vill inte riskera det sista så jag struntar i det.

ja håller med dig, jag är yngre än dig iofs, men jag blir alltid betraktad som den "lilla-flickan-med-barnkropp" som inte fatter ett smack eeller har något vettigt att komma med. det är fruktansvärt frustrerande.

2008-04-09 @ 16:50:25
URL: http://fightfornothing.webblogg.se
Postat av: sannaa

Tack :) snygg blogg!

2008-04-09 @ 18:43:00
URL: http://www.sannaaek.blogg.se
Postat av: hanna

vad väger du?

2008-04-09 @ 20:05:31
URL: http://jaghatarvikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast det kanske inte är så konstigt att dom behandliar dig så?
" Jag tänker bete mig som ett barn, skrika och gnälla och slänga mig på golvet. Jag. Tänker. Inte. Äta."

2008-05-12 @ 12:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se