Det där om modellandet



Det är ganska många som frågar om det här med modellandet. Så nu tänkte jag dra hela historien igen:

Jag var modell, medlem i Mikas Modellagentur när jag var ungefär 14. Det var då det började första gången, med mina ätstörningar. Jag började kontrollera ätandet och gick ner i vikt. Mina föräldrar beslutade sig då för att jag inte fick vara med längre i agenturern (är man under 18 måste man ha målsmans tillåtelse).

Så när jag fyllde 18 i December förra året, hörde dom av sig igen. Dom ville att jag skulle komma in och ta lite bilder och så. Och jag tänkte: "jag gör det när jag väger 52kg." Jag gick ner till 52kg. Då tänkte jag: "jag gör det när jag väger 50kg." Jag gick ner till 50kg. Men jag kände mig fortfarande för stor. Så jag bangade. Ja, ni läste rätt. Jag sket i det. Vågade inte. Fick kalla fötter och sket i att gå.

Så: ja, jag är en sopa. En värdelös sopa, som alltid pajar allt. Men nu vet ni i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Amanda M!!!

Du måste ge dig! Mikas tar inte in dig om du väger för lite. Vilket du redan gör. Om du har ett bra utseende så skall du utnyttja det! Vet du hur många tusentals tjejer som bara kan ha drömmen om att bli modell som just bara dröm?



JAg tycker du skall Prova! Du har haft/har det skittufft i livet (från vad jag har läst)



Så GÖR DET BARA! det kommer vara bra för dig!

2008-08-11 @ 21:22:33
Postat av: Anonym

Ärligt tog dom kontakten med DIG och har väntat flera åt och sedan kontaktar dig IGEN så finns det inget mer att göra än att besöka dom..

2008-08-11 @ 21:24:04
Postat av: saga

svar: tack så mycket för hjälpen, ska försöka fixa det senare :)

2008-08-11 @ 21:39:33
URL: http://sagalouise.blogspot.com
Postat av: Ghostfriend

Fina bilder.

2008-08-11 @ 22:03:37
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: josephine

stark av dig att berätta för allmänheten, arbetar du som modell nu också eller har du lagt av?ha en bra kväll kram

2008-08-11 @ 22:16:38
URL: http://peaceloveandrocknroll.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Fast om du fick ätstörningar när du började som modell så tycker jag att det var starkt av dig att inte gå. Du kanske skulle må sämre nu?.. alla tycker att vara modell är så himla underbart, och visst tom jag skulle älska om någon kontaktade mig :)...men som du skrev, "Det var då det började första gången, med mina ätstörningar."..så kanske du ska först bevisa att du är vacker och duger precis som du är..och kanske sen visa dig för andra. alltså när du själv mår bra... Hoppas du förstår vad jag menar :)

Ha en fin kväll :)...lr natt :P

2008-08-12 @ 00:49:45
URL: http://lillgrisennilsson.blogspot.com/
Postat av: ida

men vafan, du är ju snygg som bara den gumman! ring dom imorgon! du ska med där igen <3

2008-08-12 @ 01:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se