Det här är anledningen till att jag inte äter:

PAPPA: (svänger in vid Statoil - macken / en korvgrill)
JAG: Jag vill nog inte äta något, jag är inte hungrig, jag vill bara ha något att dricka...
PAPPA: Va, vill du inte äta? Jag är vrålhungrig!
JAG: Jag är verkligen inte så hungrig, något att dricka är tillräckligt. Jag kan springa in på Statoil och köpa något?
PAPPA: (stannar bilen utanför korvkiosken) Jaha, har du några pengar med dig då?
JAG: (chockad, tystnad)
PAPPA: Ja, hur hade du annars tänkt köpa något att dricka? (asgarvar)
JAG: (börjar gråta) Jag vill inte ha något då!
PAPPA: Nehe.

Och sedan går han in på den lilla grillen.

Hur fan skulle jag veta att jag skulle ta med pengar? Jag är väl inget medium? Jag hade ju för fan stallkläderna på mig!


Kommentarer
Postat av: Lisa B

=(

2008-08-16 @ 16:26:30
URL: http://lisitas.blogg.se/
Postat av: Anonym

men hallå, är han så jävla snål att han inte ens kan ge dig en femtiolapp???????

2008-08-16 @ 16:36:49
Postat av: ballerinagirl

va skulle inte din pappa kunna betala en dricka`?

2008-08-16 @ 16:37:03
URL: http://waytoperfection.blogg.se/
Postat av: signe

fyfan. din pappa låter exakt som min. kändes verkligen inte bra att läsa det där.

2008-08-16 @ 16:43:36
Postat av: Patricia Klinteberg

Tror du inte han skojade med dig då? Eller var han sådär jätteallvarlig, som inte ens är skojallvarlig? :/



Läst din blogg varje dag i över en månad. Vill bara ge dig en stor kram och suga ut alla dumma tankar du lider av :( <3



Hoppas verkligen att du blir frisk snart! Men man märker att du är på god väg ändå, du är mycket gladare i de flesta inlägg än för bara en månad sedan och du har viljan att bli frisk. Bara det är ett stort steg i rätt riktning! Fortsätt kämpa tjejen!



Kram.

2008-08-16 @ 16:46:19
URL: http://klinten.blogg.se/
Postat av: Anonym

sånt tycker jag är tråkigt. stackars dig.

2008-08-16 @ 16:56:37
Postat av: Anonym

Dedär är inte normalt av en pappa att säga. Känn dig inte dum på något sätt.

2008-08-16 @ 17:17:29
Postat av: emelie

härmed sänder jag dig världshistoriens största och mest välbehövliga KRAM.



Keep it up, tjejen.

Man klarar mer än man tror.

2008-08-16 @ 20:50:29
Postat av: Nicky

Förlåt, men dina föräldrar verkar störda i huvvet. Mina är inte så mycket bättre...

2008-08-16 @ 21:17:24
URL: http://yellowcab.blogg.se/
Postat av: Anorexiamamma

Ibland undrar jag om det inte är vi föräldrar som skulle få lite vård.

Det var ett jävligt dåligt skämt.

Kramar till dig.

2008-08-17 @ 00:19:53
Postat av: Anonym

Vad dumt sagt av din pappa, han ska stötta dig inte håna dig. Sänder en MEGA KRAM och hoppas du mår bättre! Och hoppas att du får må bättre i framtiden för du verkar vara en jätte go tjej.

2008-08-17 @ 07:35:33
Postat av: Simone

Hm,min spontana reaktion när jag läste det där var oförståelse. Han måste väl ha skojat eller? Tror du inte det? fast jag känner ju såklart inte din farsa...men tänk på att dumma ÄS förvränger alla kommentarer från andra människor, ta hand om dig,kram

2008-08-17 @ 22:50:16
Postat av: Anonym

Men seriöst, ingen va dina föräldrar verkar ju friska i huvet! Tror du inte att du skulle må bättre av att inte ha så mycket kontakt med dem? Bara så du vet, det där är INTE normalt beteende av en förälder!

2008-08-18 @ 20:59:23
Postat av: Sofia

Fy fan känner ign mig... min pappa skulle säkert kunna göra ngt liknande :( stackare.





Kramen

2008-08-18 @ 21:28:38
URL: http://crashingdown.blogg.se/
Postat av: MEGA KRAM

Det var jag som skickade inlägget med en "MEGA KRAM" och måste tillägga att även jag har haft ätstörningar. Så jag vet precis hur du mår, vet precis hur det känns att ätstörningen tar ifrån en det livet man vill leva, den hindrar en från att leva det normala livet man strävade efter när man började minska portionerna och röra på sig mer. Den tar kontrollen ifrån en och tillslut är allt man vill att få hjälp och blir frisk men man kan för sitt liv inte fatta varför folk lägger sig i och bara FÖRSTÖR för en. Man bönar och ber men när hjälpen står och knackar på dörren så blir man rädd, rädd för att förlora mot ätstörningen, och slänger igen dörren i ansiktet.

Nu är jag dock frisk och klarade mig helt otroligt på egen hand wiie och är numera förlovad och har en jätte fin liten dotter på snart 9 månader. Men visst måste jag säga att tankarna sitter och lurar och tar varenda chans att smyga på mig och i stort sett varenda gång jag äter eller har ätit så kommer skuldkänslorna men nu kan jag HANTERA DET! Jag vill ju vara en bra förebild för min dotter (fyllde 20 precis innan hon föddes) och jag vill att hon ska få en fin uppväxt utan all skev syn på vikt (eller i alla fall att den inte kommer hemmifrån).

Hittade en grej jag skrev under tiden jag mådde som du antagligen gör nu, och tänkte dela med mig av det så du vet att du är inte ensam och jag håller tummar och tår för att du ska få må bättre! Så här är det..;

"Jag vill bara sätta mig och gråta. Skrika och slå, ta till den allra högsta decibel. Banka huvudet i väggen och slå händerna i bordet. Få världen att lägga märke till mig, få varenda människa att lyssna. Få dem att fatta hur det är att vara mig, FATTA hur det är att vara mig..." Avslutar med ytterligare en kram och jag hejar på dig, en dag kommer även du sitta och uppmuntra en tjej i precis samma situation och berätta din historia och hur du tog dig ur det... :)

2008-08-19 @ 13:41:26
Postat av: Anonym

Fyfan vad jag vill krama om dig, bara hålla om dig och ge dig en stöttande axel som du kan luta dig mot!

Blir verkligen så jävla ledsen av att läsa allt detta.. jag önskar dig ALLT väl tillbaka till "de friska" jag VET att du kommer klara dig Anna..



jag tror att du är underbar..

2008-08-26 @ 19:47:27
Postat av: Matilda

Lyssna! din pappa stöttar dig inte igenom det här och det är helt sjukt. sätt dig ner och prata med honom! han behöver hjälp själv verkar det som. Annars kan du ge mig hans nummer/adress så kan jag gå dit/ringa och slå lite vett i skallen på honom? jag blir så arg ;@

2009-05-29 @ 02:04:12
URL: http://www.matildaeee.devote.se
Postat av: Madeleine

men shit han är ju din pappa kan han inte ens bjuda på en dricka SÅ himla dåligt skämt. Du har absolut inte gort nåt fel .

2009-08-21 @ 20:19:51
URL: http://madeleine234.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se