En sak ska ni ha jävligt klart för er



En sak ska ni ha JÄVLIGT klart för er.

JAG. ÄR. INTE. PRO - ANA.

Jag HATAR min sjukdom av hela mitt hjärta, och jag skulle ALDRIG önska att någon annan fick den! Det skulle vara som att jag önskade att en annan människa fick cancer.

Emma skrev ett väldigt bra inlägg om alla nackdelar med anorexia. Jag rekommenderar er att läsa det! För det stämmer så JÄVLA väl. Fyfan för den här skiten.

Och VÅGA aldrig säga att jag är pro - ana. Jag tror att alla som har haft en ätstörning håller med mig om att det är det värsta som någonsin hänt dom.

Kommentarer
Postat av: AISSA

Otroligt bra skrivet!

2008-08-12 @ 17:16:34
URL: http://stellars.blogg.se/
Postat av: elin

håller med till fullt! jag lider själv av en ätstörning och skulle göra vad som helst för att bli frisk igen :/

2008-08-12 @ 17:22:16
Postat av: Anonym

håller med, gillar inte heller när folk kallar min blogg för proana för det är den inte..:S

2008-08-12 @ 17:55:32
URL: http://unpretty.blogg.se/
Postat av: Tove

Jag surfade runt på lite pro ana sidor av ren nyfikenhet för en tid sedan och jag hittade den här bloggen genom att du länkade till den från ett forum som heter typ ana mia inserted. Det kan faktiskt få en att tro att du är pro ana, men hur som helst, bra att du inte är det.

2008-08-12 @ 17:57:07
Postat av: alex

du vill ju bli frisk, du har ju själv sagt att du inte vill må så som du gör. Varför tar du inte och skaffar ordentlig hjälp?! Är du rädd för att inte bli frisk? du vet ju själv om att du aldrig kommer bli nöjd med din vikt. När du väger 45 kg kommer du ändå inte vara nöjd! Jag skriver inte detta för att du ska bli deppig, utan för att jag vill att du ska må bättre! Sök hjälp!!

2008-08-12 @ 18:14:53
Postat av: Vanessa

Vad är en pro -ana?? förlåt:S jag kan inte så mycket :S

2008-08-12 @ 18:27:13
URL: http://lillgrisennilsson.blogspot.com/
Postat av: carro

Så jäkla BRA skrivet, Håller med dig till 100 jävla Procent!!



carro

2008-08-12 @ 18:48:18
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: AnnaP

alex: jag kommer få hjälp. Jag kommer att bli inlagd på Mando. Jag går dessutom till en psykolog tre gånger i veckan...



vanessa: pro - ana = pro anorexia = FÖR ANOREXIA. Alltså att man är positiv till anorexi och tänker på det som en livsstil, och inte en sjukdom. Man uppmuntrar till anorexi. :)

2008-08-12 @ 18:51:53
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Gustav

Du kanske inte ska ha "the thinner is the winner" listat som motto på din profilsida om du vill att folk ska ta det här inlägget seriöst.. Bara en tanke..

2008-08-12 @ 18:59:46
Postat av: AnnaP

Gustav: jag är så oteknisk så jag vet inte hur jag ska göra för att ändra det. Om du vet hur man gör så får du gärna berätta det :)

2008-08-12 @ 19:02:12
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Nu har jag ändrat det.

2008-08-12 @ 19:06:14
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

klurigt hela grejen, för ibland vill man se det som en livsstil och då säger man glatt ord som "thinspo" och "ana quotes".



vid andra tillfällen känns allt så hopplöst och man ser verkligheten i vitögat och inser att man sitter fast och då är det inte fullt så lätt att kalla det livsstil.



det är som om man har två sidor inom sig. det är väl därför de här bloggarna blir så motsägelsefulla. man säger emot sig själv, gång på gång. inte för att man är en lögnaktig människa utan för att man har flera olika sidor inom sig.

2008-08-12 @ 19:07:57
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Vanessa

Ok, nu förstår jag :)

Och vem i hela sketna världen kan påstå att du är FÖR anorexia :O.. Du berättar hur dåligt du mår, och inte att anorexia gör det bättre, utan tvärtom...aah jag är så trött på människor som verkligen inte har ett liv och ska bara gå snacka skit om andra lr ba störa en människans liv... jag tycker verkligen INTE att du är pro-ana . Verkligen inte. Visst alla ska säga sitt..BLA BLA BLA.. men kom inte hit o kasta skit på en person som redan mår skit..

Jag tycker du verka en gullig tjej. Som har det väldigt svårt. skit i vad alla andra tycker.DU VET att du är inte som dom säger. Så skit i dem idioterna! ..

Kram på dig<3 :)

2008-08-12 @ 19:36:29
URL: http://lillgrisennilsson.blogspot.com/
Postat av: Å

Sluta lägga upp bilder på kroppar som bara är skinn och ben, det triggar igång andra med ätstörningar som fan.

Såna bilder och prat om hur mycket dom väger hjälper till en hel del till att andra hamnar i samma sits.

2008-08-12 @ 21:04:26
Postat av: AnnaP

Å: LÄS inlägget innan du kommenterar, ditt dumme fan.

2008-08-12 @ 21:06:34
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anders

Nähä.. inte? varför har du då thinspo på bloggen?? Thinspo? din dumme fan.. vat du vad det betyder? ibland kan man verkligen undra..

2008-08-13 @ 00:46:43
Postat av: moa

håller defenitift med dig, om allt!

2008-08-13 @ 00:52:15
Postat av: Smilla

Om du nu inte är pro-ana, varför i hela världen LÄNKAR du till div kalorikoll, bmi, etc etc (?)



Ta dig en funderare och kom med ett enda positivt skäl till att länka till denna skit....

2008-08-13 @ 13:18:57
Postat av: AE

HA HA



Efter att du skrev de här inlägget å länkade till mig steg mina antal läsare typ skyhögt :P



<3

2008-08-13 @ 13:49:04
URL: http://anorex.blogg.se/
Postat av: anonym

Håller med. HATAR proana... vem vill egentligen ha vår sjukdom! Vem vill må så dålig, usch... Jag förstår inte hur man kan peppa en annan människa till döden.. Fy...

2008-08-13 @ 19:35:40
URL: http://blackanonym.blogg.se/
Postat av: Å

Jag läste inlägget mycket tydligt, läste du min kommentar tydligt?



Jag säger absolut inte att du är ProAna, jag säger att bilder och viktprat triggar igång andra med ätstörningar.

2008-08-16 @ 01:17:21
Postat av: Ti

hajar inte vad detta "pro-ana" skulle betyda, men ändå, måste hålla med dig, har gjort flera privata efterforskningar och projekt runt just detta ämne - har själv inte varit så illa däran som du verkar vara nu (hemskt ledsen för din skull) men har haft och har vänner som har ett väldigt manipulativt sätt att få en annan till att enbart tänka på mat, inte hungirg, men mat, hur mycket kolhydrater, hur mycket kalorier och ett ständigt tjat om deras obefintliga övervikt. Det smittar av sig, men jag tror, dels för min egen skull och vänners samt för många andra tjejer, är det du skriver en slags styrka även om en del bara ser det som att klaga och vara pessimistisk. Det är en erkänd sjukdom, oavsett om den är fysisk eller psykisk och jag tycker absolut inte att man kan säga att "någon får skylla sig själv". Här finns inga mediciner, bara hopp. Jag tänker inte skriva att jag hoppas på viktuppgång för dig, (även om det kanske är din sista utväg) utan att du ska hitta dig själv där någånstans och känna att du får vara du, även om vänner pojkvän ställer upp. Kanske leta efter källan som du strävat efter att finna tillit och tro till. Finna dig själv dina styrkor och dina viljor och följa dem.

Lycka till tjejen, hoppas på dig!

2008-08-29 @ 22:15:17
Postat av: emmZy

Jag kan inte komma in på anorex.blogg.se



Jag har ju inget lösenord!=(

2008-11-01 @ 21:04:40
URL: http://emmashalsa.blogg.se/
Postat av: sizezero

detta låter som ngt helt annat...

nu helt plötsligt är du ente pro- ana..

jaja lilla flicka..

take care...

2008-11-03 @ 22:42:39
Postat av: madsa

Varför är du medlem då på pro ana sida

2010-07-19 @ 21:41:37
Postat av: Anonym

MEN VARFÖR VISAR DU SÅNA HÄR BILDER DÅ PUCKO

2011-06-27 @ 19:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se