Hustrumisshandel



Åh, det är så hemskt. Jag såg en film som bland annat handlade om hustrumisshandel. Jag såg den med Boyfriend, och jag bröt ihop totalt när mannen slog hustrun med ett badminton - rack. Jag började gråta och skakade i hela kroppen.

Jag vet ALLT om hur det är att bli misshandlad, både fysiskt och psykiskt. Jag har blivit det av både killar och min pappa. Och det värsta var ändå att man alltid tog tillbaka dom (precis som i filmen) när dom kom krypandes och bad om ursäkt. "Det ska aldrig hända igen."

Jo tjena. När en kille misshandlar en psykiskt och fysiskt, då är det dags att ta sitt pick och pack och gå. Så långt bort det bara går.

Kommentarer
Postat av: amanda utan blogg

jag vet också hur det är. Pappa stod med en sopkvast när jag såg honom slå mamma, nu är min bror PRECIS lika dan. jag hatar dom!

2008-12-02 @ 19:11:47
Postat av: Anonym

Snälla, vad hette filmen?

2008-12-02 @ 20:59:54
Postat av: Anonym

hata hata hata min farsa hatar hatar hatar hatar hatar hatar hatar hatar

2008-12-02 @ 23:39:39
Postat av: Leva

Hej!

Vet själv hur det är att bli misshandlad både psykiskt och fysiskt. Blev misshandlad av min styvfar i nästan fem år. Plus på det så hade jag en pojkvänn som fick psykoser då och då som slog mig till golvet.



Älskar dina texter du anar inte vad du har har hjälpt så många läsare och även mig själv

2008-12-03 @ 12:10:06
Postat av: Paris

Fyfan vad hemskt, det är inte okay för killar att göra såhär mot oss =( och likadant för dom tjejer som gör såhär mot killar.



Jag tror att filmen hette "När mörkret faller", den handlar om ett hedersmord, hustrumisshandel och om en kille som äger en klubb tror jag. Kunde inte se klart den, läskigt äcklig för att var svensk film!



Tack Leva, det betyder jättemycket för mig. =)

2008-12-03 @ 12:24:39
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Linn

Eller tjej! Min tjej misshandlade mig både psykiskt och fysiskt. Och jag fick också höra den där "det ska aldrig hända igen"-skiten.

2008-12-03 @ 23:54:42
URL: http://www.ettpsykfallsvardag.blogspot.com
Postat av: Ellis

Vad var det för film?

2008-12-04 @ 11:19:57
URL: http://sikorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se