När är man för smal?



Var går gränsen för smal till för smal?

Det är så himla olika från folk till folk. Man kan vara utvecklad och ha höfter och sådant, men ändå vara jättesmal. Då är man ju smalare än en person som är lika lång men har smala höfter och liten kropp och ändå kanske väger mindre.

Ju tidigare man börjar svälta, desto mindre kan kroppen utvecklas. Dom som börjar svälta som barn fortsätter att se ut som barn i kroppen även när dom blir äldre.

Det tål att tänka på! Vill du se ut som en 13 - åring i kroppen när du egentligen är 20?

Kommentarer
Postat av: sara

nej...

usch det här går inte åt rätt håll känner jag!

2008-12-31 @ 00:45:00
Postat av: Amanda

Jag tror inte att det finns någon gräns för smal, runt midjan. Om man har under 18 i BMI räknas man väl som underviktig oavsett hur smal man än är? Men att se ut som tretton till kroppen och vara runt 20 ska man ju inte precis se som positivt el? hoppas det går ´bra för dig! Tror på dig Kram <3

2008-12-31 @ 10:55:45
URL: http://itsmandalife.blogg.se/
Postat av: S

Det stämmer inte till fult och pricka det där. Jag ser absolut inte ut som en fjortonåring.

2008-12-31 @ 11:22:44
Postat av: another day

Är 16 men har kläder för 13åringar och ser ut som max 12 i ansiktet = inte speciellt roligt. Men jag ska klara mej ur denhär helvettessjukdomen precis som jag hoppas att du gör! Det kommer du göra! kraam

2008-12-31 @ 11:35:36
Postat av: Madelli

Nä det vill man ju ej :S

Hoppas du får en kul kväll gumman!

Gott nytt år önskar jag dig så ses vi 2009 :)

puss & kram!

2008-12-31 @ 11:48:29
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är antagligen därför jag inte har några bröst nu. Jag åt väldigt lite som barn av någon anledning (jag var förjävla smal) och idag så har jag hyffsat mkt fett men är ändå platt som en planka.

2008-12-31 @ 15:28:39
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Helena

Enligt en del är man ju för smal med en bmi under 18, Enligt en anorektiker så finns det nog ingen gräns för att vara för smal...

2008-12-31 @ 16:54:38
Postat av: Anonym

Den bilden.. Äcklade mig, och säkert en massa andra. Skulle aldrig ALDRIG vilja se ut så. Är det det du kämpar för? Jag hoppas inte det, ingen tycker det är snyggt. Ingen! Du är snygg med den kroppen du föddes med!

2009-01-01 @ 03:17:27
Postat av: Lisa I

Jag har också funderat över när man går från smal till för smal för det verkar vara helt godtyckligt och individuellt. Jag var tidigt utvecklad trots anorexi och undervikt och har nu som frisk fått betydligt större bröst än tidigare (hurra) även om jag också upptäckte att jag faktiskt är naturligt smal, liten runt om bröstkorgen och så, trots att jag är lång. Så kanske ser jag smalare ut än vad jag är, kanske inte. Jag tycker om att se ut som en kvinna i kroppen, att ha former även om jag är smalare än de flesta. Aldrig att jag skulle vilja se ut som en prepubertal flicka - jag har aldrig velat se ut som ett barn i kroppen och aldrig längtat tillbaka till barndomen.

Tjejen på fotot till inlägget är definitivt för smal. Inte snyggt!

2009-01-02 @ 10:26:55
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: Anna

För cirka ett halv år sen så skulle jag nog tycka att den där tjejen var äckligt smal men nu när jag kollar på henne tycker jag att hon ÄR snygg.

Jag vill se ut så. Det är det jag kämpar för i alla fall. Kalla mig korkad men alla är väl olika...

2009-01-02 @ 17:42:52
URL: http://unperfectisback.blogg.se/
Postat av: Eva

hon på bilden är förmodlige fin bara hon ställer sig upp... Magen dras ju in rätt mkt när man ligger ner..

2009-01-03 @ 19:31:40
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker att tjejen på bilden ser bra ut. Att vara helt plattmagad när man står upp. Det är vackert. Fast det kanske ligger nåt i att det är fler tjejer som tycker att väldigt smala tjejer är snygga, än det är killar.



/Lisa

2009-01-03 @ 23:51:49
Postat av: anonym

är nån av bilderna du lägger ut på dig? Nån gång vill man ju se hur du har det!

2009-01-04 @ 12:50:57
Postat av: Pernilla

Skitsnack. Jag har alltid haft höfter. Mitt SKELETT är utformat så. När jag får mer former är det annorlunda.

Jag började svälta som 10-åring. Hade dock haft mens i ett halvt år

Det enda som aldrig kommer att växa normalt på mig är mina bröst. De kommer alltid att vara som störst när jag var 12. Kul.

Men hellre revben än bröst, eller hur?

Jag vill dö.

2009-08-10 @ 01:43:32
Postat av: Amanda

Jag har sådär, när jag ligger ner ser mina revben ut sådär.

Jag har jätte stora revben! :(

Jätte fult på mig som är kort och har en bulle på magen !

2011-04-26 @ 01:53:23
URL: http://pandda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var någon som skrev att INGEN tycker att det är snyggt att se ut som tjejen på bilden.. funkar inte att generallisera så. Precis som alla är olika tycker vi alla olika med. Personligen tycker jag tjejen på bilden är fin, klart att det ser "benigt" ut när hon ligger ned, gör det på mig med men när man står eller sitter så är det ju annorlunda. Harsjälv gått ner ca: 35 kg totalt och jag vill ALDRIG tillbaka till att vara överviktig. USCH OCH FY!

2012-02-18 @ 23:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se