Tycker jag synd om mig själv?



Tycker jag synd om mig själv? Jag vet inte faktiskt. Eller ja, det är klart att jag gör det, men är det egoistiskt av mig att tycka synd om mig själv?

Borde jag inte få tycka synd om mig själv när jag satt hemma/i bilen hela dagen igår och grät?

Jag gav mina föräldrar presenter för nästan 10.000 kronor när dom fyllde år. Vet ni vad jag fick? Nej, inte jag heller - för jag fick ingenting. Det är barnsligt, löjligt och töntigt att grina för att jag inte får presenter eller blir uppvaktad, men det var som någon sade i kommentarerna, det hade räckt med en tårta (även om jag inte hade ätit den).

Att dom hade stannat upp med sina upptagna liv och sagt "hej, Paris, grattis på födelsedagen!". Fem minuter, det är allt jag önskar.

Mamma kom in i mitt rum igår: "Men du måste ju ha fått mer?"
Vem fan skulle jag ha fått någonting av? Tomten? Schysst att sparka när man redan ligger.


Jag hatar er, så jävla mycket. Mamma, pappa, Boyfriend. När det verkligen gällde så ställde ni inte upp. Glöm att jag gör det för er igen.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Har du sagt till dom att dom sårade dig när dom inte uppvaktade dig? Du borde definitivt vara arg och ledsen, men kom också ihåg att det faktiskt finns människor som bryr sig. :)

2008-12-06 @ 16:18:07
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Paris

Bara Boyfriend, och då fick jag veta att jag lever. Oj, vilken avhyvling. Vi bråkar fortfarande!



Fast jag tycker faktiskt inte att jag ska be dom att uppvakta mig på MIN födelsedag? Det förstör ju lite hela grejen.

2008-12-06 @ 16:42:27
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Klart man får tycka synd om sig själv - när situationen är motiverad som den är för dig. Tycker det är hemskt att dina föräldrar glömmer bort sin egen dotters födelsedag, att de glömmer bort dig överhuvudtaget :(

2008-12-06 @ 18:11:06
URL: http://ratedr.blogg.se/
Postat av: E

klart att du får, av mig får du en stor kram som försenad födelsedagspresent, det är du värd.

2008-12-06 @ 18:30:23
Postat av: Anonym

Urs gumman!

Du är värd mycket mycket mer!

2008-12-06 @ 22:35:57
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: Katinka

Hey! Grattis i efterskott! Du är inte barnslig! På min 20årsdag så grät jag massor för att jag fick så lite uppvaktning! Ta hand om dig själv och dem som verkligen bryr sig om dig!!



Kram!

2008-12-07 @ 10:41:03
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: sofia

det är inte fel av dig att "tycka synd om dig själv". vem som helst skulle göra det i din situation. hoppas de inser att de försummar dig.

kämpa vidare, jag tror på dig <3

2008-12-07 @ 13:07:02
Postat av: POOS

du har all anledning i världen att känna dig besviken och arg, det hade vemsomhelst gjort i din sits. jag hoppas verkligen att det löser sig för dig :)

2008-12-07 @ 23:09:05
URL: http://disgustingbody.bloggagratis.se
Postat av: Simone

Tycker att du ska säga rakt ut till bägge dina föräldrar på att du blev grymt beskviken och sårad att dom inte uppvaktade dig. Klart att man blir ledsen!Att man vill ha uppskattning och närhet är inget barnsligt. Det vill människor i alla åldrar. Det är varken konstigt eller egoistiskt. Det är mänskligt. Det är ju så VACKERT att kunna uppvakta någon, att göra någon glad, en liten gest, några ord kan göra så mycket. Tycker att människor över lag borde visa sin kärlek till andra mer!

2008-12-08 @ 23:09:37
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se