Allt folk säger tar jag till mig

  image191     image196  image198


Allt ni skriver i kommentarerna läser jag, och tar till mig. Bara så ni vet.

Jag har äckligt lätt att bryta ner mig själv. Alltså, det är nästan så att jag vill be om ursäkt till er som skriver kommentarer. Jag vill be om ursäkt för att ni tycker att jag är egoistisk. Jag vill be om ursäkt för att ni tycker att jag är bortskämd, att jag borde skylla mig själv osv.

Men allt ni gör är att föda ångesten inom mig. Jag tänkte gå och dricka en Naturdiet. Men sen läste jag en viss kommentar. Och då ville jag bara försvinna, bli till luft och aldrig mer behöva vara till besvär för andra människor igen. Allt jag gör är ju bara fel, vad är det då för mening med att finnas?

Jag börjar nästan gråta. Varför tycker ni att jag är så bortskämd? Allt jag vill är att vara perfekt, ÄLSKAD. Men det kan jag aldrig bli om jag inte är perfekt. Och smal = perfekt.

Jag har inga vänner. Jag har ingen familj. Fattar ni det? JAG HAR INGEN FAMILJ. Ni har ingen aning om hur ont sådant gör. Visst, jag får fina grejer. Men har du någonsin blivit bortglömd på dagis när du var fem till klockan åtta på kvällen (och sedan blivit utskälld för att jag borde tagit mig hem själv)? Har du någonsin blivit anklagad för att ha stulit din pappas rakapparat (när du var åtta) och nerslagen? Har din familj (och släkt!) glömt bort din födelsedag (två år på raken)? Har du blivit anklagad av dina föräldrar för att orsaka deras skilsmässa? Två gånger (med pappas andra sambo)?

Har du någonsin älskar någon och fått hjärtat splittrat i tusen bitar flera gånger? Jag blev kär i en kille som flyttade till Paris och efter några veckor ser min tjejkompis honom sitta och hångla med en ny tjej i Sverige, utan att han har hört av sig till mig? Har du fått hjärtat utsltitet av dina vänner som säljer dig? Har du blivit sviken gång på gång?

KOM FAN INTE OCH SÄG ATT JAG ÄR BORTSKÄMD. Ja, jag får mycket materiella grejer. So what? Vad spelar det för roll när allt man vill är att köra ner den där silverskeden i halsen och snitta upp handlederna med guldkniven?


Kommentarer
Postat av: miss

Det du skriver är så jvla BRA! Folk ska och borde fatta, att bara för att man får massa äckliga prylar betyder det inte att man är bortskämd med kärlek! Att man är lycklig, att livet är perfekt!
För det är just det alla tror, men ingen fattar och ingen jvel bryr sig heller!
Stå på dig! Det är ditt liv, INGEN annans!

2008-01-23 @ 16:43:42
Postat av: Anonym

Stckarn, men fortsätt vara stark som du är så kommer du belönas en vacker dag. Jag vet precis hur du känner, mår osv.

2008-01-23 @ 16:55:16
URL: http://louiiiiize.blogg.se
Postat av: M

Vet du, jag önskar bara att du fick slippa sträva efter något nu inte är, det onaturliga, det som förintar DIG.
Önskar att du kunde nöja dig med att vara DU- det du är allra bäst på och som ingen annan någonsin kommer att lyckas med.
Det mest perfekta och vackraste som finns är människor som går med huvudet högt, har ögon fyllda med liv och som VÅGAR lita på sig själva och vågar vara naturliga. Tänk så mycket roligt de kan ägna sig åt som inte behöver lägga ner hela sitt liv på att sträva efter något de inte är.. det "perfekta" idealet.
Jag hoppas att du får vara en av dessa människor någon gång i framtiden.

2008-01-23 @ 17:08:10
Postat av: Miriam

Håller totalt på det M säger, du är vacker som du är. Såklart det inte är lätt att komma ur en sådan sak som ätstörningar, men du kan klara det! Och som du skrev i något inlägg, du har ju din pojkvän, be honom hjälpa dig.
Jag håller på dig!

2008-01-23 @ 17:18:00
URL: http://mirremurr.blogg.se
Postat av: blommaland

kör din grej, vad andra än tycker. om de har problem med det så kan din känga i deras ass säkert få dem att se saken lite klarare.

2008-01-23 @ 18:04:32
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Miss T

Blir fruktansvärt förbannad när jag läser din blogg.
Och jag skiter i om du tar åt dig eller inte, för du behöver få in lite vett.
Och ja, jag lever själv med svår panikångest och även tvångstankar. Och har själv försökt svälta mig, för att tappa i vikt. Förstår du inte att du bara förstör din kropp?
Jag höll på att total förstöra mig själv. Kroppen behöver näring!

Idag äter jag, NYTTIG fettsnål mat, dvs sallader & frukt. Dricker protein drycker, och tränar. Och så snygg kropp som jag fått av TRÄNING och BRA KOST, komemr du aldrig lyckas med av att svälta dig själv. Dessutom mår jag mycket bättre, både fysiskt & psykiskt pga av det.

Alla har olika kroppstyper, olika ämnesomsättningar mm, man får göra det bästa resultatet utav sin egen kropp. Och inte fan är det snyggt att vara ett benrangel.

Ta dig i kragen, och vakna.
Och att du inte pratar med din psykolog är ju bara dumt, det är dom som hjälper.

Du får tro vad du vill, men jag VET vad jag pratar om.

Och att se andra tjejer skriva till dig och fråga om "bantnings tips" gör mig äcklad. Det du håller på med är inte bantning, de är själv svält.
Inget hälsosamt alternativ.
Jag mår illa! Samtidigt som jag tycker synd om dig, men jag är ett överlevande exempel på att det Går att äta och ändå bli "smal" . Och att man kan överleva ätstörningar.

2008-01-23 @ 19:45:04
Postat av: Delinda

svar: Ja, jag skulle heller aldrig drömma om att låta folk få veta att jag inte alls är så perfekt o felfri som de tror...
Precis, mina föräldrar ger mig allt jag pekar på, men vad hjälper det med märkeskläder och hundra par skor när de är så frånvarande hela tiden att man känner sig ensamast ivärlden o bara vill ha en kram!
.. Ta hand om dig tjejen..

www.delindaaa.blogg.se

2008-01-23 @ 19:58:20
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Du måste förstå att ALLA har det svårt. Du är inte ensam i världen att ha fått hjärtat krossat, inte ha nån familj som bryr sig. Tyck inte synd om dig själv. Allt handlar om hur man tacklar det. Tycker man synd om sig själv eller kämpar man på?

2008-01-23 @ 20:03:49
Postat av: Solin

Vet du vad?, bry dig inte om vad folk säger, jag vet att det är svårt men försök att inte ta åt dig saker dem säger, du ska vara jävligt stolt över dig själv för det är så du ser ut och det är du, ifall du inte är stolt så ändras du inte på ditt utseende eller hur?, därför ska du vara stolt men vill du ändra utseende ska du kämpa på och inte bry dig om vad andra säger, för alla som sänker ner en är själva värre än vad du är så därför vill dem visa till folk ''ha ha , ser ni jag är perfekt här är tjejen som är värren mig'' , det är så dem menar när dem säger fula grejer till dig, och ifall du blir sårad av det dem säger ska du inte säga det heller, du ska inte visa det för att när du blir svagare blir dem starkare, och allas jobb är att vara stark och stå för sig själv . du är perfekt och alla är perfekta men på olika sätt, så säg inte att du inte är perfekt för det är du, men inte på de sättet som andra är eftersom alla är perfekt på sitt eget sätt. tack och hej! =). och ifall du vill snacka så är jag här ;).

2008-01-23 @ 20:19:57
URL: http://solins.blogg.se
Postat av: B

jag hejar på dig. är på din sida. skit i de anonyma jävlarna. du äger så mycket mer styrka i din lilltå än vad de kommer att ha i hela sitt liv.

2008-01-23 @ 20:35:51
Postat av: Solin

gött att höra, hoppas allt blir bra då =)

2008-01-23 @ 21:02:39
URL: http://solins.blogg.se
Postat av: Malin

hrm, jag vet inte riktigt. Kanske? Men det känns som att jag hela tiden förösker skjuta mina probelm framför mig, för jag orkar inte ta tag i det. Orkar inte typ.. föröska älska någon ,eller hitta någon eller lita på någon.

2008-01-23 @ 21:11:43
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: laijna

Det var riktigt snygga bilder :D

2008-01-23 @ 21:30:49
URL: http://laijnloo.blogg.se
Postat av: Amandah

Blev väldigt berörd av ditt inlägg!
Livet är väldigt hårt, svek tar väldigt hård.
Kämpa på tjejen!

2008-01-23 @ 21:36:58
URL: http://amandiison.blogg.se
Postat av: Mrs.

Stackars lilla flicka. Ta allt det du har gått igenom och lägg till det värsta du kan tänka dig med misshandlad av pojkvännen, åtta års mobbing, hemlöshet, psykiska sjukdomar, missbruk, och en pappa som bara stack en dag(vilket iofs var jävligt skönt för då kunde han inte pryla oss längre)
och något jag inte ens vill tala om här. Inte för att tävla om vem som är värst.. men alla har problem. Lite värre än skilsmässa om jag säger så.

Det som inte dödar dig gör dig starkare. Och det är så jävla sant. Någon gång måste man hitta ett sätt att fungera (iaf hjälpligt) som en människa.
(anonymt för att jag vill inte att alla ska veta exakt vem jag är)

2008-01-23 @ 21:42:44
Postat av: clarie

BAAAH!!! Jag pallar inte med alla er IDIOTER som skriver
"söta lilla tjej, tycket inte synd om dig"
"du är bortskämd...så tyckt inte synd om dig"

1. detta är annas blogg hon skriver precis VAD FAN HON VILL. det är ert val att läsa det.

2. Varför så jädrans mycket hat? Palla idioter som rabblar upp och försöker "vinna" över hur mycket värre dom har haft det än hur anna HAR det. Ni är ju helt sjuka i huvet. tror ni det hjälper?

3. Inget illa menat mot dig anna, men varför tror ni att anna skriver om vad hon får? För att hon
blir glad när hon får saker av sina föräldrar, för att då känner hon sig antagligen omtyckt, påtänkt och det är ju faktiskt någon som har tänkt på anna och sedan sett en sak/grej och tänkt: den ska anna få.

jag förstår inte hur ni kan trycka ner en så här fin tjej ännu lägre än så lågt som hon redan är nedtryckt till?

stay strong sweetie :)

2008-01-23 @ 23:02:00
URL: http://anaandme.blogg.se
Postat av: ell

Jag tycker det låter hemskt att din familj behandlat dej så dåligt.. skulle aldrih varit så stark som du och ändå kunna ha "bra dagar", du verkar ju ha d ibland.. men tänkk så här du har ju ändå en ny familj i din pojkvän.. du 'r ju förlovad! kan du inte fokusera på han mer och mer.. gå vidare från din familj, säkert sjukt svårt men jag tror att det är grunden till all ångest.. att slå sig fri och lämna det bakom sig. har en tjej kompis som inte har kontakt med sin riktiga familj, har nu förlovat sig som du bro med sin pojkvän o mår jättebra..kämpa på, försök se detta som en chans att bevisa att du inte är som dom.. du är du och du är bra!! kämpa på gumman! (sen är det för jävla dåligt stil av tex Mrs. SKAFFA EN EGEN BLOGG och skriv dina jävla probbes där.. ) kram

2008-01-23 @ 23:35:19
Postat av: c

hittade precis till din blogg och tycker den är jättebra !
jag kan säga dig att jag förstår din ångest för jag går med ångest varje dag och när folk säger att jag är söt så tar jag inte till mig det. komplimanger rinner bara av mig, men kritik har jag väldigt lätt att komma ihåg.
jag lider inte av någon ätstörning som du gör. så jag kan inte säga att jag vet hur det är. men jag ska inte sticka in under stolen med att jag har tänkt i dom banorna "jag vill gå ner en storlek. gå ner 4 kilo. jag ska sluta äta". ibland ljuger jag för mina föräldrar och säger att jag åt på stan eller liknande fast jag inte gjort det.
nu försöker jag tänka på vad jag stoppar i mig istället.
jag har också en strävan efter att vara perfekt. att ha den snyggaste kroppen, snyggaste håret, snyggaste kläderna. jag tänker t.o.m operera mig för jag trivs inte i hur jag ser ut.
flera gånger i veckan börjar jag gråta för att jag är så missnöjd, jag får till och med tårar i ögonen av att skriva det här.
jag vet att jag försöker vara tuff på utsidan. ingen ska få se min bräckliga insida.
du är inte ensam med din ångest ! men snälla sköt om dig! kram / cicci

2008-01-24 @ 01:03:34
URL: http://cecildahlg.blogg.se
Postat av: f

herregud människor vad är det för fel på er? du har all rätt att ta hand om dig själv nu så som du växt upp! det handlar inte om att tro på sig själv, när ingen annan gör det

2008-01-24 @ 07:42:28
URL: http://everysongends.blogg.se
Postat av: S T E P H

Hur fan tänker folk som skriver, hur kan man ha så lite hjärta för någon annan människa?

2008-01-24 @ 11:54:22
URL: http://stephanielouise.blogg.se
Postat av: Delinda

svar: Precis!! Om det är något som jag inte kan få så blir jag som besatt av att få det! Med killar så är det bara dem som är upptagna eller på något annat sättt "förbjudna" som är tillräckligt spännande för mig... ;P

www.delindaaa.blogg.se

2008-01-24 @ 17:07:22
URL: http://delindaaa.blogg.se
Postat av: Sandra

Svar: Det beror på hur man ser det. Sen jag började med bloggen så har jag gått ner 1,4 kg och ser man det sen jag bestämde mig för att gå ner i vikt så har jag gått ner 3,7 kg. Kram på dig!

2008-01-24 @ 20:44:13
URL: http://thingirl.blogg.se
Postat av: Anonym

helt klart, jag beklagar verkligen allt du gått igenom i ditt liv men jag kan heller inte påstå att jag tycker specielltsynd om dig heller. lägger man ut sin blogg offentligt och skriver både ena och andra sakerså får man också RÄKNA med att folk kommenterar, och nej. alla saker som folk skriver är kanske inte just det du VILL höra!

och ja, mkt av det du skriver som du har gått igenom har jag också upplevt. Jag har bara min pappa kvar i livet. och har haft en sjukt jobbig uppväxt. bott på olika ställen m.m ! sett både det ena och det andra! och visst skulle jag sitta och gråta
för allt som har hänt skulle jag aldrig komma vidare i mitt liv.

och när jag var yngre så fick jag också allt jag peka på, MEN aldrig någon riktig kärlek. men så som du skriver i din blogg, om allt du får och sådär. och skriver hur äckliga och dumma alla andra är, och allt du skriver som du får.. "hahha, ah mamma/pappa betalade" och skriver hur dumma dom är. ja jag tycker du är bortskämd! det skriker osäkerhet om dig. jag vet själv, man blir fan inte lycklig av matriella saker. men man kan inte sitta och blunda hela livet heller.

och när du nu har chansen att kunna prata med en psykolog, prata ut om allt då. det är ingen annan som kommer kunna hjälpa dig, utan det måste du vilja själv! föresten, aldrig funderat på familje terapi?

för att så länge du kommer tycka synd om dig själv så kommer du aldrig komma någon vart. ta vara på allt du gått igenom istället. du lever här och nu, antagligen för att du är en stark människa. så varför ge upp nu?se det som din styrka istället och försök göra något åt det.

sen får man räkna med vissa komentarer när man uttrycker sig
som du gör. jag önskar dig lycka till iaf. kram.

2008-01-24 @ 20:44:57
Postat av: sandra

"VADDÅ "VA?" Jag hör ju för fan vad ni säger, jag bara skiter i er! Era tröga, feta jävlar. Ni har så mycket fett att fettcellerna trängt undan hjärncellerna. Äcklon." detta skrev du i föregående inlägg. Hur kan du nu skriva detta inlägg? varför så kritisk när du inte klarar nån kritik alls?
och ärligt talat tror du överviktiga människor är trögare och har mindre hjärnceller än anorektiska människor som svälter sig själva och har brist på alla näringsämnen som hjärna o kropp behöver?
dumt av mig att ens fråga, jag förstår varför du resonerar så orealistiskt, kan inte vara lätt att tänka när man lever på så lite föda som du gör..

2008-01-25 @ 00:02:06
Postat av: Anonym

Det handlar inte om en tävling om vem som är värst osv osv.. Ville bara påpeka att vi alla har det jobbigt. ALLA har sina demoner och hemligheter. Så länge man gräver ner sig i skiten är det omöjligt att växa upp och komma över det(vilket man aldrig gör helt). Men visst "anaandme" lev kvar i er lilla värld, tyck synd om er själva så kan ni ju fortsätta leva med era OHYGGLIGT elaka föräldrar. Det finns bara en väg ut och det är först och främst att bli SJÄLVSTÄNDIG. Ibland är det bara en själv som kan rädda en.. tänk på det.

2008-01-25 @ 18:33:00
Postat av: Johanna

om du nu mår så dåligt av att folk kommenterar, varför skriver du då blogg? klart att folk reagerar, det gör jag också men OK jag skippar den dryga kommentaren för jag pallar inte ens lägga ner dom orden i din blogg. Så sluta skriv blogg, eller skriv inte som du gör vilket väcker reaktioner.
Men din syn på vissa saker är skev, så mycket kan jag säga.

2008-02-08 @ 16:42:35
Postat av: klara

Jag har tittat igenom och läst flera av dina inlägg nu. Vissa reagerar jag bara "shit. det är heelt sjukt att du tycker sådär" på, vissa blir jag rent utav upprörd på (när du anklagar normala för att vara tjocka och att det då skulle vara helt idiotiskt, för alla MÅSTE ju vara smala, typ) och vissa vill jag bara krama om dig när jag läser. Det här tillexempel. Jag hoppas verkligen du blir frisk snart, och börjar älska dig själv och folk omkring dig. Ta kontakt med någon kyrka vetjag, jag tror att Gud är kärlek. Och om det är älskad du vill vara - du är det redan.

Ta hand om dig! Kramar!

2008-03-15 @ 02:24:14
Postat av: Anna

Menar inte att vara nedvärderande eller något sånt alls, men jag tycker riktigt synd om dig. Den hemskaste känslan är den när man inte känner sig älskad eller omtyckt :( Usch, jag får lust att bara krama om dig! Hoppas verkligen att de går bra för dig

2008-05-05 @ 18:22:57
URL: http://henriksson.blogg.se
Postat av: emmzy

DU ÄR PERFEKT!



Jag önskar nästan att jag var du...Vet inte varför, men jag känner mig så jävla värdelös..Och jag känner mig så misslyckad, du har ju LYCKATS med något, Du har ju vänner, eller?



Kram, vill att du ska leva...

2008-10-29 @ 20:15:43
URL: http://emmashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se