Att handla mat



Jag läser ofta på olika anorexi - bloggar att folk hatar att köpa fetto - mat, som chips eller sådant.

Jag är precis tvärtom! Jag hatar att köpa nyttig mat, för det känns alltid som kassörskan stirrar på en. En gång när jag handlade mini - mjölk var det till och med en kärring som kommenterade att jag borde ta "den röda mjölken istället". Jag hatar att erkänna för alla andra att jag äter nyttigt. Så jag håller alltid McDonald's - påsen som Boyfriend har haft sin mat i, jag går mer än gärna runt med en godispåse bara för att visa upp den. Är jag den enda som gör så?

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha. söt.

Jag skämms allderless för mycket när jag köper sånt :(

2008-07-30 @ 21:09:32
URL: http://mitzvi.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag förstår att du kan tänka som du gör.

Själv r jag lite överviktig och 'hatar att köpa onyttigt', och det beror väl främst på mina fördomar mot resten av mänskligheten.

Just att jag tror att när dom ser mig ser dom en fet tjej som nu skall köpa godis etc och bli ännu fetare, förstår du where I'm going?



Men jag förstår varför du känner som du gör också...

2008-07-30 @ 21:25:21
Postat av: Ulrika

Ja kanske för att du vet innerst inne att du är smal så du småskäms lite över att du äter dietprodukter trots det. Skulle du vara fet så skulle då skämmas över att hålla i en Mcdonalds påse.

2008-07-30 @ 21:40:58
Postat av: susie

Du e inte ensam! Fan va ja älskar å köpa kakor o glass på affärer (om ja e hetsugen). Älskar å visa upp å ja ser de som en bekräftelse, att ja e inte ä ätstörd. När ja köper godis brukar ja gå helt normalt å käka å skiter i vilka som stirrar lr så ^^

2008-07-30 @ 21:55:58
URL: http://aspartamfreak.blogg.se/
Postat av: Anonym

ne.. jag gör med så, iallafall för min familj så de inte ska komma på att jag ljuger för dem..

2008-07-30 @ 23:39:38
Postat av: Joanna

du e såå inte ensam! äter mycket hellre onyttigheter än nyttigheter. mat skrämmer mig, men nte godis o sp, för de e inte mat enligt mig. jag e wierd, i know

2008-07-31 @ 01:24:49
URL: http://jooannas.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vilken jävla kärring som tog sig friheten att anmärka på vad du borde eller inte borde äta! jag hade blivit riktigt sur!!!!

2008-07-31 @ 16:13:14
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Louise

Sockerfritt ser jag ;)

2008-07-31 @ 18:27:15
URL: http://rightnow.devote.se
Postat av: JJ

är precis likadan

2008-08-01 @ 17:11:12
Postat av: Sofia

Oj, jag trodde jag var ensam om att känna så. Jag skäms också om jag sitter och petar i en sallad när någon ser på, eller om jag köper vindruvor en fredagskväll istället för chips. Jag skäms över att gå till kassan då, eller om man vill köpa någon choklad-bar eller några andra viktväktar-varor.

Konstigt! Det blir nästan dubbelmoral.. man känner sig stor och man tycker nästan att man borde känna sig äcklad av att köpa t.ex en chipspåse. Men man vill ju att alla andra ska tro att man är "normal" typ.. nej gud vad svårt att förklara. Nu ger jag upp haha!



Kämpa på.

Jag vet vad du går igenom.

2008-08-10 @ 21:27:14
Postat av: sanna

Håller med! Känner precis likadant. Om man typ ska köpa avokado, havremjölk eller typ en nutrilett så känns det som tanterna i kassan synar en uppifrån och ner och tänker"behöver du verkligen detdär ditt benrangel" och tänker börja tvångsmata en med lösviktsgodiset. Överväger nästan att snatta varje gång ja ska köpa en nutri-bar..

2008-09-07 @ 20:33:30
Postat av: Hanna

Förstår inte vad dagens människor har innanför pannbenet, visst nu är det ett gammalt inlägg...

Men va fan, vad har kärringen med att göra om du köper mini eller röd mjölk?

Kan hon inte sköta sitt eget?!

Blir så jävla förbannad på alla jobbiga människor som inte har vettigare för sig en att klaga och kommentera andras liv. *Suck!

Ha de bäst.

2009-10-20 @ 12:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se