En annan sak jag undrar över



En annan sak jag funderat över är varför det är okay för andra att ge tips om hur man går ner i vikt, men inte för en anorektiker.

Jag tipsade om lite mellanmål under 100 kalorier. Väldigt många av er rasade. Tre dagar senare fick jag ett mail (ett töntigt spammail, men ändå) som tipsade om snackas under 100 kalorier.

Det är okay för tjocka personer att gå ner i vikt, det är okay för "tjockare" personer att ge tips om hur man ska gå ner i vikt. Men inte för mig. Fyfan för mig om jag ger er "normala" tips, för jag kanske ger er alla anorexia. Läs inte för noga i den här bloggen, anorexia kanske smittar ner er som vattkoppor! Akta er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ok jag ger dig några tips om du vill ha det:)När du känner dig hungrig så vänta typ en timme sen drick ca 3-4 dl transbärsjuice ät en liten bit mörk choklad och en äppelklyfta.funkar för mig.

2008-07-08 @ 17:37:29
Postat av: L

Det är rätt dumt. Samma sak som att det är "okej" att påpeka hur smal nån är; "Gud, vad smal hon är" eller " Jisses, hon borde verkligen passa vad hon äter", medan det är totalt jätte-tabu att säga samma sak om nån som är fet...

2008-07-08 @ 17:39:03
URL: http://sugarweregoingdown.blogg.se/
Postat av: Mia

att sluta bry sig om kalorier och mat öht. är ju ett av de första steg man måste ta för att bli fri från sin anorexi. Kanske därför som folk reagerar? Inte för att du "smittar" utan för att du håller kvar dig själv i ett osunt tänkande?

Bara en tanke..

2008-07-08 @ 19:14:05
URL: http://iwannabefree.blogg.se/
Postat av: Blondy

Folk har väl bestämt sig för att dom inte gillar dig..

2008-07-08 @ 19:18:17
URL: http://blondyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag blir så jävla trött på folks åsikter om mitt käk, min träning och min personlighet. det är fan som om dom inte har något eget liv att kladda runt i.



hur kul är det att höra någon annans analys av ens egen personlighet???? skaffa dig för fan en lobotomi brukar jag säga nuförtiden.

2008-07-08 @ 20:01:51
URL: http://blommaland.blogspot.com/
Postat av: Anonym

kanske inte riktigt var frågan om att du "smittade" utan med att du är kvar i ditt ohälsosamma tänk på vad du får och inte får äta och hur mkt och litet o.s.v.

Att man blir irriterad på att folk lägger sig i vad man äter är ett tecken på att man fortfarande är sjuk. För om man själv inte bryr sig, så bryr man sig inte att andra lägger sig..

2008-07-08 @ 20:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se