Telefonförsäljare måste ju vara dumma i huvudet

Har ni någonsin pratat med en intelligent telefonförsäljare?

Det ringde precis en hem till oss:

JAG: Hej, det är Anna.
HAN: (tystnad)
JAG: (tystnad)
HAN: Hallå?
JAG: Hallå?
HAN: JA, heeej, jag ringer ifrån Home Entertainments filmklubb och skulle vilja prata med *mammas namn*.
JAG: Tyvärr så är hon inte hemma för tillfället.
HAN: Jaha, när kommer hon hem då?
JAG: (tänker: "vad har du med det att göra?!) Vet inte riktigt, om ett par, tre timmar kanske.
HAN: JAHAAAAA, då får jag återkomma en annan dag då!
JAG: Okay, hej då!
HAN: Eh, hej!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det är fan frågan varför de alltid är så sega på att säga hej tillbaka när man har svarat i telefonen

2008-07-09 @ 19:25:46
URL: http://detvackraste.blogspot.com
Postat av: Helena

hehe, jobbar som telefonförsäljare, skitjobb. Grejen är att man sitter med ett himla headset som ringer upp folk automatiskt så man blir lite paff när folk äntligen svarar^^ tycker iaf folk borde va snällare mot telefonförsäljare, de flesta är liksom runt 17 år och får inget annat jobb^^

2008-07-09 @ 20:02:14
Postat av: Anonym

varför dom dröjer med att hälsa är pga att dom inte kommer fram i tid, det är något med systemet.

jag vet, jag har jobbat inom telefonförsäljning.

2008-07-09 @ 20:22:16
Postat av: Citrin

Hehe jag tycker jag är smart och jag jobbade faktiskt som telefonförsäljare i typ 8 månader. Visst, det är inget drömjobb, men blir man inte anställd nån annanstans så känns det bättre än att vara arbetslös, tycker jag i alla fall! Fast jag jobbade på ett litet företag som inte hade såndär automatisk uppringning, skönt. ;)

2008-07-09 @ 21:54:51
URL: http://citrin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se