Äntligen är det varmt + anorexicenter





ÄNTLIGEN börjar det bli lite behagligt med att vara ute. Jag verkligen  ÄLSKAR den här värmen, enda gången då jag inte fryser!


Juste. Idag var jag och min Boyfriend ute och åkte bil, och vi stannade utanför Löwenströmska i Upplands Väsby.
Ja, ni vet, anorexicentret. Vi stannade och satte oss på gräset och rökte.

Boyfriend tjatade i säkert en tio minuter om vilka totala psykon som bodde där, och till slut blev jag irriterad. Jag berättade att det finns en ätstörningsenhet där, och lite grand om den. Vi pratade även om BMI, om att 14 är gränsen. Han frågade vad jag hade, och jag svarade "16, 17 kanske..."

Han var nära på att låsa in mig direkt då. Men när jag berättade att det behövs dra bort ungefär 10 kg till för att komma till BMI 14, så blev han lugn (kan ju tillägga att jag räknade ut hans BMI, det ligger på 18,6 ungefär).

Kommentarer
Postat av: Me

Så du bor i Väsby..

2008-06-02 @ 21:27:29
Postat av: S

För att vara underviktig ska du ha ett BMI på 18,4

2008-06-02 @ 23:13:29
Postat av: AE

Min kompis mamma jobbar på det anorexicentret...

2008-06-02 @ 23:47:07
URL: http://anorex.blogg.se/
Postat av: Mia

När du hat ett BMI på 14 får du inte ens vara uppe och gå av egen maskin för vårdpersonal. Då är det sängliggande och rullstol. Inget att eftersträva.

2008-06-03 @ 09:18:10
URL: http://iwannabefree.blogg.se/
Postat av: Anonym

öh hur kort är du egentligen ?! det normala BMI är runt 20-25. undervikt under 17 i bmi.

2008-06-03 @ 19:54:54
URL: http://linnea86.blogg.se/
Postat av: elsa

usch usch.

löwet ger mig ångest.

att vara inlåst där är inget att eftersträva.

capio är skit. skit. skit. bara så att du vet.



och vad menar du med 14 är gränsen?



och till Mia: om man får gå eller stå handlar inte alltid om vilket bmi man har. det spelar mycket större roll hur ens värden är. jag har haft lägre bmi än 14, -på löwet- och fick gå för egen maskin.

2008-06-03 @ 20:29:06
URL: http://spaderdam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se