Jag har tänkt på en grej




När jag svälter mig som värst, och är nere på 49, 50kg, så tycker alla att jag ser sjuk ut. Tunn i ansiktet och... äcklig liksom. När jag väger 52 - 53 kg som jag gör nu, är jag smal men jag ser inte "sjuk" ut.

Jag läste precis om en tjej som är 173cm lång och väger 43kg. Emma, du är ju kortare än henne, och ändå är du så himla mycket smalare.

Den här tjejen såg liksom "normalt" smal ut. Det är väl det som är skillnaden på att svälta sig själv eller inte? Det GÅR att vara smal utan att svälta sig. För så fort man svälter sig så ser man sjuk ut? Eller?


Flummiga tankar.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag sökte dit själv, men det var min mamma som "hittade" det.



Det är ju annorlunda än vanliga ätstörningskliniker, man pratar inte med någon pyskolog eller så. Har ju bara varit där i två hela dagar nu så kan inte säga hur det är riktigt än men om du vill kan du läsa/fråga :)

2008-06-24 @ 22:09:02
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Minken

Jag har aldrig träffat dig och kan inte uttala mig om hur du ser ut idag, men risken är stor att du ser sjuk ut - även om du inte ser sjukligt sjuk ut (som du hade gjort <50kg).



Du gör samma "fel" som många, för att inte säga alla, anorektiker - du jämför dig med andra. Jag tycker inte att du ska läsa sidor som handlar om extrema fall, som till exempel det du nämner. Försök hellre att se på tillvaron positivt - sök upp de artiklar/bloggar om tjejer som har lyckats ta sig ur skiten, och lever ett normalt liv idag. Sådan läsning skulle göra gott för dig! För jag menar - om de klarar av att bli friska, varför skulle då inte du klara det? Precis - det är klart att du kan, så länge du bara vill.



Flytta fokus för dina fumliga tankar, till något positivt istället. Något... nä förresten, för att du ska få tänka själv vill jag att du skriver något positivt, istället för att jag ska göra det. (Ja, jag kan hitta något positivt i allting här i livet).



Ser fram emot dina kommande blogginlägg, med positiva inslag!



Hälsningar,

Minken

2008-06-24 @ 22:12:43
URL: http://blogg.minken.org/
Postat av: Nikki

Men säg så här istället...

Att när du inte svälter dig, så får kroppen i sig vad den behöver, du orkar mer, kroppen mår bättre och huden blir inte lika skör å tunn å sliten eftersom kroppen har resurser att bygga upp den alt hålla huden ´fräsch´...

Att en bil utan bensin inte är lika effektiv som en fulltankad bil...



Liiite flummigt men jag tror ändå du förstår... =)



Hoppas dagen idag varit bättre än föregående.. Kram// Bonie

2008-06-24 @ 22:19:09
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Mayhemic

Om du mår dåligt över din relation till mat just nu kommer du knappast må bättre när du nått den vikt du önskar, då ökar bara pressen ännu mer. Och att hålla fast vid ett såpass låg vikt är ett rent helvete, tro mig. En sådan pissig tillvaro vill man knappast ha.

2008-06-24 @ 22:36:02
Postat av: AE

Bra/dåligt?

2008-06-24 @ 22:50:29
URL: http://anorex.blogg.se/
Postat av: Anonym

lyssna på mig. du är smal när du väger 52 53 och ser frisk ut. du ser sjuk ut när du svälter dig.. inse själv att du är som finast när su väger 52 53 kilo

2008-06-24 @ 23:56:23
Postat av: linda

Ett steg på vägen är iallafall att du kallar dig själv smal. :) Glad att höra det!

.. Men jag vet. även om du kallar dig smal, vill du bli smalare. Du är inte nöjd. Men ett steg på vägen iallafall!

2008-06-25 @ 01:43:22
URL: http://lindapatriciaa.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja, det går. Ett ganska bra mått på vad man bör väga är ens längd minus 110. Om du nu är 175 cm så hamnar alltså din normalvikt på 65 kilo, sedan kan du räkna med en marginal på 10 kg åt båda hållen. Du är alltså hyfsat hälsosam när du väger mellan 55 och 75 kg. 75 tycker jag också låter mycket, men runt 55 borde du ligga.

2008-06-25 @ 14:14:21
URL: http://letmedisappear.blogg.se/
Postat av: oneday

Samma sak här, när jag väger kring 52-53 så får jag en massa komplimanger och alla tycker att jag ser så fräsh och glad ut med lite färg på kinderna...

men när jag väger 50-51 då tycker alla att jag ser blek och hängig ut... Men jag hatar min kropp när jag väger 52-52, känner mig så himla överfet.. Konstigt vad två kilo kan göra på en kropp, det lägger sig på min mage direkt iaf...

2008-07-13 @ 20:05:34
URL: http://athinnerme.blogg.se/
Postat av: Superquinnan

jag är 170 lång och vägde innan jag fick min son 49 kg. Då var jag smal. Väldigt smal. Hade alltid ont i huvudet, mådde illa, frös.Sedan blev jag gravid och gick upp till 80 kg! Bara mage och vätska i kroppen. Jag har ingen ätstörning i dag (hade när jag var lika ung som du) men har en otroligt hög förbränning. Nu väger jag 54 och mår bra. Det jag vill säga är att vikten förändras med livet. Jag vet att du inte kan se en ände ur detta kaos men det kommer. Tro mig.

2008-07-14 @ 19:20:34
URL: http://www.issevisse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se