En sak som sårar mig väldigt mycket

image368


Är ni som skriver att jag borde lägga ner min blogg eller ta livet av mig.

Ja, jag har funderat på att lägga ner bloggen.

Men inte för att ni skriver så. Utan för att den här bloggen har vuxit lavinartat på mycket kort tid, och jag vill som sagt vara anonym... tänk om min pojkvän får reda på det här? Hur ska jag kunna se honom i ögonen sedan?

Men det var precis det som fick mig att ändra mig igen. Jag är så trött på att skämmas. Jag är så trött på att alla ska vara likadana. Alla ska se ut på samma sätt, ingen får sticka ut.

Det jag gör verkar reta många. Men det är dags att öppna ögonen. Mörkertalat är stort, det finns så många därute som lider i onödan!


Ortorexi, anorexi, bulimi, UNS, hetsätning.


Och jag tror faktiskt att mitt skrivande kan hjälpa många, för det finns folk som skriver till mig och säger att jag har hjälpt dem.

Och så länge jag hjälper någon, och så länge jag själv vill, kommer jag fortsätta skriva blogg. Jag har inget att skämmas över. Så ni kan sluta skriva det till mig nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du är så smart att du fattar att du har en sjukdom, varför inte bara söka hjälp?

2008-05-11 @ 17:23:00
Postat av: Kjåckis

Jag hoppas verkligen att du inte lägger ner :/
Gillar din blogg jättemycket.

2008-05-11 @ 17:24:55
URL: http://hejtjockis.blogg.se
Postat av: Frida

Möjligtvis att du hjälper folk att se dig som en inspiration som kan leda till ytterligare en ungdom med ätstörning..

2008-05-11 @ 17:27:03
Postat av: heySkurt

Du ska lätt INTE lägga ner blggen ;> det är typ enda anledningen till att jag loggar in på bloggen :)

2008-05-11 @ 17:36:00
Postat av: Sandra

jag tycker inte alls att du ska lägga ner bloggen, jag läser den varje dag. Jag blir faktiskt inspirerad av din blogg, den är bra! lägg inte ner den!

2008-05-11 @ 17:47:31
URL: http://sandrino.blogg.se
Postat av: Linn

Herre guuuud! Snälla alla fula anonyma.
Hoppa inte på henne mer! Hennes blogg toppar era egna! Och om ni nu inte gillar den, varför är ni ens inne? Shit, sköt er själva och skit i andra finns det nåt som heter!!!

2008-05-11 @ 18:49:08
Postat av: maja

Varför måste du vara anonym då? Kan du inte bara stå för att det är så här du är, det är såhär du har valt att leva? Om din omgivning inte kan acceptera det så är det deras fel, du har inte gjort något!
Jag älskar din blogg, lägg inte ner!

2008-05-11 @ 18:49:08
URL: http://kusinmajas.blogg.se
Postat av: Cornelia

Bra skrivet! Din blogg är superbra, glöm inte det

2008-05-11 @ 19:02:05
Postat av: Lilla jag..

Lyssna inte på dom människor som säger att du ska lägga ner.. Bloggar är till för alla o man får juh välja själv vilka man vill läsa. Alla har rätten att finnas och att höras. Stå för den du är och våga va dig själv! Mvh L

2008-05-11 @ 21:21:40
Postat av: silvia

jag tycker verkligen inte du ska lägga ner din blogg !

2008-05-11 @ 21:38:48
URL: http://www.ntioleys.blogg.se
Postat av: alex

Freedom of speech. Det är ditt val. Stanna med bloggen om du känner det är något positivt för dig. Och det är också det som gäller

2008-05-12 @ 08:51:56
URL: http://lovehatereligion.blogg.se
Postat av: Rebecca

Du ska INTE lägga ner bloggen! Jag håller med dig det finns många som lider och som har "pysiska"-problem... själv har jag självmisshandel och vissa ätstörningar. Har inte vågat skriva om något av det i min blogg men det kanske kommer med tiden.
Forsätt skriva älskar din blogg och följer den dag för dag!

2008-05-12 @ 11:13:19
URL: http://www.brokenangels.blogg.se
Postat av: Nina

Men gud jävla idioter, varför ska folk alltid försöka förstöra!? Jag fattar inte vad det är som är så kul att såra andra.

2008-05-12 @ 11:46:50
URL: http://nicaah.blogg.se
Postat av: Anonym

klart du inte ska lägga ner! det är bara störda idioter som inte vet bättre än att kranka ner på andra. du är duktig på att skriva blogg

2008-05-12 @ 16:51:08
Postat av: a.k

jag skulle bli väldigt ledsen om du lade ner din blogg, och trots att jag inte har ngt direkt hälsosamt förhållande till mat så är din blogg inte en sporrande faktor, utan något som är väldigt lite kopplat till mat eller vikt för mig överhuvudtaget. Jag känner mig om möjligt lite mindre ensam och lite mer förstådd i vardagen av det du skriver- inte kan det ses som negativt intflytande?

2008-05-13 @ 23:29:31
Postat av: Susie

Idíoter som "anonymer" som är avundsjuka på dej säger sånt, de sku inte förvåna mig! Forsätt skriv`:D

2008-05-15 @ 20:45:28
URL: http://kornfreaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se