Han låter mig äta det jag vill



Det var förresten kaos igårkväll, för i princip ALLT är stängt på Gotland under vinterhalvåret. Det enda som var öppet var typ McDonald's och MAX. Och tro mig, jag tänker INTE äta där, sjukt snuskigt.

En av våra kompisar propsade på att vi skulle äta på Donken, och jag fick panik, för jag vill inte stå och skrika ut att jag inte kan äta något där. Då lade sig Boyfriend i, som en riddare på en vit springare, och sade att jag inte kunde äta något därifrån. Och våran kompis var smart nog att inte protestera mot det (han har nog redan förstått att jag har... matproblem).

Det är det som är så bra med Boyfriend. Det som är så dåligt med Boyfriend är att han är så lättlurad. På lördagen köpte han ett äpple till mig, eftersom jag inte hade ätit något på hela dagen, men jag orkade inte sitta och slafsa med det, så jag lade undan äpplet. Och han märkte inget förrän igår.

Kommentarer
Postat av: sizezero

du kanske har ändrat dig i texten längre upp? vad vet jag.. jag har ente läst det än...men på det inlägget jag kommenterade..och på dom inlägge innan, har det stått att du är pro-ana...

2008-11-03 @ 13:52:53
Postat av: Anonym

du tycker antagligen att han är bra för att anorexin i dig får göra precis som den vill utan att någon protesterar..



sjukdomen funkar ju så. Stryka medhårs=du är glad (anorexin) stryka mothårs=du blir arg.

2008-11-03 @ 14:09:52
Postat av: Mia

Jag förstår precis vad du menar. min sambo var likadan. han lät mig alltid få precis som jag ville och pressade mig aldrig. Jättebra tyckte anorexin i mig. I efterhand kan jag se hur extremt lättlurad och lättmanipulerad han var och till vilken nackdel det var för mig.

2008-11-03 @ 15:05:44
URL: http://iwannabefree.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte upp till din pojkvän att se till att du äter, det hoppas jag du förstår. Att han inte märkte att du lagt undan ditt äpple är knappast hans problem. Det blir hans problem när du ger honom det ansvaret. Ansvaret som du själv borde ta. Han kan aldrig få dig frisk.

Och om du tycker att han hjälper dig när han säger att du inte kan äta på Donken är det bara sjukdomen som får prata. Det blir 1-0 i matcher mellan Anna och anorexin. Jag tror att du måste fundera på var du står i frågan om du vill bli frisk eller inte.

2008-11-03 @ 15:44:29
Postat av: Alina

hoppas verkligen att du blir bättre!! Själv fick jag denna kommentar nyss "Du är en äcklig hora. BANTA"...heh..vad svarar man...tack?

2008-11-03 @ 16:18:45
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: plasitc.

anna du är bra, kämpa på.!

2008-11-03 @ 16:54:05
URL: http://plasticme.blogg.se/
Postat av: E

Åh, önskar ja hade en boyfriend som du, Anna :)

2008-11-03 @ 18:47:59
URL: http://blacksnowfallsup.bloggagratis.se
Postat av: Alina

tack hördu det fick mig att må en aning bättre:) !

2008-11-03 @ 21:51:41
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Zelda



Precis som någon skrivit här innan mig;

Du kan inte lägga något som helst ansvar på din pojkvän (eller någon annan utanför vården heller) angående äta/inte äta, träna/inte träna.



Den största utmaningen för dig/oss som lever med anorexi är inte maten som ligger framför näsan på oss i denna stund, utan att TA TILLBAKA ANSVARET FÖR VÅR EGEN HÄLSA, VÅRT EGNA LIV.



Ta hand om dig, o på så vis ta hand om andra.



Zelda

2008-11-04 @ 14:48:03
Postat av: lisse

Jag håller på med ett skolarbete och om du vill får du gärna berätta lite kortfattat om hur din vardag ser ut? Hur ofta du tänker på mat/äter/motionerar per dag? Skulle vara väldigt intressant att utifrån en anorektiker få svar på vissa frågar. Vad du tror det berodde på att just du fick ätstörningar och hur du ser på dig själv? Om du vill får du jättagärna mejla de till mig på "[email protected]" men om inte så är det helt okej =)



Har följt din blogg ett bra tag och när jag skulle arbeta med ätstörningar var det en tanka som slog mig att jag kunde fråga dig om lite saker!!



Lycka till, Kram /Lisse

2008-11-04 @ 19:48:37
URL: http://lisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se