Jag är stark



Vet ni vad? Jag ÄR stark. Oavsett vad ni säger.

För vad ni än säger, hur ni än uppfattar mig, så är det bara JAG som vet vem jag är. Vad jag gör om dagarna, hur jag beter mig mot andra människor, (hur jag beter mig på internet...), hur jag beter mig mot min familj, vad jag gör med min framtid, hur och vad jag har utbildat mig till, hur mycket pengar jag tjänar/inte tjänar, hur min sjukdom ser ut för omvärlden, hur min sjukdom ser ut för mig... jag kan fortsätta i evighet.

Nej, jag gör inget speciellt på dagarna just nu, för att mina företag är inte 9 - 5 jobb. Jag får inte så mycket pengar av mina föräldrar. Jag sitter inte och gråter efter frukost (oftast inte i alla fall, frukost är den måltid som är lättast för mig). Jag ska plugga vidare nästa höst, för jag var så himla skoltrött efter trean.

Jag ÄR stark. Jag orkade gå i skolan, jag orkar umgås med mina vänner, jag har inte tagit livet av mig trots att jag velat flera gånger. Jag har stått ut genom år av psykisk och fysisk misshandel, både från föräldrar och pojkvänner. Jag får dagligen flera kommentarer om hur misslyckad och fet jag är. Jag orkar starta företag, som dessutom är framgångsrika. Jag orkar gå ut från min lägenhet varje dag och göra saker med min pojkvän, jag orkar åka till mina hästar och rida, trots att jag känner för att ligga hemma och gråta. Jag orkar lyssna på folk som har problem med sina liv, trots att jag har det värre än dom. Jag orkar hjälpa dom som har problem. Jag är frikostig med min hjälp och med mina pengar, jag har jobbat som volontär trots att jag har en psykisk sjukdom.

Så kom fan inte och säg att jag inte är stark. För om det finns något jag är säker på, så är det att jag är stark, och jag kommer att klara av ALLT jag tar mig för.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fattar inte varför folk över Internet ska säga åt en hur man är osv, så sjukt less på det! Dem vet ju för fan ingenting bara för att dem läser ens blogg. :S

2008-11-07 @ 13:46:18
URL: http://famousgirlfriend.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Jag var djupt deprimerad ett tag och hade dagligen tankar på att ta livet av mej. Då fick jag också höra att jag var svag. Ingen hade en aning om vad man gick igenom. Men jag tycker att jag var stark som tog mej igenom det och det har gjort mej till en starkare människa än idag. Man lär sej av allt. Alla svåra tider man tar sig igenom gör en till en starkare människa, och fatta vad stark du kommer vara när du är frisk från anorexin :) Då kommer ingen kunna trycka ner dej.

2008-11-07 @ 13:57:07
URL: http://[email protected]
Postat av: Fredrika

Oops skrev mejlen istället för bloggen hehe.

2008-11-07 @ 13:58:07
URL: http://freedrika.blogspot.com
Postat av: linda

jag känner precis likadant som dig! har varit med om så mycket skit genom åren, och när folk säger att man är svag vill man bara slå till personen och be dom gå runt i ens skor och återuppleva allt man gjort tidigare, eller bara leva in i det i en dag. Jag är också stark, no mather what people will say. Bra inställning. Bra att du vet med dig att du är det. För det är du.

2008-11-07 @ 13:59:26
URL: http://burnitup.blogg.se/
Postat av: Linnea

bra tjejen! rätt inställning där!

you can do it..

asså, du är stark!!!!!!!!!!!!!

2008-11-07 @ 14:01:20
Postat av: Sanna

Klart du ar stark! Det forstar aven dom som klagar pa dig hela tiden, men sluta ge dom nagot tillbaka, skit i vad dom sager, lyssna inte pa dom!

2008-11-07 @ 14:06:15
Postat av: Sara

jag diggar dig verkligen, hoppas du besegrar den där skitsjukdomen snarast, det är en väldigt sorglig sjukdom tycker jag! men bara för att försvara de som "klagar" på hur du är osv litegrann, så har du tänkt på hur du kanske framställer dig själv genom bloggen? du skriver oftast inte sånt här därför är det inte lätt att veta hur du är som person/vad du gör om dagarna. Men man ska såklart inte heller döma innan man vet detta. Hmm, blev lite krångligt förklarat där, men hoppas du förstår hur ja menar :) kramar till dig

2008-11-07 @ 14:07:50
Postat av: Emma

du är stark.

2008-11-07 @ 14:41:57
URL: http://evdahlin.blogg.se/
Postat av: ida

du är så stark och jag beundrar dig verkligen! du ska inte lyssna på patetiska nollor som uppenbarligen inte har bättre till liv än att klaga på folk som dom inte känner för 5 öre!



ta inte åt dig av vad dom säger, du är så duktig!

2008-11-07 @ 14:43:47
URL: http://gottobethin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja faktist sluta ge idioterna något tillbaka. låt deras dumma kommentarer rinna av dig och strunta i att bry dej om vad de säger för vad du än säger så kommer de aldrig att lyssna utan bara käfta i mot hela tiden. Tro mig. Blockera deras ip adresser o allt!

2008-11-07 @ 14:51:36
Postat av: Jenny

Jag hejar på dig!

2008-11-07 @ 14:58:31
Postat av: Maja

fan va du är bra Anna, jag vet att du är stark!

2008-11-07 @ 15:54:39
URL: http://kusinmajas.blogg.se/
Postat av: emma

Jag önskar att JAG var lika stark som DU!



Kramar

2008-11-07 @ 16:44:44
URL: http://thinlife.blogg.se/
Postat av: Jessika

Började gråta när jag läste detta inlägg (och jag är inte överkäsnlig över huvudtaget!). Det är SÅ skönt att läsa detta från dig! Från denna blogg!

Jag tror du klarar allt! Du är stark! Du är värd hela världen.

Ta hand om dig!

2008-11-07 @ 16:46:37
URL: http://www
Postat av: dedde

hejdu. senaste tiden har jag läst din blogg i princip varje dag. jag lider också av anorexi, går sista året i 3an och håller på att förstöra så jag måste gå om..

jag har läst igenom typ hela din blogg, och jag ser att du är stark, även om jag inte känner dig. jag vet att du kmr bli frisk, :)

kämpa på, du är stark och det vet du!

2008-11-07 @ 16:57:21
URL: http://backtilife.blogg.se/
Postat av: Outer perfection

vad spännande med ditt företag! :) jag skulle vilja veta mer om det, för själv vill jag starta ett i framtiden. ska välja handel på gymnasiet, kan inte du berätta lite om ditt företag? ^^

2008-11-07 @ 17:35:14
URL: http://outerperfection.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Fan va bra skrivet!

2008-11-07 @ 18:24:41
URL: http://should-know-better.bloggagratis.se
Postat av: Lorentzon

Jag ville bara säga att det inte finns någon som helst anledning för dig att förklarar dig. Vissa människor älskar att klandra andra och det spelar ingen roll hur mycket du säger en sak för de står oftast fast vid sin uppfattning även om de har fel. Anyway, din blogg är super och du verkar vara helt underbar. Ta hand om dig!

2008-11-07 @ 18:44:44
URL: http://lorentzon.blogg.se/
Postat av: A

Underbart att läsa! Du ÄR stark!

2008-11-07 @ 21:03:32
URL: http://neverguess.blogg.se/
Postat av: Emily

Som någon annan skrev här uppe: Jag önskar att jag var lika stark som dig! Det du skriver är verkligen peppande, vare sig man har en ätstörning eller inte. Du kämpar mot idealet och du är en förebild för andra tjejer i din situation. Om det finns någon som försöker ta tag i sin situation så är det verkligen du och du gör det bra. Förändringar händer inte över en natt. Jag håller tummarna för dig och hoppas att du ska bli helt frisk. Det är du värd. Du är bra, du är stark och du är grym. Glöm aldrig det!

2008-11-07 @ 21:15:54
URL: http://emilyh.blogg.se/
Postat av: Mathii

ÄNTLIGEN ANNA! Jag har väntat på ett sånt här inlägg, toppen!! Du äääär stark, säger ju det, keep up the good work, positiva tankar och ta för dig av livet !!! Fortstätt med det du är bra på, för du verkar vara otroligt duktig !!! <33

2008-11-07 @ 21:36:19
URL: http://mnsk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ibland känns det som om du ljuger...

2008-11-07 @ 21:38:51
Postat av: LIZ

woooow :D glädjerop! asså får typ värsta ruset i magen, BRA ANNNA!

2008-11-07 @ 22:19:31
Postat av: Helena

Du är för fan en av de starkaste jag läst om, skit i alla andra, du är så jävla stark.

kram<33

2008-11-08 @ 01:06:35
URL: http://kampmotanorexi.blogg.se/
Postat av: Ellis

Heja Anna!

2008-11-08 @ 15:12:14
URL: http://sikorka.blogg.se/
Postat av: Nisse

Hallåååå....du glömde att du är utbildad journalist, bor hos dina föräldrar, lever på dina föräldrar, har samtidigt två företag och egen lägenhet och att din mamma gömt vågen? Du skriver olika saker heeela tiden....

2008-11-08 @ 23:37:08
Postat av: Anonym

det är klart att du är stark! men även fast du inte kan kalar allt på en och samma gång är du så bra ändå. SÅ JÄVLA BRA ÄNDÅ! :)

2008-11-09 @ 11:43:44
URL: http://outerbodyexperience.blogg.se/
Postat av: Anonym

SÅ JÄVLA BRA ÄR DU!! så sjukt bra att du ser detta, att du är stark och inte svag, du gör något åt dina problem även om det är jobbigt. Det är sjukt starkt av dig att kunna klara allt det som du tar dig för! Du kommer bli frisk! du kommer inte att gå under, och när du är bättre är du starkare än innan , för du kommer inte gå under och det man inte går under av blir man starkare av! GO GIRL!!!!

2008-11-10 @ 19:44:35
Postat av: Anonym

ja du är stark! fortsätt så.

2008-11-14 @ 03:41:34
URL: http://mittsmalareliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Blir så peppad av dig! Och det du skriver, visar verkligen att du är så sjukt stark. Jag beundrar dig som fan faktiskt, även om jag bara läst din blogg idag. Låter kanske sjukt, men just att du har det som du har det (och då har jag fattat att du inte sagt allt heller), och ändå är stark och ändå vågar allt det där - Jag beundrar det.

Ta hand om dig.

Ja, eller mig för den delen. :)

Jag är inte lika stark. :P

Kramen!

2009-01-19 @ 02:04:19
URL: http://emmafager.blogg.se/
Postat av: Pauline

Du ska INTE ta åt dig av det där, vet du varför dom säger att du är fet fast du är så otroligt smal?

För att dom inte har något liv och vill trycka ner andra människor. Dom har ingen respekt och dom vet att du har anorexia och tycker antagligen att det är kul att säga att du är fet så du går ner ännu mer, och att väga 40 kilo,det är inte bra.. Folk tycker jag är smal och jag väger 45/44. och är 157 cm lång. Jag vet att det är otroligt svårt att ha anorexia och att vinna över sjukdomen,men ändå kommer jag ju aldrig få veta. Min kompis har anorexia,och hon är skitduktig,hon har nästan övervunnit sin sjukdom. och du ser dig själv i spegeln som tjock,fast du bara har ben kvar nästan,och man vill bara säga upp dig,alltså med massa godsaker och bara Ät,men jag vet att det inte bara går att ändra på dina tankar för det. Jag hoppas verkligen att du kämpar,kom ihåg att utseendet är inte allt,och du borde väga minst 50 och va pinnsmal fortfarande..jag bara äter och äter men jag blir inte tjock.. haha,men kämpa på,och tänk att du är unik,som alla andra,du är perfekt på ditt sätt ! du är Stark,ptal om din barndom.Det är inte ditt fel att det blivit så här,och lyssna inte på de som vill dig illa,för dom säger raka motsatsen för att trycka ner dig och andra som har samma sjukdom.

nu blev texten lliiiite lång,haha menmen,måste säga allt det där,

ta åt dig av det här,för det är sant,

puss !

2009-02-13 @ 20:34:27
URL: http://missmill.blogg.se/
Postat av: Pauline

Du ska INTE ta åt dig av det där, vet du varför dom säger att du är fet fast du är så otroligt smal?

För att dom inte har något liv och vill trycka ner andra människor. Dom har ingen respekt och dom vet att du har anorexia och tycker antagligen att det är kul att säga att du är fet så du går ner ännu mer, och att väga 40 kilo,det är inte bra.. Folk tycker jag är smal och jag väger 45/44. och är 157 cm lång. Jag vet att det är otroligt svårt att ha anorexia och att vinna över sjukdomen,men ändå kommer jag ju aldrig få veta. Min kompis har anorexia,och hon är skitduktig,hon har nästan övervunnit sin sjukdom. och du ser dig själv i spegeln som tjock,fast du bara har ben kvar nästan,och man vill bara säga ät upp dig,alltså med massa godsaker och bara Ät,men jag vet att det inte bara går att ändra på dina tankar för det. Jag hoppas verkligen att du kämpar,kom ihåg att utseendet är inte allt,och du borde väga minst 50 och va pinnsmal fortfarande..jag bara äter och äter men jag blir inte tjock.. haha,men kämpa på,och tänk att du är unik,som alla andra,du är perfekt på ditt sätt ! du är Stark,ptal om din barndom.Det är inte ditt fel att det blivit så här,och lyssna inte på de som vill dig illa,för dom säger raka motsatsen för att trycka ner dig och andra som har samma sjukdom.

nu blev texten lliiiite lång,haha menmen,måste säga allt det där,

ta åt dig av det här,för det är sant,

puss !

2009-02-13 @ 20:37:32
URL: http://missmill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se