Renée Voltaire



Jag hittade förresten en annan grej i ett gammalt nummer av ELLE - lite Raw Food "godis": Hallonremmar! Bara namnet är ju helt fantastiskt. Hallonremmar. Det låter så himla gott.

Ifall du inte vill köpa 3 stycken korta remmar för 50 kronor så kan du göra egna, hemma. Här är receptet:

Hallon
Torkade aprikoser
Banan

1. Mixa allt i en mixer tills det blir hyffsat slätt.
2. Bred ut på en plåt och platta till.
3. Grädda sedan i torkugn i max 47grader (det är det som är hela grejen med Raw Food, man värmer inte maten mer än 47 grader, för då bevaras näringen i maten) över natten.

Jag har inte testat själv, men det är nästan så man måste prova.

Kommentarer
Postat av: ciel

åh vad glad jag blir att du fortsätter! :) renee voltaire äger btw. puss!

2008-11-14 @ 22:51:28
Postat av: Anonym

Hur får man denna sjukdom?



Och till Carro Som sa "tror du man vaknar upp en dag och tänker; ja jag vill ha denna sjukdom".

VAFAN GÖR MAN DÅ?

VEM FAN VÄLJER DET ÅT ÄN?!

2008-11-14 @ 23:28:17
Postat av: Josefine

Hej! Jag läser din blogg men jag har inte skrivit nån kommentar förrän nu. Ville bara säga att DU ÄR JÄTTEBRA OCH STARK! Jag får hålla med många andra läsare som skrivit att alla som skriver de där korkade inläggen är just korkade. Och fortsätt blogga och kämpa mot din sjukdom. Du KOMMER att besegra den! Även om det ibland inte känns helt hopplöst, så försök komma ihåg att så är det inte. En dag kommer det att kännas lite bättre, och sen kommer det succesivt att fortsätta så. Vi är massor som hejar på dig! Och sluta inte att blogga!! Massor av kramar

2008-11-15 @ 00:16:25
Postat av: blommaland

såfort man hittat nåt som är gott OCH nyttigt så tänker man "jamen...om det är gott så måste det ju på nåt vis ändå vara onyttigt". och vips blir ingenting kul kvar. vad trött man blir på sig själv.

2008-11-15 @ 01:28:48
URL: http://blommaland.blogspot.com
Postat av: Anonym



Hello Anna,



Jag lever till95 % på raw food, vilket för mig är fantastiskt o underbart på alla sätt.



De 5 återstående procenten bestårt av havremjölk, någon enstaka, yttepytte gång havregryn och det senaste året även vid något tillfälle ekologisk soyayoghurt (den utan massa krux som agavesirap o stabiliseringsmedel i)



Love, Z

2008-11-15 @ 01:48:52
Postat av: Josse

Jag vispar alltid äggen med vattnet ordentligt innan jag häller det i stekpannan. Tror det är det som gör den lite fluffig. Men sen beror det ju på hur många ägg man använder också, jag hade i 6 stycken ägg (på två pers). Trevlig helg! J

2008-11-15 @ 11:29:38
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: AnnaP

Anonym: Man fattar ju egentligen inte att man har den här sjukdomen förrän man inte kan ta sig ur det. Ofta börjar det ju från prestationskrav och en press att se bra ut (och dagens ideal är ju att vara smal).



Man pressar sig själv att träna och att inte äta och gå ner till en viss vikt, och sen blir man antingen inlagd eller inser att det man håller på med förstör en, och då är det oftast försent.



Ciel och Josefin: tusen tack. NI äger! <3



Z: Åh, vad nyttigt =) måste kännas väldigt härligt att kunna vara så nyttig! =)

2008-11-15 @ 18:10:53
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Z



Hej igen Anna,



Ja, visst. Raw food och veganism är nyttigt, om man är kunnig, villket man måste vara eller bli om man väljer att ha den livsstilen.



Vad man dock måste tänka på är att man kan se till att få i sig alla vitaminer, mineraler, kanske t o m "rätt" ur näringsmässig synpunkt, men om man inte ger själen näring så blir själen sjuk, glöden slocknar o den inre blomman vissnar.



Love

2008-11-15 @ 22:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se