Fat cheerleders sucks



Jag är fet och ful och tjock, men tack för alla kommentarer! Ni ger mig verkligen en tankeställare, hela tiden, varje dag.

Det enda jag kan tänka på just nu är att jag ska äta middag med en tjejkompis ikväll, dricka lite vin och så. Det stressar mig, för om jag måste äta då så vill jag inte äta något på resten av dagen... men vet ni vad? Jag SKA klara det. Man måste ta en måltid i taget, och inte tänka varesig framåt eller bakåt.

Fast det blir ju svårt när det enda jag kan tänka är: "ett kilo till, vad spelar det för roll, kom igen Paris, du vet att du vill..."

Kommentarer
Postat av: ronnie

du börjar greppa det, men lämna anorexin i garderoben idag.



umgänge är mer värt än kalorier.



du förtjänar att vara glad hela dagen idag, frukost lunch och middag.



ett kilo till åt fel håll betyder mer ofrivilliga kräkningar, mer ensamhet, mer ångest och mer tjockångest!



våga vända det redan nu och få ut en extra dag av livet istället. det är du värd. det och mycket mer!



kram

2008-10-23 @ 10:46:17
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: S

Jag borde verkligen sluta läsa din blogg, men jag kan inte. Du triggar mig, eller nej det gör du inte, det är mitt fel att jag läser och är sjuk och det är mitt fel att sjukdommen triggar mig. Jag är på väg till förbättringen. Jag tänkte idag imorse efter att ha ätit frukost att jag var skitnöjd med denna prestation, satt mig med en banan (som jag aldrig äter annars) framför datorn och läste din blogg och vips fick jag tankarna och kastade upp maten och kastade bort bananen. Fan nu börjar jag svamla. Glöm det.

Men jag kan inte sluta läsa. Tycker du borde skriva om det som gör dig glad lite mer än det som förstör inom dig. Lycka till.

Du borde verkligen bli frisk.

2008-10-23 @ 10:58:44
URL: http://truecolours.blogg.se/
Postat av: erika

kom igen, du behöver äta!!

lycka till!

2008-10-23 @ 11:10:43
URL: http://deepquestions.blogg.se/
Postat av: Go life

Jag måste säga emot S's kommentar här ovanför. Det här är din blogg Anna, det är här du får ut dina känslor i text. Det här du får stöd och peppning till att bli bättre. Självklart får du både skriva om det som får dig att må dåligt och det som får dig at må bra. Du får skriva om vad du vill. Du måste inte bara skriva om det som får dig att må bra. Låt dina känslor spruta ut här på bloggen!

2008-10-23 @ 11:42:40
Postat av: sara

hej, jag tror på dig du kommer klara det här.. du är stark ! du är en otrolig inspirationskälla ! även fast det kanske inte går spikrakt fram för dig så märks det att det går framåt med småsteg och det är värt all credit ! du kommer klara det här. många kramar !

2008-10-23 @ 11:46:46
URL: http://saraskinnar.blogg.se/
Postat av: Hanna.

De är bra att du försöker ta en sak i taget..Själv gör jag så också, fast de inte gäller kanske riktigt samma sak (maten) utan har andra "problem" men de gäller att ta en dag i taget och en sak i taget.. Jag tror att du klarar de.. Om du vill så gör du de..Kämpa vidare!

Läser din blogg nästan varje dag o tänker på dej rätt ofta..Din blogg säger så mycke om hur en människa kan ha de o vilken jävla kamp de är att ta sig ur äs..Men jag tror på dej! Massor med kramar till dej!

2008-10-23 @ 13:37:52
Postat av: Anders

Du på bilden?



Tror den här bloggen drar ner dig och hindrar dig från att göra framsteg, att gå upp i vikt behöver man göra för sig själv och inte under andras bevakning.

2008-10-23 @ 14:31:02
Postat av: Anonym

Du.. Jag är trött på dig! dU SKITER I OM vi ger dig en tankeställare. du är dum i huvuddet! Du vet precis vad du håller på med. Men du skiter i alla du fortsättar att betee dig dåligt. Så

2008-10-23 @ 15:14:37
Postat av: Cornelia

Anonym ovanför har problem? Jag tror också att Anna är mycket medveten om vad hon håller på med, men bara för att "vi" läsare ger henne tankeställare så betyder ju inte det att hon blir frisk sådär huxflux

2008-10-23 @ 16:41:28
Postat av: nina

Framsteg, igen :) Bra kämpat! Är det du på bilden?

Jag är iallafall stolt över dig, även om du ramlar tillbaka ibland, det spelar ingen roll, för du jobbar dig upp igen. puss!

2008-10-23 @ 16:47:46
URL: http://ninamariashantika.devote.se
Postat av: Alexandra

Gud vad mysigt med vin och middag med tjejkompisen! Försök slappna av och njut av tillvaron, stänga ner negativa tankar och verkligen fokusera på att du ska ha trevligt istället. För det är du värd!

2008-10-23 @ 17:05:48
URL: http://Celebrate.devote.se
Postat av: ronnie

jag tror iofs att anders har en poäng. du måste få bli frisk ifred och framförallt komma på vad du vill vara utan din myanalifeblogg utan din anorexi och utan din sjuka identitet.



fokusera på det och friskheten. bloggen håller dig nere...

2008-10-23 @ 17:16:35
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Joanna

ååh vad roligt att få läsa att du faktist börjar VILJA bli frisk! hoppas allt går bra o du klarar det! :)

2008-10-23 @ 18:28:08
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: S

Ha nu när jag läser igenom mitt inlägg så ser jag hur fel allt lät. Alltså såhär, jag tycker du skriver om ett viktigt ämne. Jag skriver själv om detta.

Som förr jag har sett att många fiskar efter tips att gå ned i vikt och det jag menar är att det känns som att jag själv gör det.

Det jag mena med att du ska skriva om saker som får dig att må bra är för att du själv känner dig bättre då, i alla fall jag. Du blir väl lite gladare av att tänka på saker som får dig att må bra, därför tycker jag att du sks spegla det med, men samtidigt berätta om det som är hårt. jag menade verkligen inte att du BARA ska skriva om det som får dig att må bra. Skriv dina tankar.

Jag beundrar verkligen att du har ett sådant pass mod att skriva allt det här på bloggen. Antagligen undlämnar du en massa saker också må tro?

Jag tror på dig!

2008-10-23 @ 18:36:12
URL: http://truecolours.blogg.se/
Postat av: Thinwannabe

Du klarar det :)

2008-10-23 @ 18:45:04
URL: http://mystory.bloggagratis.se
Postat av: ewelina

jag tror du kommrt klara det här ! :)

kämpa nu.

många kämparkramar!

2008-10-23 @ 19:28:43
URL: http://perfectiongirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

alltså det är en grej jag inte fattar, du måste vara blind som tror att du är tjock?! Du måste ju tycka att alla runt omkring dig är överviktiga, eftersom du säger att du själv är tjock, ät och var lycklig!

2008-10-23 @ 20:04:59
Postat av: Evelina

Du är så himla duktig! Du kommer att klara av det här, det märks när man läser vad du skriver.

2008-10-23 @ 20:14:57
URL: http://letmedisappear.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag klickade in på din blogg utav en slump, och nu kan jag inte slita mig ifrån den! Läser den flera gånger varje dag, och blir så sjukt imponerad över hur stark du verkar vara! Trots denhär svåra sjukdomen, så verkar det inte som om du ger upp. Och jag kan inte säga en massa om att du klarar av det, och allt dedär.. Jag känner inte dig tillräckligt väl! MEN, du verkar ha viljan att kunna kämpa, försöka övervinna sjukdomen eller hur man säger. Och det är det jag tkr gör dig så stark! Såå, fortsätt såhär, tjejen! Så lovar jag att du kmr klara av att vinna.

2008-10-23 @ 21:13:36
Postat av: Josefine

Anna du är stark. Du kommer klara dig igenom det här. Försök att njuta av din vänninans sällskap och beröm dig själv över att du faktiskt vågar ta steget ut ur huset.. <3 massor av kämpar kramar

2008-10-23 @ 21:31:53
URL: http://eatingdisordina.devote.se
Postat av: Helena

Anna! Kom igen, fortsätt kämpa. Jag vet att du klarar det :D

Är det du på bilden?

kram<3

2008-10-23 @ 22:19:51
URL: http://kampmotanorexi.blogg.se/
Postat av: Anonym

OJ, vilka läskiga ben hon på bilden har!!

2008-10-24 @ 00:56:14
Postat av: Evelina

Hej.

Jag är nu en frisk anorektiker. För frågor /hjälp och stöd så är du hjärtligt välkommen!

Jag VET vad du går igenom, och jag skulle kunna kommentera allas kommentarer på ett eller annat vis, men väljer att lägga energin på annat!

Som sagt.

Hör gärna av dig.

Kram

Evelina

2008-10-24 @ 10:45:00
URL: http://evelinahagelin.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag undrar vad det ar du tankt du ska astadkomma med att ga ner ett kilo till? Du ar ju vackrare om du gar upp till normalvikt. Sa vad ar det som ar sa bra dar du ar nu och vad ar det du tror ska handa om du gar ner mer, som ar sa himla attraktivt att na?

Det enda som kommer handa ar att du kommer ma samre och samre och det ar bara att inse, du kommer aldrig vara nojd utan vilja svalt ner dig till bara skinn och ben (vad jag kan se inte langt ifran dar du ar nu). Aven da ser inte anorektiker hur sjuka dom ar. Ditt mal borde ju vara att ma bra. Och for att ma bra maste man ata mat.



Och varfor ska du fa angest over en middag? Du maste ju ata flera ganger om dagen for att kroppen ska fa tillrackligt med mat. Du blir inte tjock om du gar upp i vikt. Du kommer istallet bli finare av det. Alltsa fa normalvikt, ma battre. Normalvikt ar inte att vara tjock.



Later som dina atstorningar kommer fran din familj, dom verkar vara kontrollfreaks, och bry sig alldeles for mycket om vad man ska och inte ska ata, samt nar. Det ar ju upp till var och en att ata vad dom mar bra av, ingen har ratt att kontrollera ditt liv, om nagon papekar vad du ater eller nar du ater maste du saga ifran att dom inte har med det att gora, och att det sarar dig, eller vad du tror skulle fa dom att lyssna. Vissa manniskor forstar inte allvaret forran man sager till dom. Dom forstar inte den skada dom gor. Vissa forstar aldrig anda och da maste man hitta vagar att inte lata dem paverka en.

2008-10-24 @ 12:36:40
Postat av: fanny

jag blir så ledsen av att läsa din blogg. jag vet inte vad jag ska säga mer, för jag vet (av egen erfarenhet) att alla ord från oss som vill ditt bästa, vill att du ska bli frisk, de hjälper ju inte. du är sjuk. du ser det du ser liksom. du kan inte förstå att det är sjukdomen som spelar dig eyy spratt. alla vi andra ser och läsaer om en jättemager tjej. men grejen är den att vi alla vet att hon är stark, att hon kan klara det här, att hon kan bli frisk. och som du kanske vill höra - du komemr bli så gaaalet mycket vackrare!

ha det bra, läs gärna min blogg, jag skriver mycket om min anorexi. sköt om dig tjejen! kämpekram

2008-10-26 @ 17:40:45
URL: http://roethlisberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se