Frågor och svar del 2



Varför förtjänar inte du att leva? Vad önskar du att du var duktig på och klarade av på riktigt om man tog bort allt vad anorexi sjukdom vikt och kalorikräknande heter från din vardag. vem skulle du vilja vara utan din anorexi?

För att jag är värdelös... utan min anorexi är jag ju ingen, jag kommer vara precis som alla andra då!

Fast å andra sidan har det ju hindrat mig från att göra massa saker. Jag skulle vilja åka runt mycket mera, jag skulle kunna träffa folk hursomhelst utan att tänka på mat... utan min anorexi skulle jag vilja vara någon som verkligen satsar på sina mål och inte lät något så töntigt som mat komma ivägen.



Har du någon aning om vad som skulle kunna få dig att må bättre? En nystart någon helt annanstans kanske?

Ja kanske, alternativt skulle det få mig att må ännu sämre eftersom jag skulle vara helt ensam då. Men jag har funderat på det, ja.


Vem är du utan ana? vem är du utan ditt "ana life" ?

Ingen, en jävla no - lifer. Nej, jag skojade. Jag är den jag är.... Eh. Jag skojade inte alls förresten


Vad har du för ögonfärg :) ?

Oj, typ blå - grön - grå.


När du ler, ler du så att man ser tänderna eller inte ?

Lite annorlunda frågor med kul ett veta :D

Haha! Hm, det beror på om jag tycker att det är kul eller inte. Kollar jag på tv och tycker att något är kul brukar jag inte ens le, men om jag är ute med folk brukar jag le med tänderna.


Juste! har du fått diagnosen anorexi eller har du bara ätstörningar?

Ja, jag har fått diagnosen.


Favorit-maträtt?

Anorexin? Yoghurt och havregrynsgröt. Och knäckebröd, jösses vad det är gott. Jag själv? Bröd, tacos, köttfärs, kyckling, köttbullar med lingonsylt och brunsås, potatis. Pannkakor. Jag gillar mat, haha!

Har du bra betyg? Kul att veta bara :D brukar ofta hänga ihop det där i och med att man ofta känner att man måsta vara bra på allt. Så är det för mig iaf..

Ja, det hade jag. Jo, det har väl med det där "perfektionsdraget" att göra, man vill så gärna vara perfekt...



Vad skulle du välja av dessa:
a) Väga 75 kilo och må bra?
b) Väga som du gör nu och må dåligt?
känner du på dig att du kommer bli frisk?
berätta det bästa med dig själv!
Åh, blä, hm, jag måste nog svara a. Eller, b. Eller... varför kan man inte må bra när man är smal?!

Ja, det måste jag bli. Jag kan inte tillåta mig själv att fortsätta vara sjuk... å andra sidan känner jag mig inte så sjuk just nu.

Jag är en väldigt rolig och snäll person, egentligen. Folk tycker om mig i allmänhet.


Beskriv en typisk dag för dej.
Äter du någonsin godis?
Din realtion till att hetsäta?

Vakna, hänga med Boyfriend tills han åker hem, äta "frukost", gå ut och göra massa saker, hem, middag, ut och göra saker. Och blogga förstås!

Nej, jag tror aldrig att jag har tyckt om godis egentligen. Jag är mer än glass - människa. Fast det äter jag ju inte heller.

Hemskt, läskigt att inte ha någon kontroll.


Jag tycker det är lite svårt att förstå hur långt sjukdomen har tagit dig. Hade vart jättekul om du la ut mer bilder eller nått. :) (ingen fråga men, ändå ;D)

Jo, alltså, det här är grejen... antingen så 1. lägger jag ut mer bilder på mig själv och slutar vara så ärlig, eller 2. jag fortsätter i samma stil och är lika ärlig som jag är idag och skiter i bilderna. YOU VOTE!


Vad är din favoritfärg? =)

Blå.


Vad vägde du innan du började bli sjuk?
Hur längde har du och din Boyfriend varit tillsammans?
Favoritprogram?
Jag vägde 69 kg.

Vi har varit tillsammans i snart två år (jösses).

Som sagt, tittar inte så mycket på tv, men när jag gör det är det gärna matlagningsprogram. Det som går på tv när jag äter, gillar att titta på tv när jag äter för att sysselsätta mig med andra saker.
 

Hej! Jag läser din blogg varje dag, tkr du kämpar på bra.
Vad brukar du använda för kläder, märken osv? kan du ine sätta in lite bilder på dina kläder.

Tack! Jag gillar Louis Vuittons kläder och väskor. Jeans är jag en True Religion/Rock&Republic - nörd. Jo, jag kan väl lägga ut lite bilder på mina kläder antar jag.

Vilka uteställen brukar du va på? Vilka är bäst, varför?
Beror lite på vad man vill träffa för folk, i överlag så är Sture och Caféet bra, och Hells som efterställe.


Vad tkr du om folket där?

Jag vet var jag har dom, så jag vet hur jag ska hantera dom, om du förstår vad jag menar. Släng in mig på ett starkt kommunistiskt ställe och jag är rädd för att dom ska hoppa på mig om jag öppnar munnen.

Brukar folk ofta ragga på dig/ ge komplimanger ute på krogen? Vad säger dom oftast isf?
Ja, dom brukar berömma mitt hår (mest tjejer), min klädstil (mest killar), min kropp (både killar och tjejer).


Var du en av de populära i skolan?

Ja. Jag och mitt lilla gäng. Vi var störst, bäst och vackrast.


Vilken linje går du i gymnasiet? Och vad vill du jobba med i framtiden?

Älskar din blogg! Läser varje dag för att se dina framsteg!

Tack vännen! Jag har gått ut. Och jag vill jobba med något inom data i framtiden, tror jag.

1. Hur gammal var du när du fick ätstörningar?
2. Hur mycket vikt tappade du första månaden och hur mycket tränade du och åt du?
3. Har du någon bästa vän?
4. Vilken ögonfärg har du?
1. Jag har nog alltid haft en konstig inställning till mat, men det eskalerat för kanske två år sedan.

2. Första månaden tappade jag nog mest, kanske 12, 14 kg. Jag åt så lite som möjligt, jag åt även onyttiga grejer! Och red varje dag.
3. Nej. Eller, jag har en Boyfriend och en tjej som jag umgås väldigt mycket på, men jag litar inte på henne. Vi är väl bästa vänner inför andra, men båda två vet om sanningen.
4. Blå - grön - grå.



Tror du att du någonsin kommer att bli frisk?
kram till dig

I hope so... massa kramar!


Hur gammal var du när du fick din ätstörning? Vad utlöste den? Har du några syskon?

Typ två år sedan kanske. Fast jag har alltid haft konstigt matbeteende.

Att jag och mamma bråkade och jag pratade inte med henne på över ett halvår.

Nej, jag har inga syskon.


Vet du varför jag gått upp mer än ett kilo sen imorse när jag bara ätit 520 kcal och druckit te? (jag vet att jag inte kommer gå ner det tills imorrn)

Det beror kanske på att du åt något som var "tungt". Maten omvandlas till energi och vätska i kroppen, vilket gör att du är tyngre på kvällen. Om du går på toa på morgonen och sen väger dig så vet du din riktiga vikt. Jag skulle tro att du har gått ner det till dagen därpå.


Vad skulle du arbeta med om du fick välja vad som helst och inte brydde dig om vad andra har för åsikter? Vad gör dig glad och vad tycker du om att göra?

Om jag fick jobba med det jag ville skulle jag bli elitryttare på heltid. Nu är jag elitryttare men samtidigt så vill jag ha en utbildning, för ifall jag gör mig illa och inte kan rida något mer så vill jag ha något att förlita mig på.

Det jag gillar att göra är att motionera och röra mig. Och shoppa, hehe.



Vad är din framtidsdröm?
Intressen?
Går du inte på Mando längre?
Beskriv din personlighet med ett par ord
Vad är du mest nöjd med, med dig själv?
Vad är du minst nöjd med?
Favoritmat?
När var de senast du spydde?
Vad gör du om dagarna egentligen? (jobb, skola, ingenting?)

Överleva, typ. Tjäna massa pengar. Bo fint, gifta mig med Boyfriend. Få barn (hoppas att jag fortfarande kan det!).

Rida, Boyfriend, tjäna pengar, slösa pengar.

Haha, jag har ingen personlighet. Utåtriktad, rolig.

Att jag är väldigt social och har lätt för att skaffa vänner och lätt att anpassa mig. Att jag är väldigt envis.

Att jag har väldigt kort tålamod.

Mm, tredje gången jag får skriva min favoritmat. Jag gillar i princip all sorts mat.

Oj. Igår.

Ingenting just nu, bara går och väntar på att få plugga vidare. Försöker komma på vad jag vill med mitt liv.


Varför fiskar folk efter bantingstips i din blogg?
Varför är det höst?
Varför är jag tjock?
mohaha
love

Helenis penis!<3

Haha, för att dom vet att jag kan och dom vill också kunna?

Höst är mys, fast det är väldigt kallt, och jag fryser väldigt mycket.

Du är smalare än mig så säg inte så, för då är jag världstjock!

LOVE!


Jag undrar vem som tar hand om dina hästar när du är på Mando osv

Jag rider två dagar i veckan nu (så lite för att jag vill inte gå ner mer i vikt, och jag vet att jag kommer att göra det om jag inte höjer mitt matschema). Annars är det min tränare och en tjej som är unghästutbildare som rider mina hästar.


Jobbar eller pluggar du med något? Om inte, vad gör du annars?
Vad har du för intressen förutom hästarna?
Hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans?
Om du var frisk, vad skulle du då göra?
Kramar från Jessika

Jag gör ingenting just nu, ska plugga vidare.

Oj, shoppa, vara med Boyfriend, festa, leva livet.

Snart två år.

Jag skulle vara ute med fler människor, resa mera, umgås mer med folk. Gå ut och äta middag med människor jag tycker om. Gå på bio och äta popcorn. Vanliga saker.
Kram på dig!


Hej Paris, jag undrar ifall du vill bli frisk. Alltså var i ÄS-processen du befinner dig.
Kan du inte berätta lite om din bakgrund? Om din familj, varför du tror att du fick äs o.s.v.
På en skala 1 till 10, där 10 är väldigt sjuk och 1 är helt frisk, kanske en 6. Men jag kämpar på, hela tiden.

Jo, men det får bli ett eget inlägg, för det är alldeles för stort för ett kort svar.


Tror du folk uppfattar dig som en glad eller ledsam person?

En glad, jag visar aldrig att jag är ledsen. Förutom inför Boyfriend, då gråter jag hela tiden, haha.


Kommentarer
Postat av: dea

blifriskblifriskblifriskblifriskblifrisk

styrkekramarstyrkekramarstyrkekramarstyrkekramarsty

2008-10-17 @ 16:46:54
Postat av: Linn

Haha, visste väl att du var en Östermalmsflicka! Me too! Men det hjälper mig inte att komma in på krogar jag är för ung för. Förmodligen för att jag hänger inte hänger med andra "it girls", jag föredrar nördar - de är trevliga :)

Det är väl 23 år på Sture? Jag har inte ens orkat försöka, jag ser ut som 18 år fast jag är 21.

2008-10-18 @ 13:25:36
URL: http://www.ettpsykfallsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se