Jag vill inte vara skinny



Åh, när jag ser bilder om den här blir jag så himla peppad. Jag vill inte vara bara smal, jag vill vara vältränad! Visst, jag har magmuskler, men man ser dom ju inte själv.

Sjukt snyggt. Och tjejen är ju inte så skinny, hon är ju mest vältränad (nu kommer ni säkert hoppa på mig och skrika att den här tjejen visst är skinny as hell, men jag tycker verkligen inte det).

Hur sjutton gör man för att bli såhär vältränad?! Jag menar, folk säger att JAG är det. Men dom ljuger säkert. Eller säger det för att vara snälla. Eller något.

Kommentarer
Postat av: E

man äter ordentligt så att kroppen kan bygga upp muskler istället för att bryta ner dem.

2008-10-24 @ 22:00:51
Postat av: varförvarför.

har haft ätstörningar. Blev "frisk" men helt psycho. Alltså. Ibland känner jag bara "ge mig anorexia eller så vill jag dö". Om jag blir tjockare än nu tänker jag dö. För jag pallar inte att leva med det här. Jag vill bli smal. SMALSMALSMAL. Det är mitt liv. Men jag vet inte om jag kan bli smal igen. Efter att ha slutat äta en gång och sedan börjat. Kommer det liksom att bli samma effekt?

Jag gråter, för jag hatar mig själv. JAG är SÅ grymt FET! Vad ska jag göra? Vad faan ska jag göra?



snälla. min sista chans.

2008-10-24 @ 22:01:16
Postat av: Emma

Tränar varje dag? Äter massa proteiner

2008-10-24 @ 22:09:45
URL: http://imbalance.blogg.se/
Postat av: Anonym

personlig tränare + diet som (innehåller många kalorier och nyttiga fetter å sånt)

2008-10-24 @ 22:23:08
Postat av: Susanne

Jag vill också vara vältränad. Typ som Nicole i PCD. :)

2008-10-24 @ 22:47:17
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

Gener, rätt diet, rätt träning...

Hon är inte skinny as hell, hon är vältränad, då har man inte så mycket underhudsfett, så är det bara.

2008-10-25 @ 00:00:52
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej men gud, usch! det är fult med magrutor på tjejer. haha saningens ord

2008-10-25 @ 09:03:39
Postat av: Anonym

Tjejen på bilden är ju visst skinny as hell, vad snackar du om?!

2008-10-25 @ 11:35:46
Postat av: Zelda



Engla Louise (se tv3´s "Sjukhuset" alt. reportage i Aftonbladet), vad är hon ?

"Inte jättemullig" eller ?



Anna, så otroligt ogenomtänkt av dig att lägga ut en bild på en så smal tjej och påstå att hon ionte är, som kallar det, "skinny", när du VET att så många utav oss som läser själva är SJUKA i anorexi (som jag själv) eller andra ätstörningar.

Det TRIGGAR, retar och förvirrar.



Ta ditt snavar, när du vet att du har så många läsare du har.



Snälla, ta till dig det här.



Zelda.

2008-10-25 @ 15:01:43
Postat av: Sarah

Du har rätt, hon är vältränad! man ser muskler INGA revben !! Snyggt =)

2008-10-25 @ 17:43:03
Postat av: Anna

Okej, nu ska jag förklara något för dig;

Om man har extremt lite underhudsfett (vilket man som kvinna INTE ska ha, man måste ha fett!) så synd musklerna självklart mer. Det betyder inte per automatik att man är vältränad.

Jag var under 10 år svårt sjuk i anorexi och dog, bokstavligen, av det. Jag fick ett hjärtstillestånd.

2008-10-26 @ 10:14:43
URL: http://misskafka.blogg.se/
Postat av: Anonym

träna med tunga vikter och få repetitioner, träna inte alla muskelgrupper på samma dag utan dela upp det så musklerna får vila, då växer dom. Drick en proteindrink efter varje träning och ät nyttigt i övrigt :)

2008-10-26 @ 11:25:33
Postat av: Go life

vältränad blir man av att träna väl!:)

2008-10-26 @ 13:04:24
Postat av: Sara

Man får inte muskler om man inte äter. så är det bara. kroppen äter upp musklerna för att få i sig någon slags näring (det finns nämligen reserver i musklerna där kolhydrater och näringsämnen samlas). Därför får du endast mindre muskler om du inte äter och samtidigt tränar.

Dina revben kommer nog bara synas mer tyvärr..

2008-12-05 @ 23:09:21
Postat av: Anonym

Den där tjejen är inget annat än sjuk. Punkt slut.

2009-01-12 @ 14:19:02
Postat av: Mariah

Ärligt talat "zelda" har rätt så rätt. Du är ju bara sjuk!!! Förstå! Du förstår inte, för då skulle du sluta! Du kommer förstå en gång men då har du redan gjort människor sjukare och grävt deras grav. Tjejen på bilden är "skinny" smal mager sjuk. att hon har lite muskler beror bara på att hon ha magrat fort. DVS ätstörning is comming thru!

Ingen borde tillåta dig att träna. Du kan DÖ jag tror inte du förstår de men de kan du. Och ärligt talat hoppas jag nästan på de så att du slutar blogga.

2009-02-02 @ 08:53:40
Postat av: Lisa

Alla människor har ett sexpack, dock ligger det dolt för vissa. Tjejen på bilden är ohälsosamt smal, därför kan man skymta hennes svaga muskler. Jag har själv kunnat se mina magrutor, då jag var som sjukast av anorexi. Du säger att du kämpar för att bli frisk. Du kämpar inte. Du kan inte kämpa. Du måste ha hjälp för att kunna släppa kontrollen och först då få viljan till att bli frisk. Utan mina föräldrar och ett behandlingshem skulle jag inte sitta här nu. Du kan inte ta ansvar för dig själv.

2009-07-04 @ 18:01:54
Postat av: Victoria

Jag älskar din blogg, kan inte sätta fingret på vad exakt det är, jag bara älskar den

2009-08-03 @ 20:28:22
URL: http://anonymjjaevel.blogg.se/
Postat av: Linnea L.

du kan ju glömma muskler så länge du inte äter. (här kommer en liten föroläsning, hehe ><) när du tränar bryts de svagaste muskelfibrerna av. för att laga detta behöver muskeln fiber, från t. ex kött, fisk, bröd m.m. när kroppen lagar muskelfibrerna som har gått av blir de större och starkare. alltså byggs muskeln upp. om du inte äter kan inte muskeln byggas upp och bryts bara ner. tjaa , dt blev ju ganska långt haha XD

2009-09-15 @ 16:45:17
Postat av: Jazz

Att tjejer ska ha magmuskler är INTE SEXIGT! :S Ser jättefullt ut!! :S

2010-04-26 @ 17:27:38
URL: http://sunshinephotos.se
Postat av: Rebecka

Men du säger ju bara så för att folk ska säga att du är vältränad ?

2010-08-28 @ 17:04:41
Postat av: Ulrika

Jag skulle säga att kvinnor har mer fett under huden och jag tror verkligen inte att det går att se ut som hon gör och vara hälsosam. Fettet kvinnor har är nyttigt. Män kan se ut så där, men kvinnor ska inte. I alla fall inte sträva efter det.



Däremot positivt att tänka vältränad än smal! Tänk dock på att med vältränad så betyder det att man är hälsosam. Och hälsa handlar om att må fysiskt och psykiskt bra, inte ha ett kroppsideal.

2011-03-07 @ 01:14:52
Postat av: Ulrika

Jag skulle säga att kvinnor har mer fett under huden och jag tror verkligen inte att det går att se ut som hon gör och vara hälsosam. Fettet kvinnor har är nyttigt. Män kan se ut så där, men kvinnor ska inte. I alla fall inte sträva efter det.



Däremot positivt att tänka vältränad än smal! Tänk dock på att med vältränad så betyder det att man är hälsosam. Och hälsa handlar om att må fysiskt och psykiskt bra, inte ha ett kroppsideal.

2011-03-07 @ 01:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se