Gamla minnen

Jag kommer ihåg tiden när jag festade dygnet runt. Ibland flera dagar i rad. Jag gick aldrig hem, det var fest, fest, fest, det fanns hur mycket sprit och hur mycket kokain som helst.

Jag kommer ihåg hur det kändes att gå hem, på vingliga klackar och kort kjol, med håret rufsigt, ansiktet pluffsigt och ögonen rödsprängda, vid samma tid som folk gick till jobbet. Eller åt lunch.

Jag kommer ihåg kicken, kicken att vara bäst i världen. Kicken man får när man tror att man är störst, bäst och vackrast.

Jag kommer också ihåg dagarna efter, när jag låg och grät och krampade i enorma avtändningar. Jag kommer ihåg ångersten som skar som knivar i bröstet, hur det knappt gick att andas.

Jag kommer ihåg att det inte gick att sova, med hjärtat bultandes i bröstet efter alla droger. Jag låg och stirrade på klockan och ångesten brände i halsen och låg som en klump i magen.

Jag kommer ihåg att jag var ensammast i hela världen. Än idag kan jag inte lyssna på många av dom låtarna som spelades på dom festerna. Jag får sådan ångest.






Kommentarer
Postat av: Ellea

Jag känner igen mig själv i dig, skillnaden är att du är en mycket starkare människa. Fan vad du är duktig.

2009-04-11 @ 12:18:01
Postat av: Anonym



Jaså du var en knarkfia ?



Ett beroende ersätter ofta ett annat...



Jag har slutat med Triss !

2009-04-11 @ 12:50:06
Postat av: Paris

Ellea, jag är faktiskt stolt över mig själv att jag tog mig bort från det där. Det är en av dom få sakerna som jag faktiskt är stolt över.



Anonym, nja, snarare festfia. Och haha =P

2009-04-11 @ 14:54:28
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: G

Haha, "avtända" på kokain. Jo hej du.. Isåntfall måste du ha dragit i dig flera fryspåsar fyllda med kokain.

2009-04-11 @ 16:53:32
Postat av: Lollo

Jag är 14 år så jag har aldrig druckit eller knarkat - kommer aldrig göra det heller.

Men jag tänker ofta tillbaka på den tiden när jag var typ 5-12 år. Önskar att det fanns "vill icke bliva stur-piller", som Pippi hade.^^

Jag kan t.ex inte kolla på en viss sorts glass som jag hetsåt och jag kan inte lyssna på låtar som jag tränat till så att jag svimmade. Minnena blir för jobbiga.

2009-04-11 @ 17:33:27
URL: http://slim.devote.se
Postat av: NastyFlat<3

jag är ochså fest fia! det enda som få en att känna sig bra :S

2009-04-11 @ 18:18:54
URL: http://xnastyflat.shedevil.se/
Postat av: Paris

G, ja? Vad är det för konstigt med att få AT på kokain? Testa själv att festa i två dygn i sträck och dra i dig minst fem gubbar själv, på kristallkokain. Så rent att du börjar blöda näsblod när du drar. Jag kallsvettas bara jag tänker på det.



Lollo, BRA =) men oj, började din ätstörning redan i fem - årsåldern? =(

Jag vet precis vad du menar! <3



NastyFlat<3, jo, det är ju så det är. Sedan blir det mycket, mycket värre i efterhand dock =/

2009-04-11 @ 19:45:43
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Simone

Hur känns det att ta kokain egentligen?? Har aldrig provat. Omoget nog önskar jag att jag nån gång hade gjort det, så jag visste hur det var. Är en sån där "vill prova allting en gång". Men koks o ska jag inte prova. Jag tycker att jag blir tillräckligt väck på bara alkohol.

2009-04-11 @ 21:40:09
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Paris

Förjävla bra. Det är ju det som är så jävla hemskt med det... man mår verkligen SÅ BRA. Man är top notch liksom. Finns ingen som kan röra dig, du är störst, bäst och vackrast. Du mår helt underbart, du känner ingen smärta, du vill bara fortsätta att festa, dansa, må bra.



Fast på morgonen efter, när man fortfarande drar och alla människor gått hem, och gryningen börjar komma, och fåglarna börjar kvittra... då mår man inte så bra längre.



Droger är skit. Kom ihåg det. Bra att du inte tänker prova, det var precis så JAG tänkte. Testa det EN gång och du kan få men för LIVET. Droger är smutsigt och äckligt. Punkt slut.



Kram!

2009-04-11 @ 22:31:06
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: pa

du ska vara sjukt stolt över dig själv som slutat, PUUSS=)=)

2009-04-12 @ 13:35:06
Postat av: Anonym

Vad heter den 2:a låten? Förstår att det känns hemskt. Är så glad att jag aldrig testat några tunga droger..

2009-04-12 @ 19:51:46
Postat av: Anonym

vad heter första låten?



take care

2009-04-13 @ 19:46:29
Postat av: Paris

Anonym, andra låten heter Castaway med Benny Benassi. Ja, fast tänk på att det oftast börjar med lättare droger. Det gjorde det för mig =/



Anonym, första låten heter Turn Me Up och är också med Benny benassi =)




2009-04-14 @ 15:30:10
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Dethär är sjukt, men det känns som om du skrev om mitt liv i dethär inlägget, ångesten, drogerna, festerna och musiken. Det är så mitt liv ser ut idag, och jag känner igen mig 100%.

Hur mår du nu idag? Är det fortfarande samma?



Kan kolla in här i veckan om du svarat, isf kan jag ge lösen till min blogg.

Kram, en som förstår hur du känner.

2009-07-14 @ 13:38:00
URL: http://surmontil.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du är stark!

Två av mina nära kompisar är drogberoende. Har du nåt tips hur jag kan hjälpa dom att sluta?! Sen undrar jag verkligen om man typ sköljer näsan eller "rengör" på nåt sätt efter att ha snortat? För får man inte hål i nässkiljeväggen annars som man har sett på vissa kändisar?



JÄTTEtacksam för svar

2009-10-19 @ 12:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se