Supermodell: Jag lever på chips och bag in box



Så säger hon, våran svenska stjärnmodell, i Mars - numret av Plaza Kvinna.

Jag hittade tidningen här hemma, oläst, och såg på omslaget: "Caroline Winberg - jag lever på chips och bag in box."

Ja ja. Hur troligt är det på en skala? En halv flaska rödtjut och fem chips om dagen, möjligtvis. Läste i en annan tidigare intervju med henne, där reportern gick igenom hennes kylskåp, att hon bara hade cola light och vatten i sitt kylskåp.

Det är så irriterande när folk ska försöka ljuga om det. Varför inte bara vara ärlig?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Har en kompis som säger att hon ALDRIG äter godis, men när vi gick i skola tillsammans åt hon godis varje dag. Och nu ses vi kanskee en gång i månaden och hon äter då godis varje gång vi ses..

Hon påstår även att hon bara äter mat typ varannan dag men eftersom jag vet att hon ljuger om godiset känns det ganska rimligt att hon ljuger om maten också..

Jag tycker det är skitjobbigt! Man ska väl stå för det man gör..

2009-04-01 @ 14:08:52
Postat av: Fittanfes

FY F*N vad vi önskar att vi kunde dansa!!



www.fittanfes.com

www.fittanfes.com

www.fittanfes.com

2009-04-01 @ 14:48:17
URL: http://fittanfes.com
Postat av: CG

Haller verkligen med, varfor inte bara vara arlig?! Ridicilous!



Ta hand om dig och prova tofusalladen:)

2009-04-01 @ 14:52:29
URL: http://barbienyc.blogspot.com
Postat av: Anonym

hur är du

2009-04-01 @ 16:15:45
Postat av: Anonym

hur är du? skulle ditt kylskåp vara tomt eller välfyllt?

2009-04-01 @ 16:16:25
Postat av: Nonka

Håller helt med! Varför ska modeller låtsas som om de vräker i sig mat och onyttigheter? Det gör de ju knappast dagligen iaf för då är man inte så där smal om man är frisk. Sen tror jag att deras definition av "vräka i sig" är detsamma som att äta en halv pepparkaka eller 10 strips på McDonalds. Många smala personer tror att de äter jättemycket, men om man jämför med många andra så gör de inte alls det.

2009-04-01 @ 16:48:48
Postat av: Ellen

Sånt gör mig också så irriterad. Eller smala, vackra människor som säger "jag kan äta vad jag vill"... Ja, eller hur.

2009-04-01 @ 16:51:19
Postat av: Nonka

Kom på en annan sak också... om jag varit modell och hållt igen på mat pga det, så skulle jag säga rakt ut att jag inte vill gå upp i vikt eftersom jag då inte skulle få lika många bokningar. Varför hymla om den tragiska sanningen liksom? Catwalk-modeller är ju det för att de är långa och smala.

2009-04-01 @ 16:51:38
Postat av: Malin

vad larvigt sånt där är! hur mycket energi man får i sej är exakt = hur mycket fett man har på kroppen! om man inte har någon SJUKDOM som gör att ämnesomsättningen är långsam, och hur vanligt är det? larvigt är det, och har man redan komplex över sin vikt mår man bara sämre av att höra sånt.

2009-04-01 @ 17:24:29
Postat av: Anonym

Hej. Jag läste ett inlägg om någom man som kommenterade anonymt till dig hela tiden och att du kollade upp ip-adressen. Kan du snälla hjälpa mig och förklara hur man kollar upp ip-adresser? Jag har ett antal anonyma som trakasserar mig och det börjar kännas jobbigt :(

2009-04-01 @ 18:27:48
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

jag håller med!

2009-04-01 @ 18:44:31
URL: http://halshammar.se
Postat av: Orvar

Det där är bland det mest irriterande jag vet!! Det är ju jäkligt lustigt att precis vaaaaaareeeenda en av fotomodellerna har "smalgener" och kan äta preeeecis vad dom vill. Det tror jag inte ett dugg på, så trött på alla lögner. Deras återkommande mat-lögner tror jag kan skapa ångest och missnöjdhet hos många osäkra, unga tjejer som då känner sig värdelösa som själva inte går ner i vikt av att äta så där.. Kan dom inte bara sända ut ett ärligt budskap om att det krävs en jävla sträng, tråkig och inte alltid smaskig diet för att se ut så där!!!

2009-04-01 @ 20:03:27
Postat av: Elsa

fast jag vet av egen erfarenhet att man kan leva på sånt. Jag åt nästan enbart popcorn när jag avr som sjukast. Vissa dagar bara chips. Vissa dagar enbart en flaska vin. Vill absolut inte säga att hon är sjuk, men att göra ett sånt uttalande säger en hel del..

2009-04-01 @ 21:28:42
URL: http://everythingels.blogg.se/
Postat av: isabella

jag vet precis vad du känner och speciellt ur du tänker. jag har själv samma problem, skit jobbig och svårt! men jag tycker du är stark, och du kommer att klara det!

2009-04-01 @ 21:40:52
Postat av: Martin

Elsa: Jag håller med dig. Många anorektiker, inklusive jag själv och min syster, har en baksida av sjukdomen som gränsar till frosseri. Jag åt nästan bara onyttiga saker, och min syster åt bara chips, när vi var anorektiker. Dock lite, såklart. Men ändå. Det behöver inte vara ortorexi och hälsohype bara för att man är anorektiker.

2009-04-01 @ 22:49:56
URL: http://andersmartin.blogg.se/
Postat av: Linn

Det går att banta på allting, bara en äter tillräckligt lite av det. ^^

2009-04-02 @ 00:41:57
URL: http://www.ettpsykfallsvardag.blogspot.com
Postat av: tess

det stör mig också. Fast samtidigt så förstår jag at de vill låtsas som att de inte kämpar. Jag blir irriterad på folk som låtsas vara smala naturligt och att de kan äta hur mycket som helst. Säg som det är! känns det som. Fast samtidigt vill jag ju inte själv säga att jag försöker gå ner och tänker jättemycket på vad jag äter.. lite dubbelmoral där kanske.

2009-04-02 @ 15:56:05
URL: http://nuskadetske.blogg.se/
Postat av: pa

eller hur, trött på alla jävla lögnare, stå för vad ni gör. iallafall paris du är så bäst, you know that, girl <3 styrka till dig=)

2009-04-02 @ 22:16:58
Postat av: Skinhead Barbiedoll

Hon skulle lika gärna kunna vara ärlig. Jag har ingenting i mitt kylskåp, eftersom jag är hetsätare & har problem med att ha mat hemma (för gå roffar jag gärna i mig skiten direkt istället för att jag äter det som jag bör äta det). Jag är inte lika smal som hon, men jag är smal & har senaste åren främst levt på godis, pizza & chips. En del läsk har det också blivit. Nåt kilo har jag gått upp sedan jag började hetsäta, men det är väl 1-2 kilo isf & tränar man som hon kanske gör så lär ju sådant slippas.. då lär hon ju kunna gå ner i vikt istället. För att människors kroppar funkar olika & en del kan helt enkelt frossa i chips. Sedan att många ljuger om det, det är en annan sida av myntet & den är vidrigt löjlig.

2009-04-03 @ 10:46:06
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com
Postat av: fy fan att du har sett ut din blogg här.

jag tycker att du skal skamas fy dig. har sökr vi varandra som tycker om os .

2010-03-09 @ 16:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se