Svar, del 1

Hur är det mellan dig och Boyie?

Det går upp och ner hela tiden. Jag försöker att sluta vara så fruktansvärt självständig, och att se saker från hans perspektiv. Då blir det lite lättare.


Hur mår du just nu?

Jag mår faktiskt bra, väldigt trött dock! Har varit uppe i över 16 timmar nu, och varit ute hela dagen.


Vad pluggar du för något?

Jag pluggar kurser på distans.


Framtidsdröm/yrke?

Något man tjänar äckligt mycket pengar på, något som gör att jag kan göra skillnad i världen. Något som gör att jag kan hjälpa till.


Hur är det mellan dig och Boyfriend och din mamma?

Mamma har faktiskt varit jättegullig på senaste tiden, efter vårat kanongräl vi hade. Hon anstränger sig för att vara trevlig.


Det är sådär mellan mig och Boyfriend. Vi försöker, för hur släpper man någon som man håller så kär?


Äter du någon medicin just nu? Har du i sådana fall erfarenhet av antidepp?

Jag äter Atarax, eftersom vården anser att jag har en "beroendepersonlighet". Dom vägrar skriva ut benzo till mig (vilket jag dock har tagit på egen hand förut). Sedan käkar jag mediciner för en annan åkomma som jag har. Vad är det för antidepp du ska få?


När mår du som allra allra toppen av livet bäst?

När jag rider, och när jag får beröm. Då mår jag bra. Hehe.


Vilken del/delar av dig själv gillar du bäst? Både utseendemässigt och personlighetsmässigt!

Jag gillar mitt hår. Ibland. (Orka att jag känner mig äcklig som säger att jag gillar delar av mig? Det känns helt fel på något sätt...)


Jag gillar att jag är ödmjuk mot andra och mot djur. Jag gillar att jag är snabb i käften, jag gillar att jag har lätt för att vara social.


Vad tycker du om DennisM?

Han vet vad jag tycker om honom. Han verkar vara en jättemysig kille, men att han har en ätstörning är lika självklart som att solen går upp imorgon. Han är ett äkta exempel på en nybliven anorektiker - en sådan som inte går att stoppa. Hoppas bara att någon kan ta tag i det här i hans närhet. Folk som försöker läxa upp honom över internet gör det på helt fel sätt.


Hur ofta tränar du? Och vad?

Jag rider, och så tränar jag hemma. Jag ska få börja gymma snart också, jag LÄNGTAR.


Vad är det längsta du har gått utan mat?

Fem dagar.


Skulle du kunna ställa upp i Robinson?

Ja, lätt! Stalltjejen i mig är inte rädd för att få smuts under naglarna.


Vart bor du?

Sthlm innerstad, baby.


Hur gammal är du?

Jag är 20.


Vad börjar ditt namn på?

P ju! *TiHihI*


Jobbar du? Isf med vad?

Har två egna företag, har två nya på gång. Eventuellt!


Går du i skolan? Isf vad?

Jag pluggar kurser på distans.


Hur många hästar har du?

Typ alldeles för många, haha.


Är du ofta utomlands?

Javisst. Ganska ofta.


Vilket/vilka är ditt favoritland förutom Sverige?

Hoho, vem har sagt att jag gillar Sverige? Skämt åsido. Jag gillar dom flesta länderna där det är varmt. Italien är nice, folket där är så extremt trevliga. Frankrike är stressat, London är också nice, men väldigt likt Stockholm.


Du säger att du har gjort massa dumt, ge exempel.

Kriminella grejer. Tunga saker. Dumma, idiotiska saker.


Vad är "det" för händelse?

Jag vill helst inte tala om det. Det är sexuellt.


Hur många vet om din ätstörning? Hur har dom reagerat?

Dom som står mig närmast, och resten har redan gissat. Dom har inte reagerat på något speciellt sätt faktiskt. Dom har inte gjort så mycket.


Vart bor du någonstans?

Innerstan.


Din första kyss?

Med min första pojkvän, i trean tror jag att det var. Långtradare, slabbigt, äckligt, inte alls så mysigt och romantiskt. Jag förstod inte alls grejen med pussar innan jag träffade min nuvarande pojkvän. HAN kan kyssas.


När blev du av med din oskuld?

Jag var... skulle fylla 17, tror jag.


Finns det någonsin någon möjlighet att träffa dig?

Ja, självklart. Maila mig!


Hur många kalorier äter du på en dag?

Idag har jag ätit runt 1100.


Hetsäter du någonsin?

Jag räknar att hetsäta som när man äter när man inte har någon kontroll - och ja, det har jag gjort någon gång. Hetsäta för mig är att äta något onödigt.


Här måste jag poängtera en grej för er alla hetsätare där ute - om ni vill slippa detta beteende så är det enda som hjälper att äta mera. Och inte mera samma måltid, utan att äta regelbundet och att äta sig mätt men inte mer. Svälter man sig så kommer man någon gång att överäta, så är det bara. Kroppen säger upp sig och man kastar i sig all mat man kan se.


Har du någonsin tvingats "gömma" eller bluffa för att folk ska tro att du har ätit? Vad har du gjort?

Jag gjorde en skitdum grej för bara någon vecka sedan. Jag hade inte ätit på hela dagen och mådde inget bra, och mamma gav mig paj. Jag fick panik när jag tänkte på smördegen och gick till mitt rum för att "äta" - det vill säga, kasta det i en påse. Jag gör knäppa grejer ibland. Knäppa, men också äckliga.


Vad har du för BMI?

15.5, men jag tror att jag har gått upp i vikt igen. På måndag ska jag till husläkaren igen.


Hur mår du nu?

Jag mår bra, tror jag. Hur mår du?


Vilken Disney - karaktär skulle du säga att du var emst lik? Vilken karaktär tycker du bäst om?

ÅH, jag ÄLSKAR Disney! Favoriten är Lejonkungen. Annars måste jag säga att jag är lika vimsig som Doris (Hitta Nemo).


Vilka språk kan du?

Tyska, franska, italienska, engelska, svenska.


Vilken hundras skulle du helst vilja ha?

http://myanalife.blogg.se/2008/december/hundarna-jag-vill-ha.html


Är du sådan som vill ha ett välfyllt kylskåp?

Japp. Alltid velat ha, alltid haft motsatsen.


Jag har ofta läst (både på proana sidor och info sidor om anorexia) att de flesta anorektiker äter själva, inte bara för att de känner sig uttittade utan också för att de äter "strange combinations of foods". Kan du ge exempel på något sånt för jag förstår inte vad dem menar?
Strange combinations of foods - typ bara grönsaker till exempel. Typ hej, broccolipuré, fullproppad med vitlök och cayennepeppar för förbränningen. Kan tänka mig att folk kollar lite snett på det.


Du har många gånger sagt att du hatar att vara beroende av något/någon så du bryter vanan så fort du kommer på dig själv med att vara just beroende. Men i ett inlägg så tog du upp att du alltid måste räkna bitarna när du skär ett äpple så det blir likadant varje gång. Det är väl också ett beroende?

Jo, det har du nog rätt i. Det har jag faktiskt inte ens tänkt på!


Hur lång är du?

175 - 176 cm.


Vad väger du?

Runt 47 kg. Får reda exakt på måndag.


Tappar du fortfarande hår?

Ja. Äckligt mycket.


Har du din mens fastän du är sjuk?

Nej, jag har inte mens.


Kan du inte berätta om din mormors anorexi?

Jo, självklart... men var ska jag börja? Vad vill du veta? Innan hon blev sjuk i sjukdomen som tog hennes liv så åt hon kanske en pannkaka om dagen. Hon tvingade sig själv att äta regelbundet. Hon hatade att hon var så smal men ändå hatade hon mat. Hon tyckte om smaken av mat.


En lite dum fråga, men om du äter så lite, bajsar du aldrig?

Haha! Nej, faktiskt inte. Om jag inte tar lax.medel så kan det gå ett par veckor innan jag bajsar.


Festar du mycket?

Ja. Men inte på långa vägar lika mycket som förut.


Vad gör du på dagarna?

Är i stallet mest, faktiskt. Pluggar. Vad gör du själv?


Vill du bli frisk? Isf varför / varför inte?

Ja, det vill jag. Och jag har gått upp i vikt, wiho, applåder till mig. Not.


Brukade du gå på någon speciell diet under tiden du bantade/åt du under någon speciell kalorigräns?

Ja, det gjorde jag.


Svimmar du ofta? Vad gör du för att undvika att svimma när du är i tex. stallet eller rider?

Ja, det gör jag. Det enda som hjälper är att röra sig långsamt och att inte resa sig för hastigt eller göra några häftiga rörelser.


Vilken storlek har du i jeans?

24, 25.


Gick du ut med bra betyg från gymnasiet ? Hade du många kompisar och var populär där?

Nja, inte så värsta. Några MVG, några VG, nått G. Ja, jag hade många kompisar och ja jag var populär.


Hur tror du din framtid ser ut som 5 år?

Förhoppningsvis fri från anorexi! Jag har jobb och en familj.


Tror du att fortfarande vara sjuk i anorexi då?

Det hoppas jag verkligen INTE.



Resten av svaren kommer imorn! PUSS PUSS PUSS på er! <3

Kommentarer
Postat av: Sarah

Och puss puss puss på dig, du är så go paris! =D

2009-04-18 @ 23:29:00
Postat av: Tess

Tack för att du gick med på mitt önskemål. Trodde faktiskt inte att du skulle göra det.

Kram.

2009-04-19 @ 00:25:11
URL: http://maneskiold.bloggspace.se
Postat av: mary

jag vet att du avsjöjarvmcyket om dej själv, bloggen är personlig men varför vågar du inte du stå för vem du är. de som står dej nära (som jag natar att du är rädd ör) lär ju veta att du är anorektiker

2009-04-19 @ 00:55:59
Postat av: Läsare

Jag gillar dig :*



2009-04-19 @ 06:23:19
Postat av: DPYKM

Vill du bli frisk? Isf varför / varför inte?

Ja, det vill jag. Och jag har gått upp i vikt, wiho, applåder till mig. Not.



vaddå not? det är väl SJÄLVKLART!

applåderar tills händerna blir illröda

2009-04-19 @ 10:01:13
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, du skulle ju kunna börja kalla dig för Doris och lägga in en bild på henne i presentationen istället för att kalla dig Paris, det är ju bara två bokstäver som skiljer XD <3

2009-04-19 @ 10:40:16
URL: http://imatildashuvud.blogg.se/
Postat av: Liene

bra frågestund och du verkar som en toppen människa! tycker iaf jag. Håller tummarna för att du blir frisk:)

2009-04-19 @ 11:35:30
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Ayla Catpaw

Herregud... :(



"Vad har du för BMI?



15.5, men jag tror att jag har gått upp i vikt igen. På måndag ska jag till husläkaren igen."



Jag skulle ha det BMI:t om jag vägde 41 kilo... blir ledsen, har nog aldrig riktigt förstått hur djupt nere i anorexiträsket du verkligen är. Gud, stackare... <3 :(

2009-04-19 @ 18:44:39
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: namn

jag gillar dig! jag känner på mig att du är en bra människa :) en stark kämpe. du kommer klara detta. det kommer du!

2009-04-20 @ 01:29:21
Postat av: Jenny

Hej! Jag undrar om du kan få barn? Isf, planerar du att ha barn i framtiden och vad skulle ditt/dina barn heta? :)



(Uppfatta inte från fel! Men asså kroppen förstörs ju när man svälter så.. ja..)

2009-04-23 @ 07:25:21
URL: http://nogg.se/cocaincrazy
Postat av: martini

åhh läste att du va 175 cm lång å vägde 47 å ditt bmi låg mellan 15-16 men hur fan kan mitt bmi oxå göra de då om ja bara e 170 lång å väger mellan 45-46 46 äre nog fan får panik nu ....då e ja ju tydligen normalviktigt men de kan ja ju inte vara

2009-07-13 @ 11:05:05
URL: http://absolutmartini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se