Raped





Det gör så jävla ont.
Förlåt att jag inte har svarat på fler frågor, det kommer, jag lovar.


I två dagar har jag legat och haft panikattacker på grund av den sista frågan. Alla minnen sköljde över mig igen, deras händer, mörkret...

En av anledningarna till att jag inte kan uppskatta gryningar är för att det var då det hände. Är jag vaken en hel natt och ser gryningsljuset får jag en panikattack direkt.

Jag har rivsår och tuggmärken på handlederna, armarna och bröstet. Jag har varit alldeles för svag för att orka resa mig och ta mig till en kniv eller ett rakblad (och tur är väl det).



Nu ska jag sova. Och putta bort det där minnet där det hör hemma: längst bak i hjärnan, där min lilla skattkista med hemligheter ligger.

Kommentarer
Postat av: ulrika

du verkar vara så öppen med våldtäckten och sånt i ditt liv. jag har då aldrig blivit våldtagen, och jag hoppas att änglarna finns vid min sida och inte låter något sånt hända en, för jag vet att det är nog en av det mest hemskaste som kan hända en människa, speciellt en ung tjej. Men jag vill att du ska veta att jag känner verkligen med dig och hoppas du tar dig ur det dåliga i livet och inser att du behöver och förtjänar att må bra. Jag finns här, och även fast du inte känner mig, så ska du veta att jag verkligen finns här..

2009-12-09 @ 21:46:18
URL: http://ecstasy.webblogg.se/
Postat av: elly

kämpa på kära du <3

2009-12-09 @ 22:11:00
Postat av: Anonym

Förlåt.

2009-12-09 @ 22:17:38
Postat av: Anonym

Ångest borde inte existera.

2009-12-09 @ 22:37:43
URL: http://skinnydream.blogg.se/
Postat av: Mergime

KÄMPA , kämpa är allt du kan göra.

förjävligt?jodu jag vet, men att försöka skadar inte.

hugs hugs huuuuugs

2009-12-09 @ 22:39:12
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: L

Tuggmärken? bitmärken?! vad i helvete? jävla idioter! ibland glömmer jag (som aldrig blivit illa behandlad på det sättet, mest i ord och slag, och jotack det kan räcka!) hur illa det verkligen kan gå. Hur störda människor verkligen kan vara. Det är liksom inte "bara" själva grejen våldtäkt, utan all den våld runtom med som tillkommer i händelsen. Och jag kan tänka mig att man får på flabben för varje gång man gör motstånd.. Fyfan. Usch. Jag säger som "extacy". Jag hoppas gud är med mig, på min sida. Skulle aldrig velat vara med om varken det eller riktig misshandel.



Jag hoppas du någon gång kämpar dig förbi det. Att inte låter dom jävla asen få som dom vill.

Styrkekramar, tusen styrkekramar från mig. Kämpa, och ge fan inte upp!



<3

2009-12-09 @ 22:59:49
Postat av: Anonym

Om man blivit våldtagen och inte har någon i hela världen att prata med det om, får man skriva till dig då? I ett mail eller något. Skulle bara kännas så bra att skriva av sig...

2009-12-09 @ 23:14:33
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

En stor kram till dig!

2009-12-10 @ 01:03:37
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: 13579

Fyfan vad bra av dig att skriva sanningen om Rebecca Simonsson. Det är nästan aldrig bra med sanningen och det som är äkta, utan istället väljer man att låtsas som att allt är superbra och gulligt, som nu med Rebecca. Hon är elak, en hemsk människa som hycklar något enormt. Jag är nästan stolt över dig att du skriver det som alla tycker men ingen vågar säga.

2009-12-10 @ 01:03:52
Postat av: Visan

Du kan och kommer kämpa, det finns många som känner med dig! Låt dom inte förstöra mer än vad de redan gjort, dom är INTE värda det!!!

2009-12-10 @ 08:25:28
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch jag lider med dig:(

2009-12-10 @ 10:47:04
URL: http://iin.blogg.se/
Postat av: Marie

får du ngn hjälp? du måste ha ngn att prata med...

2009-12-10 @ 12:37:32
URL: http://mymarie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag läser din blogg dagligen! You go girl!

2009-12-10 @ 15:23:40
URL: http://lolipooop.blogg.se/
Postat av: DPYKM

Ta upp det med din psykolog nästa gång ni träffas. Du behöver ju inte gå igenom allt (vill inte att du ska hamna på psykakuten hjärtegryn) men i alla fall börja kika på det genom skattkistans lås?



Och ang. Rebecca och att folk tror du är avundsjuk på att hon är smalare än dig. Du blir arg och svarar att det är en jävla skillnad eftersom hon är liten?

Jag förstår inte ens varför du bryr dig om att hon är smalare/mindre/har mindre fötter/smalare midja/längre hår än dig?

2009-12-10 @ 20:22:17
Postat av: Anonym

låter kanske knäppt men ett bra tips heheh!

skriv ner din ängest för våldtäckten anorexian osv på en lapp sätt fast den på en sten och släng den i havet/ sjön / floden..... och så är du av med den! heheh värt att försöka iaf! ;) puss

2009-12-10 @ 21:04:07
Postat av: Sarah

Det hjälper att läsa igenom gamla inlägg där folk har skrivit om att dom har varit med om liknande, det är inte en positiv grej att så många har varit med om liknande. Men du ska stå på dig, bevisa att du är stark. Att detta inte FÅR hända fler kvinnor! Var femte kvinna har blivit sexuellt misshandlat under sitt liv, ÄR DETTA OK? NEJ! Är det okej att gå ut med en konstant magkänsla och rädsla, rädslan av att bli sexuellt misshandlat/utnjyttat. Detta är inte okej, och det kommer ALDRIG bli okej. jag får så mycket power i mig när jag tänker på vilken makt vissa människor har. Jag ska stå upp för Sverige och bevisa att det ska bli slut. Jämställdheten ska ta över. Kvinnan ska få tillbaka sin makt. Det är slut med våldtäckt. Slut. S-L-U-T. Börjar nästan gråta av detta. Av att folk istället för att starkt rakryggat stå på sig och kämpa för att andra inte ska vara med om liknande "gömmer sig". Ni är precis lika starka som innan händelsen, om inte starkare... För ni har varit med om något som inte alla har.

Stå på er.

Jag önskar jag kunde krama dig Paris/Ana (?). I wish i could, from the bottom of my heart. Jag hade gett dig den största bamse kramen ever.

Kram<3

2009-12-11 @ 00:27:19
Postat av: Susanne

Hejsan!

Jag har själv blivit våldtagen ett antal gånger i ett förhållande och även misshandlad av samma kille. Både i ord och slag.

Det ända jag kan säga är att du inte får tänka att de var ditt fel...hur de än gick till. Om man tänker tillbaka kan man få småsaker till att hela händelsen var ens eget fel. Men så är de inte för du har inte makten och bestämma hur en annan människa handlar. Att de finns svin som våldtar kvinnor är dom fegaste på hela denna jord. Jag är emot dödsstraff men tycker ändå dom är värda de för dom kan försötra en ung kvinna för livet. Jag har lyckats komma över alla händelser men visst finns de dagar minnerna kommer tillbaka och de kommer dom nog göra livet ut men jag har lärt mig att leva med de. Dom händelserna är ju en del av mig och hur jag utvecklades av dessa.



Jag vill att du ska veta att jag oxå finns här (även om du inte känner mig heller)om du skulle vilja skriva av dig. Du behöver inte skriva allt på en gång om du inte känner för de eller klarar av de. Men du måste gå igenom det en dag. Annars kommer de bara att göra mer skada. Tiden läker alla sår säger man...de gör den inte om man bara skuter upp problemen. det är som att ha ett öppet sår som man inte vill att de ska läka som man river upp helatiden för man vill inte acceptera ärret som blir efter. Om du förstår vad jag menar?



Miljoner varma kramar till en väldigt bra bloggerska

2009-12-14 @ 23:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se