Att ha mål med livet



Jag har varit i stallet exakt hela dagen. Kom hem för en timme sedan ungefär, då jag fick i mig lite mat innan jag höll på att svimma.

Maten har gått bra idag, den går alltid bra när jag är ute och rör på mig med hästarna. Speciellt med unghästar måste man vara lite på alerten, annars händer olyckor så lätt.

Jag tror att man måste ha något att kämpa för om man ska bli frisk. Likväl som att man måste ha ett mål när man ska gå ner i vikt så måste man ha mål för att bli frisk.

Mitt största mål är att klara av min utbildning och att börja tävla igen med hästarna (fick ju lägga av med det förra hösten då jag inte klarade av någonting). Det SKA gå. Jag kan, jag vill, jag gör.

Kommentarer
Postat av: Elinda

En annan sak som hjälper är att bli riktigt jävla förbannad på anorexin. Den har ju tagit ditt liv ifrån dig!!!

Bli ARG, för "ilska föder styrka"

Kram på dig

2009-01-23 @ 17:48:09
Postat av: mary

håller med elinda, skrik och svär åt anorexin, det hjälper!

2009-01-23 @ 18:54:21
Postat av: Anonym

Tycker du att jag har problem om jag får jättemkt ånget av att äta 2kex och en halv banan? (ost på kexen) just i dag hatar jag mig själv så mkt så jag inte ens KAN gå ut. Jag ska utomlands snart, har panik över bikinin. Dom här tankarna har funnits i mitt huvud i 8 år minst. Nu är jag 23.



Jag har såna humörsvängningar så jag helt plötsligt vill dunka huvet i väggen. släcka allt, mörkt mörkt och bara ligga i sängen och böla. För jag blir ju aldrig smal...

2009-01-23 @ 20:50:46
Postat av: Simone

En viktig morot att tänka på när man har anorexi. Det var faktiskt det argumentet som fick mig att åtminstånde inse att jag inte kunde hålla på för evigt. Jag ville ju trots att göra karriär, skaffa barn i framtiden, resa, ja allt det där. Det lustiga är att om man säger det för tidigt till en som är äs sjuk så skjuter den personen ofta ifrån sig och menar att det enda som spelar roll är smalheten och att man visst klarar av livet...yeah right!

2009-01-23 @ 20:52:45
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: mulin

klart att du klarar av det! det finns inget annat alternativ.

2009-01-23 @ 21:10:15
URL: http://gbgregn.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag tycker det låter jätte bra. Är man sjuk så är det ju otroligt bra med mål i livet precis som Du har. Du kommer klara det och inombors så tror jag du vet det själv. Du verkar vara en otroligt stark människa. Jag säger det igen, Du kommer klara det!

2009-01-23 @ 23:11:24
Postat av: Jenny P

KÄMPA för det kommer att gå! Hästarna är din bästa medicin!

2009-02-04 @ 10:22:41
URL: http://www.jennyp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se