En anorektikers matdagbok



Ni vill veta lite mer privata grejer - check.
Ni vill veta mer om hur det började - check.
Mera tankar, åsikter och samhälle - check.

Allt detta kommer att förbättras.

Det var ganska många som tyckte att jag skulle skriva matdagbok varje dag... alltså, jag är inte korkad. Det är ett medvetet val jag gör att inte skriva upp vad jag äter/hur mycket, vad jag tränar eller hur mycket jag väger, därför jag vet att det kan vara en inspiration åt det negativa för folk.

Men okay, såhär har jag ätit dom senaste dagarna:

Torsdag: 0,5dl müsli och 1,5 dl utspädd mjölk. Lite "tacos" på kvällen - tacobröd med gurka, lite köttfärs, sallad. Tränade fyra eller fem timmar.
Fredag: 2 pitabröd klockan nio / tio på kvällen med kalkon, Philidelphia light och gurka. Tränade sex timmar.
Lördag: Åt ett äpple till frukost, sedan några tuggor morot. Fick jätteångest. Tränade tre timmar, några tuggor morot igen. Nu kom jag hem för en kvart sedan och ska äta flingor med mjölk.

Förstår ni nu varför jag inte skriver vad jag äter? Jag äter alldeles för lite och tränar alldeles för mycket. Jag är ingen bra inspiration just nu. I fredags svimmade jag två gånger, jag kommer knappt ihåg någonting av den dagen. Allt är som i en dimma.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad tränar du?

2009-01-31 @ 15:14:25
Postat av: brody

jag undrar samma sak, vad tränar du? är du ute och springer i sex timmar eller göra du situps 3 timmar och armhävningar i 3 timmar? skulle va kul att veta.

2009-01-31 @ 15:42:03
URL: http://brody.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

jag tycker du ska skriva sånna saker, kanske inte vad du äter&så, men att du svimmar. så vi läsare kan peppa dej, eller jag vet inte, det kan vara skönt att bara skriva av sig.

2009-01-31 @ 15:53:11
URL: http://kampenmotanorexi.blogg.se/
Postat av: en till anna

shit 6 timmar!!! Och ja det är bra att du inte skriver om detta...tror också att det triggar :(

2009-01-31 @ 15:58:20
Postat av: Eli's bror

Du undrade om vi, hennes familj, känner skuld över att Eli fick anorexi och dessutom dog av sjukdomen. Svårt att säga... Visst rannsakar jag mej själv och undrar om jag kunde ha agerat annorlunda för att kunna hjälpa henne mer. Min syn på saken är att vi har gjort det som vi för stunden har kunnat göra för att hjälpa henne. Hon har själv sagt att hennes sjukdom inte hade någonting med oss att göra. Att det var hon själv som drev sej in i anorexin. Men Eli hade på senare år en stark drivkraft och strävade mot friskhet vilket gjorde att vi slappnade av eftersom vi faktiskt litade på henne. Hon har varit uppriktig och sagt när hon mådde dåligt eller när hon mådde bra. Det finns säkert många fel vi har gjort: Allt i från att vi lät henne bo hos farmor där hon blev ännu sämre till att vi trodde länge att hon var starkare än sjukdomen. Men ärligt talat så kan jag inte se att vi kunde ha agerat annorlunda. Vi är bara människor utan medicinsk kunnighet. Vi älskade henne och stöttade henne så gott vi bara kunde och det var det enda vi kunde göra från och med att hon fyllde 18.



Men men.. Hon är borta nu och jag hoppas att hon är fri och lycklig där hon är nu..

2009-01-31 @ 16:14:11
URL: http://thebestlittlegirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur orkar du träna i 6 timmar när du bara äter så lite?

2009-01-31 @ 16:47:47
Postat av: Jennifer

Vad tränar du så länge?

2009-01-31 @ 16:54:22
URL: http://jenniferjempan.blogg.se/
Postat av: ISAbelle

Vad är det du tränar för nåt?

2009-01-31 @ 17:06:10
URL: http://isaabelleee.blogg.se/
Postat av: Minna



Vad som är lite "löjligt" är att visst, det här kanske var en "sann" matdagbok från din sida de senaste dagarna, men hade det alltid sett hut så här så hade du gått ner så otroligt mycket mer än vad du gör i dagsläget, du hade vägt mycket mindre än att kunna ha ett BMI på 15 som påstår dig ha.



Min vikt var nyligen 37, och då åt juag regelbundna tider o fortsatte att gå ned. Åt jag yttepyttelite mindre en dag så var det ras.



Så...



:/

2009-01-31 @ 17:56:53
Postat av: Paris

Man går ner mycket mer när man äter regelbundet än när man äter som jag gör, vilket du säkert vet. Och jag tror inte att jag har ett BMI på 15 längre.



Och jag tränar genom att rida, gymma, träna hemma, träna work - out videos och promenader.

2009-01-31 @ 18:15:58
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: jennie

Vad är det du tränar då?

kramar

2009-01-31 @ 18:23:30
URL: http://mrsjenni.blogg.se/
Postat av: Tove

Nej, du har rätt i att det inte är bra att skriva sådana inlägg eftersom pro ana-tjejer som exempelvis brody här ovan ser det som "thinspiration" eller vad fan dom kallar det för. Sedan att hon frågar vilken typ av träning du utövar eftersom det "skulle va kul att veta" känns...ja smaklöst.

2009-01-31 @ 19:28:27
Postat av: Anonym

Typ hälten av alla som läser den här bloggen verkar bara vara ute efter tips för att gå ner i vikt. hur känns det egentligen? och försök inte förneka det...



jag älskar din blogg för den får mig att må bra och gå emot anorexin!!

2009-01-31 @ 19:38:13
Postat av: misia

okej att du äter för lite. men vet du vad? du är helt medveten om det. och det gör dig otroligt duktig. du VET att du måste äta mer för att bli frisk, men just att du har den psykiska biten är så jävla bra. du är på god väg om du fortsätter såhär. kämpa för din skull, jag tror verkligen på dig!

2009-01-31 @ 20:34:02
URL: http://misia.blogg.se/
Postat av: Linda

HUR orkar du rida när du äter så lite?

Vad jag förstår så är eller i alla fall var du på väg upp i svår dressyr?

Om jag rider utan att han ätit så blir jag ju yr bara av att rida på volten=)

Men vi alla är ju olika..kan bara inte fatta hur du orkar, jag hade nog aldrig pallat det..

Kram på dig i alla fall och jag önskar dig all lycka, dels för att bli frisk och för att det ska gå bra för dig på tävling..hej hopp

2009-01-31 @ 23:58:00
Postat av: Matilda

Du ska veta att när jag läser det här håller jag andan, får en klump i magen och tårar i ögonen. Jag hade av någon anledning inbillat mig att du börjat må bättre och äta mer. Jag tycker inte att det var fel av dig att skriva vad du äter och hur mycket du tränar. Men jag ber dig verkligen! SÖK HJÄLP! Du sårar mig och alla andra genom att inte göra det. Strunta i ifall du tycker att klinikerna verkar dåliga, dom kommer iallafall hjälpa dig mer än vad du själv kan. Inget illa menat. Jag blir bara så orolig för dig. Ta hand om dig för fan! <3

2009-02-01 @ 10:06:06
Postat av: Elinda

Tycker precis som Minna att det verkar lite underligt med dina matvanor, för om du under en längre period äter och tränar som du gör, borde du se ut som ett skelett nu och vara ganska nära döden. Sen så svarade du att man går ner mer om man äter regelbundet, och jo om man jämför med nån som äter oregelbundet och osunt, men inte jämfört med dina matvanor. Du får ju i dig mycket färre kalorier än du gör av med varje dag, då borde du gå ner minst 0,5kg om dagen!!!

Tycker att du borde ta dig en funderare på om det är värt att leva som du gör idag, varför inte våga bli frisk så du kan använda all din styrka till något positivt!!!

Kram

2009-02-01 @ 19:56:49
Postat av: Mariah

jag tycker ärligt talat att du bara ska sluta! sluta blogg sluta vara sjuk. jag vet de går inte att bara sluta vara sjuk men du kan sluta att trigga andra unga tjejer med en framväxande ätstörning att bli sjukare! För de är de du gör! skriv en dagbok i stället. Jag har haft anorexia i två år! guess what? jag blev av med den! Du vill inte bli av med den. Den skadar andra mer än vad den skadar dig själv. DU är självisk och du borde verkligen bara sluta upp med att blogga! Du är sjuk och kämpar inte de minsta du lever ett "normalt" liv som du visar omvärlden som svarar med att läsa din blogg och tänker: "hm även med anorexia kan man ju leva normalt" Men det kan man inte du är sjuk, SJUK! Men de är absolut inte de värsta, de värsta är att du är en faktor som låter andra hamna i samma träsk som du! så snälla jag ber dig, för alla familjer som har en familjemedlem med ätstörning, sluta blogga!

2009-02-02 @ 08:47:33
Postat av: Sanna

Herregud! Ett under att du fortfarande ar vid liv! Sluta trana och borja ata!!!!!

2009-02-02 @ 10:01:17
Postat av: Anonym

MEN ÄT BARA FÖR FAN

2009-02-15 @ 21:26:07
Postat av: kajsa-stina

Hej! Jag vet precis hur det känns jag lider också av anorexi. Varför ska denna jävla sjukdom få finnas? Jag kan bara säga att du behöver ABSOLUT inte få ångest för att DU äter frukt och sånt det är ingenting. DU behöver inte träna så. Du förstör bara dej själv ännu mer. Det är inte bra. Jag Hejjar på dej! Du klarar att stå emot! Kram Ta Hand Om Dig.

2009-05-04 @ 15:00:29
URL: http://www.bilddagboken.se
Postat av: träna hemma

hej hoppas att du mår bättre nu.

denna blogg fick mig att må lite, jag fick en klump i magen av visa inlägg.

har haft en relation med en kvinna som har haft/har anorexi hon mår bra i dag men till ett högt pris.

hon har mist ena benet och har många andra fel. men hon är en av dom mest positiva jag känner. hon sa det att om hon inte hade mist benet så hade hon nog dött. det var nog att hon miste benet som fick henne på rätt bana igen.



hoppas att du mår bra nu.

ha det bäst Lasse

2010-04-25 @ 10:43:01
URL: http://www.tranahemma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se