En dag i mina skor, och ni får aldrig anorexi.





Jag tror inte att ni förstår vilket helvete jag lever i.

Många av frågorna handlade om hur man går ner i vikt.
Vill ni ha svaret? Okay, då ska jag ge det till er:

1. Säg upp kontakten med dina vänner. Ni kommer ändå aldrig att umgås. Tror ni att ni kommer orka sitta och vara glada och trevliga när ni inte har ätit på flera dagar? Tror ni att ni kommer att bli inbjudna till tjejmiddagar? Utekvällar?

2. Säg hej då till pojkvänner. Varför vi gjorde slut? För att jag blir som ett litet, grinigt, handikappat barn när jag inte äter. Inga killar kommer orka med era humörsvängningar.

3. Prata aldrig mer med dina föräldrar. Dom kommer ändå bara bry sig om dig och få dig att äta.

4. Sluta skolan. Koncentrationssvårigheterna kommer att göra att ni inte orkar med den. Och framtid? BAH. Vem behöver en framtid när man kan vara smal och snygg? Och det enda man kan tänka på är hur tjock man är?



Jag tror inte att ni förstår hur mycket tid jag lägger ner på min anorexi. Jag vårdar den som ett litet barn. Jag gör så sjuka grejer att jag mår illa bara jag tänker på det. Jag är SKADAD. Jag har papper på att jag är ALLVARLIGT PSYKISKT SJUK.
Ibland kan jag inte ens gå utanför dörren för att jag är för tjock. Jag ligger och gråter hela nätterna.

Ni frågar vad jag gör om dagarna. Jag sitter och stirrar, och hatar, för det mesta. Ingenting, bara sitter och stirrar. Jag orkar inte mer. Jag orkar knappt gå ur sängen ibland. Jag vill inte göra mer. Jag ligger bara och tänker, sitter och tänker och stirrar, och drar i mitt fett på magen.

Tror ni att smalhet kommer gratis? Tror ni att ni kan må så bra som ni gör just nu och ändå vara smala? Jag mår dåligt. Riktigt jävla dåligt. Mer än ni kan föreställa er. Och det, är det ni vill ha när ni ber om bantningstips. Ni ber om att få må så dåligt att ni inte vill leva.

Vet ni vad? Om ni vill bli smala: sluta ät. Ni kommer att bli smala snabbt. Sätt ett stort jävla hänglås på kylskåpet eller kasta ut maten ni inte vill äta. Och sätt er och stirra. För det är så jag spenderar mina dagar och det är så jag kommer att spendera mina dagar tills jag dör.

Vad jag gör nu? Jag sitter och gråter. För att det gör mig så jävla ont att så fina tjejer som er vill må som jag gör.







Skaffa ett extremt jävla självhat, så hamnar ni här!

Kommentarer
Postat av: Nightfall

Det här inlägget berörde mig väldigt mycket :( sitter här med tårar i ögonen.. Tycker så synd om dig och alla andra som lever sådär.

2009-01-17 @ 00:14:15
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej!

jag måste bara berätta det här för dig. din blogg har på nåt sätt hjälpt mig. jag kan inte säga att jag har en ätstörning. inte alls. men jag får bara en sån jävla ångest ibland då och då. det går i perioder. tex är det nåt fel på skolan så mår jag så jävla piss helt allmänt hela tiden. händer sen nån liten bra sak så blir jag hur jävla lycklig som helst och jag tänker att jag inte VILL vara smalare. fast sen kan vad som helst hända, typ att mamma skriker på en och allt jag vill är att dö. den dagen äter jag typ inget. men sen läser jag din blogg och ser vilket helvete du går igenom, allt för att vara smal. då tänker jag att no way att jag vill gå igenom det. jag tänker inte skriva upp mig ålder, men jag kommer ihåg första gången jag spydde gick jag i femman...helt sjukt när jag tänker efter. jag hoppas verkligen att du nån dag kan gå utan att tänka på mat eller vikt alls. LYCKA TILL!

2009-01-17 @ 00:20:52
Postat av: Anonym

Varför BER du inte om hjälp? Du vet ju själv hur illa du mår och inte tror jag att du vill må så pissigt som du gör! Du kanske inte med stor sannolikhet bli helt frisk men du kommer definetivt MÅ BÄTTRE, det kommer ta sin tid och du kommer få kämpa.



Det är ditt liv och ditt ansvar, gör något åt det!



Livet är alldeles för kort för att hålla på må dåligt hela tiden. Du kanske känner att du alrdig någonsin kommer att känna lycka och vara nöjd med dig själv, men det är ju för fan värt ett försök, du har ju verkligen INGENTING att förlora på det!



Gör något åt det, NU!

2009-01-17 @ 00:21:10
Postat av: ronnie

äntligen lyckades du skriva ett endaste ett helt klockrent och vettigt inlägg!



2009-01-17 @ 00:24:28
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Tattoolady

Ärligt och sorgligt inlägg. jag e tjock men lever livet ändå, vem har sagt att bara för att jag e tjock så är det det enda jag är ? hoppas verkligen du lyckas ta dig ur det snart, men du verkar smart så det tror jag du gör!

2009-01-17 @ 01:30:23
URL: http://tattoolady.blogg.se/
Postat av: Demonic

Jag väger hemska 60,2 kilo till 166 cm kort kropp. Jag antar att det inte hjälper dig att bli frisk. Styrkekramar till dig.

2009-01-17 @ 03:15:38
URL: http://skinnyfied.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ID=851754%2C00.html" rel="nofollow">http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AVID=851754,00.html



ID=851233%2C00.html" rel="nofollow">http://www2.unt.se/avd/1,,MC=16-AVID=851233,00.html



ID=848979%2C00.html" rel="nofollow">http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AVID=848979,00.html

2009-01-17 @ 03:20:31
Postat av: Wald

Hej, tänkte bara säga att jag länkat några av dina frågestundsinlägg på min blogg, som en wake up-call till andra på väg in i anorexins farliga värld. Om du inte vill bli länkad, så säg bara till (antingen i kommentar på min blogg eller till min mailadress) så tar jag bort dem. Jag önskar dig allt gott på vägen från ana... Ge inte upp!

2009-01-17 @ 09:44:33
URL: http://metrobloggen.se/therealdeal
Postat av: Agnes

Bra inlägg som får mig att aldrig mer komma tillbaka till den där värdelösa skiten. Efter jag fick vård har jag fått tillbaka allt och lite till, kompisar, pojkvän osv. Hoppas inerligt att du en dag söker vård eller blir tvingad till det.

2009-01-17 @ 10:12:34
URL: http://agnysivy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var det inte du som hade ett sånt bra liv? Med lyx och egna företag etc etc...



Dags att krypa till korset nu(?)

2009-01-17 @ 10:35:53
Postat av: v

Sjukt bra inlägg

2009-01-17 @ 13:22:25
Postat av: Anonym

oj! vad jag känner igen mig i dig, i det du skriver. jag har förlorat både vänner, familj. min pojkvän står ut med mig än. kanske det faktum att vi har distansförhållande. utan honom är jag ingenting. jag hoppas du klarar det här. jag älskar din blogg.

2009-01-17 @ 14:43:37
Postat av: Simone

Riktigt bra skrivet. Rounds it up really!

2009-01-17 @ 20:37:58
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Jessica Andersson

Mycket mycket bra skrivet. KÄMPA PÅ!

2009-01-17 @ 21:56:20
URL: http://www.min-sanning.blogspot.com
Postat av: "anonymika"

du ska veta att din blogg har hjälpt mig många gånger, på många olika sätt. jag tycker du verkar vara en enort stark tjej med allt det du går igenom.

vill bara att du ska veta att du inte är ensam med att ha det såhär, vi är iallafall två kan jag försäkra..känner igen mig så mycket i det du skriver, inte bara ätstörningen utan också kännslan utav ensamhet och att inte duga.. för vem duger man för om man inte ens duger till sig själv?

din blogg har jag alltid legat å läst dom gångerna jag ligger ensam i min säng utan att kunna sova,

jag skulle verkligen vilja prata med dig, typ via mail eller så.. själv har jag ingen jag kan prata med om det jag går igenom, eller om hur jag mår. det finns ingen i mitt liv jag litar på, på något sätt. & dom jag gjorde det på en gång i tiden förstörde det tack vare olika saker..

har funderat jätte länge på att skriva det här men har inte gjort det förens nu.

känns som om du kan vara någon att ut byta ord med liksom,.

ja vet ju inte als vad du tycker om de, men kände att det kunde vara värt att fråga.





2009-01-18 @ 00:41:05
Postat av: Anonym

folk förstår inte att det har och göra med psyket också. fan vad jag önskar att du slapp känna såhär. du förtjänar att må så mycket bättre, att gilla dig själv. fan<3

2009-01-18 @ 01:25:52
Postat av: Anonym

tårar i ögonen är det enda jag kan säga just nu.. kämpa på. :'(

2009-01-18 @ 12:51:42
Postat av: Patricia Klinteberg

Det är så tråkigt att jättemånga strävar efter att se ut som de på bilderna. Det är riktigt tragiskt. Det gör riktigt ont i hjärtat på en.



Jag tycker du är en riktigt stark tjej, som vågar skriva om din anorexi och verkligen visar det negativa med sjukdomen! Du ska vara stolt.



Jag har följt din blogg ett bra tag, sen i somras eller nåt. Och om jag jämför dig nu med då, så har du blivit mycket gladare, i dina inlägg och ditt sätt att se på världen, även om du fortfarande har långt kvar till ett "lyckligt" liv. Jag tycker du är superduktig! :) Fortsätt kämpa och jag lovar att du en dag kommer vara frisk och glad.



Kramar! :D

2009-01-18 @ 15:38:46
URL: http://patricias.blogg.se/
Postat av: sandra

jag vet vilket helvete du lever i.

en väldigt nära person till mig är i samma situation som du.

kämpa på, en dag kommer du gå hel ur det!

hur länge har du haft anorexia?

2009-01-18 @ 19:54:17
URL: http://saaand.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej, vi som inte har anorexi kan inte komma i närheten av att förstå vilket helvete du och andra med samma sjukdom lever i. Vi har ingen aning, även om det beskrivs i klartext mitt framför ögonen på oss kan vi inte sätta oss in i situationen. Man förstår att det är fruktansvärt, men hur hemskt det är, det kommer jag aldrig inse, om jag inte drabbas själv (och det hoppas jag ju att jag inte gör). Hoppas du får det bättre!

2009-01-18 @ 20:24:00
URL: http://shaped.blogg.se/
Postat av: jessica

tack, ett väldigt nyttigt inlägg! Jag blir så jävla arg på människor med den här inställningen, som vill "lära" sig att vara anorektiska. Det är ofta samma typ av uppfattning som får folk tro att anorexi är en slags bantningskur, något man bara kan sluta med. Som om det är snyggt att vara anorektisk, egentligen. Som om det är nåt man bara slutar vara om man får höra "du ser så jävla benig och äcklig ut" tillräckligt många gånger..

All kärlek till dig, kämpakämpakämpa!

2009-01-18 @ 20:49:08
URL: http://kessen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jätte bra inlägg..det berörde mig mycket. Det är bra att du går ut med det här så som du gör. Du är stark tjejen! Massa kramar

2009-01-18 @ 21:45:11
URL: http://likepink.blogg.se/
Postat av: Liene

Man kan nog inte må värre:( det är hemskt med anorexia och alla som råkar ut för det, jag tror inte att det är deras fel precis.

Det var iaf ett jättebra inlägg av dig, kanske många börjar tänka på hur förjävligt det är att må som du, det är ju inget liv, man är redan död inuti. Jag hoppas du kan ta dig ur ändå.

kram

2009-01-18 @ 21:53:54
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jättebra inlägg. Hopaps att du klarar dig ur dethär.

2009-01-18 @ 22:24:46
URL: http://eeebbbaaa.blogg.se/
Postat av: Marie

Jättebra skrivet... Jag hoppas att folk tar till sig det här. Och jag önskar att du hade läst ngt likt detta innan det gick så här långt för dig <3 :/ Men jag tror på dig, du kommer klara dig igenom detta, tids nog.

2009-01-18 @ 22:39:21
URL: http://mariezeising.blogg.se/
Postat av: jessica

vet du vad jag tror ? jag tror, och hoppas att du kommer att bli frisk någon dag. iaf slippa ångesten. önskar dig all lycka till!

2009-01-18 @ 23:14:20
URL: http://jessicajohanssons.blogg.se/
Postat av: Emma

Tycker det är så hemskt att du mår så dåligt som du gör. Inte många som kan fatta det, inte jag heller, med tanke på att jag är en av de många som vill gå ner i vikt. Det är starkt av dig att skriva om detta, det är riktigt,riktigt starkt! Jag skulle aldrig våga göra en sån sak, och jag tror att många säger samma som jag. Hoppas innerligt att du är på bättringsvägen snart. Stor kram till dig och lycka till!

2009-01-18 @ 23:57:56
URL: http://emmafager.blogg.se/
Postat av: Therese

Ditt inlägg berörde mig otroligt mycket, och antagligen väldigt många andra också. Jag hoppas verkligen att du tar dig ur denna skiten, ingen förtjänar att leva så som du gör. Du kan allt så länge du vill, bara du vågar tro på dig själv.

2009-01-19 @ 02:26:39
URL: http://tessytessy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej Paris.

Hittade inte din mail någonstans såå får väll hoppas att du ser ochsvarar på denna kommentar!

hur som helst, jag tror på dig ge aldrig upp. samtidigt vet jag att man ger upp, har själv vart sjuk under 5 år och har blivit "sämre" igen, har gått ner 7 kg sedan i sommras, hade inte haft mens på 9 månader. MEN nu när jag gått ner ytterligare 1 kg får jag tillbaka mensen ,då blev min reaktion "JAG MÅSE GÅ NER MER I VIKT" jag är inte så smal, det är jag inte. är 165 och väger 46,7 (har gått upp ETT jävla fucking kilo) på 1 vecka och 3 dagar. då är min fråga till dig, du som har koll på detta.. du behöver så klart inte svara om du inte vill. Jag har gått ner från 53 kg i sommras, till 45,5 kg förra veckan, och jag har då "bara" ätit 2 gånger om dagen, 2 mackor sedan ett mål mat på kvällen.. sedan var jag hos min syter i 2 veckor och åt fruskot lunch och middag... då gick jag ner 1 HG (jag hade ångest för jat trodde jag gått upp massor) men nu när jag vart hemma i snart 2 veckor och dragit ner på maten igen och börjat träna 3-4 gånger i veckan b har gjag gått upp 1,1 kg, det är jju helt sjukt.. jag todde jag skulle gå ner i vikt, så min fråga till dig är varför går jag upp i vikt? får panik....:/

är verkligen tjcok och fet.....

2009-01-19 @ 09:39:14
Postat av: Paris

Hanna: Kontakta mig på [email protected] ! kram

2009-01-19 @ 11:02:05
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anja

Sjukt starkt av dig verkligen. Jag hoppas att du blir frisk, eller nej jag vet att du kommer bli frisk.

När du förnekar inför alla så är det farligt, men nu har du insett din sjukdom. Massor av styrkekramar till dig tjejen!

2009-01-19 @ 14:15:17
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: sara

Detta var oerhört bra skrivet !!!

Folk fattar verkligen inte vilket helvete det är man går igenom , folk fattar inte hur hemskt det är !

Tycker det är bra att du skrev ner det "

En dag kommer vi alla som hamnat i detta fotspår klara oss utan denna dumma ana - !

2009-01-19 @ 16:50:39
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Postat av: mirre

Om du har insett hur pass allvarligt sjuk du är, borde du väl ändå vara på rätt spår? VILL du bli frisk? ORKAR du? det tror jag att du gör, och jag tror att du underskattar dig själv. Snälla, be någon om hjälp!

2009-01-19 @ 20:45:37
Postat av: bell

finns det någon bild på dig?

2009-01-20 @ 18:09:53
Postat av: Amanda

Kom precis in på din blogg. Måste bara säga hur jag beundrar din styrka! Har två kompisar, (inte bara vanliga kompisar utan allra bästa vänner. Du vet dem som står en närmast, de som vet allt om en men lämnar en ändå inte.) som "insjuknat" i anorexia nervosa. Min andra del 1 har behndlats i snart 4år, men svävar ändå mellan liv och död i perioder. Min andra del 2 har fått avsluta sin tvångsvård och kmr bara med jämna mellanrum för vägning och sånt. Hon går nu i skolan och njuter av livet! Även fast varje dag är en kamp. Sen kmr vi tell mig. Den som inte har drabbats av anorexia, utan den som lyckas hålla sig undan allt som kan få mitt liv att bli avslöjat. Jag vet att jag inte har anorexi eller bullemi. Men andra sekunden känner jag att jag verkligen måste ta tag i mitt liv, för att jag vet att jag har någon slgs ätstörning. Men ändra dagen så tkr jag de bara är bullshit, lix: Jag ätstörning?! Haha, nej så fet som jag är. Men de sjuka är att jag pendlar i vikt så de skriker om de. För tellfället väger jag 40kg är 154cm lång och har ett bmi på 16.9. Om 1-2v kan jag ha gått ned tell en vikt på 34kg. Och sen gå uppt tell en vikt på 45kg. De är helt sjuk hur påfrestnade de är. Att hela tiden pendla mellan en att väga 45 och 34kg. Mitt minsta vikt (som är vägt) är 31.7kg och då hade jag ett bmi på 13.4. Jag var ett vrak. Vet att du troligen inte mkr ha svar på vad jag ska göra, men snälla om du vet så säg mig!! Vill inte belasta andra folk med ngt jag egentligen nog inte har eftersom jag ibland lyckas ta tag i det och nå en vikt som jag orkar gå i skolan med. Och att bli inlaggd vågar jag inte, har sett hur min älskade har blivit behandlade. FY! Men vad ska jag göra, orkar inte ha de såhär länge tell. Att må illa över sig själ. Har redan försökt ta livet 1gång och var då inspärrad! Och nu skäms jag över att jag mkr och klarar hos dig, förlåt :'(

2009-01-23 @ 17:12:44
Postat av: moi

jag känner igen mig i allt du skriver, och jag älskar din blogg<3

2009-02-06 @ 22:35:35
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/
Postat av: Cassandra

du är också fin, både insidan och utsidan.

2009-03-06 @ 23:36:05
URL: http://cassutt.blogg.se/
Postat av: Erika

är det okej om jag använder det du har skrivit här om de 4 pungterna i ett tal som jag ska hålla om anorexi ?

2009-04-13 @ 13:19:28
URL: http://erikavikstrom.blogg.se/
Postat av: [email protected] (emma)

Jag är riktigt lik dig. Det du beskriver att du gör om dagarna - exakt sån är jag. Jag vill inte gå ut för jag skämms och är rädd hur folk ska se på mig, tycka jag är tjock. Har förlorat en massa vänner genom att det ända jag gör är ligger i sängen är yr och försöker tänka på att äta så lite som möjligt. Om jag känner mig hungri tänker jag men jag åt ju precis en stor morot, hur kan jag vara det? sen får jag ångest. Nu mer vill jag egentligen bara gå ut när det är mörkt så ingen ska se mig. Skolan skolkar jag i hela tiden, inte pga att jag är osmart eller inte vill gå dit utan för jag skäms för mig själv och har ingen ork. Allt är ett helvette och man vet inte hur länge detta ska pågå eller komma ut ur det.. förstår hur du känner. Ingen tror att jag är hemma från skolan eller inte vill träffa mina vänner pga de sanna anledningarna de tror bara jag är självisk, lat och tror jag är bättre än dem och har bättre saker för mig. Vet inte hur jag ska förklara att jag mår dåligt liksom.. det är svårt. Mvh en som blev mycket tagen av vad du skrev - Emma.

2009-05-10 @ 14:45:34
Postat av: amanda

Shit ,du skriver verkligen på ett bra sätt, och du verkar vilja göra allt för att inte andra ska hamna i en sådan ångestfyld situation. Jag måste bara säga att jag tycker att du är superduktig då du kämpar för både dig själv och andra sammtidigt. Själv känner jag att jag får lite små-panik då jag själv börjar tänka i helt konstiga banor och jag är påväg mot något jag egentligen inte vill. Jag är smal.. men jag vill bli smalare. Och det har lyckats sätta sig så hårt att det är väldigt svårt att få bort. Man mår psykiskt dåligt, men innan det händer något så försöker jag verkligen vända tillbaka alltihopa. Försöker få mig själv att fatta eftersom det inte har gått så farligt långt ännu och jag har fortfarande kontroll.



Men som sagt, jag avgudar dig! Du verkar vara en riktigt fin person med ett hjärta av guld och ett liv som du skapar och visar framgång i.

Snubblade bara in på din blogg. Men kunde inte sluta läsa helt enkelt. Det var för mycket som tog tag i mig och som gjorde att jag verkligen vill fortsätta.



Tack för att du bevisar att det finns så här fina människor på jorden som verkligen förstår och har så himla mycket på hjärtat.



Lycka till! Puss & Kram

2009-07-21 @ 21:56:46
Postat av: Elin

hej, det du skrev berörde mej väldigt mycket.

Jag har själv haft aneroxi eller nått liknande,

jag hatade det !

man fryser, är trött och orkar ingenting, och man bli deprimerad !

Jag vet vad du går igenom och att så fort man äter maten så vill man bara spy upp den, själv tog jag laxeringmedel, men man mår så jävla dålig.

Jag vägde mig varje morgon och kväll och allt jag tänkte på var att jag ville väga så lite som möjligt.

Sen när det var hälsokoll i skolan då alla skulle väga, mäta och kolla ryggen på en så ringde min sjuksyster på våran skola mina föräldrar,

då började dom tjata på mej och massa saker.

Det var ingen som fattade !

jag kunde ju inte äta, då skulle jag ju bli fet !

Men sen när jag bantat i nästan ett år så kollade jag mej i spegeln.

och det var ingen vacker syn jag såg, massa revben som stack ut och onaturligt smal mage. Jag mådde så illa att jag spydde, sen försökte jag börja äta igen.

Mn det var så svårt. när jag svalde maten så fick jag kvälningar, allt jag ville var bara att spy upp den.jag räknade kalorierna och mådde verkligen piss. För samtidigt som jag hade Aneroxia så var det så att min kompis hade lessnat på mig och vände mig ryggen, då blev allt värre och jag slutade äta helt.

Men sen så efter ungefär två veckor så började jag vara med henne igen, jag berättade att min mens försvunnit och så vart allt bra igen mellan oss, även fast jag var så trött.

Då lovade jag mig själv att föröka gå upp igen,

det lyckades ganska bra.

Trots alla tankar och illamående så är jag en sån människa att när jag bestämt att jag ska göra en sak så gör jag den.

då vägde jag 38 kilo och var 166, nu väger jag 52 och är 168 och mår betydligt bättre, bortsett från en sak.



min kompis börjar gå ner i vikt nu, hon som ignorerade mej när jag hade aneroxia. Hon är 171cm och väger 46kg nu, hon var jätte stolt när hon sa det till mig, jag sa åt henne att det var på tok för lite. Men då blev hon skit sur och började tjata om att jag vägde mycket mindre.

Men jag mår inte bra av att se henne svälta, jag vet inte vad jag ska göra.

Hon är en väldigt smal människa annars och verkligen jätte fin, fast nu börjar hon bli för smal, och det plågar mig.



Jag vet att du är en annan person, och jag känner inte dej.

Men jag vet att Aneroxia inte är någon kul sak, varken för dej själv eller dina kompisar.

'Du skriver ju själv att du inte vill att andra ska ha det, vill du att du ska ha det?

alla vill må bra, så snälla, försök.

Jag vet att det är så svårt.

Men jag kan lova dej att du kommer må mycket bättre bara du börjar äta.

tänk det som när du slutade äta, i början var det jobbigt, men sen så kändes det ingenting.

Nu är det precis samma sak, det kommer vara jobbigt i början, men sen blir det naturligt för dej.

Du har ju gjort det förr, så nu kan du ju lika gärna göra det igen, men bara göra det tvärtom ?



det var så jag tänkte, och det hjälpte för mej.

2009-08-02 @ 19:03:02
URL: http://elinweiring.blogg.se/
Postat av: S

Perfekt beskrivning! Stay strong <3

2009-08-04 @ 17:14:07
URL: http://littleblackdresss.blogg.se/
Postat av: sara

det är lätt att vara efterklok.. om jag nu kunde välja att leva med eller utan min ätstörning, så är valet självklart. Bort med helvetet! Men när man än gång sjunkit ner i träsket, så sitter du där! och varenda rörelse du gör, varenda liten jävla sak gör att man bara sjunker djupare och djupare..

2009-09-04 @ 20:36:56
URL: http://zappzon.blogg.se/
Postat av: D.D

seriöst -.-



om du mår så jävla illa, skaffa hjälp ? annan du slutar som den där, ann-louise eller vad hon hette!

seriöst, du är troligen smal som en jävla sticka ? annat kan du ju inte tro. eftersom du fick sjukdomen, tänk då : bort!bort!bort! . eftersom jag tror inte att du vill ha sjukdomen. få bort den där rösten i huvudet på nått sätt. det kan du göra eftersom du inte gör nått om dagarna! du.måste.kämpa! du låter ju ingen hjälpa dig så då får du väl göra det själv? . strunta i din familj. dina föreldrar mest. vad har dom gjort åt dig? .

flytta hemifrån,dom vill inte ens hjälpa dig! -.-



sen,ta in på sjukhus, snälla?

jag hatar när folk mår dåligt!

själv har jag ju 8 ärr på bara en arm!

men det är historia nu.

flytta bort där du bor, skaffa nya vänner!

så m å s t e du få hjälp!

jag känner dig inte,jag vet inte vem du är.

men jag har läst din blogg ett bra tag nu.

och jag bryr mig om dig.

SKAFFA VÅRD?

ät och njut av smaken :'D

mat ä r gott, gott som FAN .

sluta upp med anorexi fasonerna och LEV LIVET!

min kompis har bulimi, hon mår mycket bättre nu,

för hon har mig. jag uppmuntrar henne till ALLT.

hon var SÅ nära på att få anorexia, s å nära.

men jag hjälpte henne.



du är en ängel.

tro på dig själv.

angels can't die!

2009-09-14 @ 17:52:10
Postat av: hanna

hej jag hadde samma broblem som dig när jag gick i femman jag hadde det jätte svårt jag pratade inte äns men mina föräldrar jag hadde ingen ork längre jag visste inte vart jag skulle ta vägen men vet du vad du dödar ditt liv sakta sakta du kan ta bort den här skukan bara du äter tro mig du blir inte tjock kollavilken sitatuin du ligger i gud har jett dig ett liv för att du ska leva jag säger till dig bara att du tappar bort ditt liv på skitet jag svär lev ditt liv och om du vill gå ner i vikt ät saker utan fett bara att du äter ellr träna och ät fett eller utan fett det här är slöseri med ditt liv

2009-10-03 @ 10:02:25
URL: http://google
Postat av: Sofie

Hejsan, jag undrar en sak. Ni som har aneroxia, ni tycker ju att ni är tjocka trots att ni är sjukt smala, tycker ni inte att vi andra tjejer är väldigt tjocka då?

2009-11-08 @ 23:23:43
Postat av: maria .a

Heldre smal och snygg en ha någon framtid ? är det verkligen så du vill , för de första så är det inte snyggt och vara så smal det ser för jävligt ut ,och för det andra du mår du skit ! sitt inte där och tyck synd om dej själv ,RYCK UPP DIG FÖR I HELVETE ,du har bara ETT liv ? varför då slösa bort alla dagar på det viset ? , fortsätter du så har du inte ens ett liv kvar snart du dör .sök hjälp ,ändra dina vanor börja om , att kunna somna på kvällarna med ett leende på läpparna , vakna upp på morgonen utan svullna ögon för man gråtit så mycket , hade de inte käns skönt ? känna sej frisk å glad ! du KAN om DU vill .all lycka till dig tjejen

2009-11-14 @ 14:09:21
Postat av: Anonym

Riktigt bra inlägg! Behövs fler såna här!

2009-11-29 @ 00:38:38
Postat av: Ismyheadstillon

Sok hjalp sager ni. Ni ska bara veta att det inte ar sa enkelt.

2009-12-09 @ 02:25:41
Postat av: Tina

Herregud, förstår inte vissa utav er att det är inte bara att säga; Sluta upp me de där dumheterna och skaffa hjälp. Det ÄR inte så enkelt. Sjukdommen styr allt, du kan vilja ha hjälp och söka den. men så fort du är där för samtal osv så slår det över och anorexin skriker; INTE FAN SKA DU BLI AV MED MIG!

Väljer du då att inte prata, viker för en sekund, kan de inte hjälpa dig - man blir inte frisk så länge man inte är tillräckligt motiverad. Och det faktum att man mår fördjävligt när man äter, gör det otroligt svårt att få motivation.

2010-04-28 @ 20:33:09
URL: http://complexwhore.com
Postat av: Hedvig

Superbra inlägg! Hoppas verkligen att du tar dig ur ätstörningen!

2010-05-20 @ 20:25:50
Postat av: Tove

inlägget berörde mig väldigt mycket, sitter här med tårar i ögonen. Och fortsätt att kämpa vännen, jag vet att du är stark att klara det här!

2010-05-26 @ 20:56:17
Postat av: cecilia

detta berörde mig, som som flesta andra här också blev.

gud, jag hoppas verkligen verkligen att du blir frisk ! du kommer ju bli ännu vackrare då.



2010-08-20 @ 01:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se