Lindsay Lohan rasar i vikt och Jessica Simpson bara ökar



Det är så tragiskt, tycker jag. Blev ni intresserade av rubriken?

Det är resten av Sverige (och världen!) i alla fall. Jag tycker att det är trist att man ska lägga så stor vikt på Jessica Simpsons viktuppgång, eller att man bryr sig mer om vad Michelle Obama har på sig än vad hon säger.

Och det värsta är ju att vi inte kan skylla på media! Jag läser i olika bloggar och artiklar, där allt dom gör är att skylla ätstörningar på media. Men om vi inte ville se bilder på smala Lindsay Lohan så skulle vi inte få se det. Tidningspamparna vet att omslag med "sensationellt smala Lindsay Lohan" säljer.

Vi är inte intresserade av att läsa om Michelle Obama, eller om kriserna i Darfur. Vi vill läsa om supersmala kändisar, och om kläder... så varför skyller vi på att media skapar ätstörningar?

Vad kom egentligen först, hönan eller ägget?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där är sant, jag visste inte äns att det va en kris i darfur?

2009-01-30 @ 12:56:40
Postat av: Anonym

hönan

2009-01-30 @ 13:07:15
Postat av: Sanna

Krisen i Darfur handlar om oljan som Kina och USA lagt vantarna pa, dom skyller pa rasismen men det ar oljan som ar det egentliga problemet. Michelle Obama ska snart halla ett tal - sapass mycket vet jag, man lagger ju mer marke till Barack, man har skyldighet att halla sig uppdaterad, ingen vill val vara bimbo? Eller? Alla tjejer som ar har och laser? Det ar sa tragiskt att man sitter har och har det sa bra, kan ata allt man vill, medans dom inte ens har dricksvatten i Sudan?

2009-01-30 @ 14:34:06
Postat av: Anonym

Hur orkar du bry dig om kändisars vikter? Du måste ha bra med tid att sitta och läsa msn lounge, och alla andra störda kändissidor. Du har nog med problem med din egna kropp, och din självbild, och ha en blogg om Bara ytligheter?, förut var bloggen om dig, nu är de mest om kändisar. Vem är du egentligen

2009-01-30 @ 16:34:09
Postat av: johanna

förslag till svar på frågan i slutet: en cirkel har ingen början

2009-01-31 @ 00:12:54
URL: http://thenewkid.se
Postat av: Nightfall

Det där är väldigt, väldigt sant.

2009-01-31 @ 16:53:34
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag visste inte ens om Simpssons viktuppgång, men väl om Darfur o Michelle :) yey me!

2009-01-31 @ 21:24:38
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Maria

Jag har aldrig gillat Jessica Simpson, men hon har ju blivit så sexig! Egentligen är jag mer för lite smalare tjejer, men shit vad hon har blivit het!!



(Användarnamn och lösen: Marias)

2009-01-31 @ 22:49:52
URL: http://mariahelalivet.blogg.se/
Postat av: isabelle

Cool blogg :)

Var med i min tävling om att vinna en brun utan sol :)

2009-02-02 @ 15:44:43
URL: http://isabellebongcam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se