Nu sitter jag här igen, helt stel av panikångest



Nu sitter jag här igen. Jag har inte sovit på två dygn.

Jag är inne på den här bloggen jämt. Och läser era kommentarer. Och läser. Och läser. Om och om igen. Men jag skriver ingenting. Jag skriver inga inlägg, jag svarar inte. Varför? Jag vet inte. För att jag som vanligt är handikappad och skjuter upp allting. Jag blir så glad av er. Och jag blir samtidigt så ledsen.

Jag har brutit ett revben. Blev knuffad på nyår, och jösses vad ont det gör. Det gör så ont att jag inte kan träna. Och kan jag inte träna så har jag svårt att äta. Och kan jag inte äta så kan jag inte sova. Och kan jag inte sova så blir jag aldrig bra i revbenen. Det blir som en ond cirkel... tröttsamt.

Jag orkar inte vara sjuk i den här förbannade sjukdomen mer! Jag vill vara FRISK. Och äta av mammas kanelbullar som hon har bakat. Och låta någon annan bjuda mig på mat. Och inte ha kontroll över ALLT. Jag hatar det, jag hatar det av hela mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag lider med dig så fruktansvärt anna.

Bara sitter här & gråter för jag känner som du.

Jag vill vara frisk jag vill ha tillbaka mitt liv igen. Och jag hatar den här sjukdomen.

Men jag lovar dig, vi kan om vi vill!

Du förtjänar inte att må såhär, kämpa på & hoppas att revbenet blir bättre snart.

Miljoner kramar till dig!

2009-01-03 @ 16:55:30
URL: http://livewithana.blogg.se/
Postat av: Anonym

- visst skulle de väll vara skönt att kunna äta kanelbullar osv, utan en massa tankar. Men det är för svårt..och man vill inte gå upp i vikt, eller iaf inte jag.

2009-01-03 @ 17:03:55
URL: http://alltingsnurrar.blogg.se/
Postat av: S

Gått till läkarn då med revbenet?



Moment 22 typ

2009-01-03 @ 17:04:24
Postat av: helena

älskling, ät en kanelbulle för min skull ;) du anar inte vad jag tvingar i mig när jag missar nu. allt för att slippa näringsdryckerna. kanske kan det gå ;)

LOVE ya!

2009-01-03 @ 17:17:10
URL: http://conversion.blogg.se/
Postat av: Madelli

ÅÅÅ fan aj aj aj!!

Jag har också brytit revbenet och det är fruktansvärt!!

Jag fick panik när jag va tvungen att ligga stilla och inte fick träna.

Min danspartner bröt det på mig haha jävla nöt ;)



efter 4 veckor kunde jag börja träna igen men gick smärtsamma promenader långt innan (mot ångest).



Hoppas du har bra smärtstillande som även tar bort lite ångest :)

kram på dig!

2009-01-03 @ 17:26:34
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vet du vad? Ibland när jag sitter och äter chips så brukar jag tänka på dig och alla andra anorektiker. "Jag äter åt er för att ni inte kan" brukar jag tänka.



Jag hoppas du också kan klämma en chipspåse till slut. :)

2009-01-03 @ 17:34:32
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: kämpar mot anorexin

jag förstår vad du menar! man vill äta vad som helst utan ångest, men det är ju så svårt!

men du klarar det, du kan ju försöka äta en liten bit, bara en tugga. du klarar det!

2009-01-03 @ 18:48:56
URL: http://kampenmotanorexi.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag känner precis på samma sätt, jag vet hur det är. Det är förjävligt helt enkelt. Jag vill också vara frisk, jag vill verkligen det. Varför ska det vara så svårt, man vill må bra, precis som alla andra!

Men det finns de som har blivit friska, det är något vi vet och något som vi kan sträva efter, att lyckas precis som de som har blivit friska gjorde!

Jag tror att vi kommer ur det tillslut, frågan är bara hur lång tid det får ta. Man orkar inte hur länge som helst.

Det där med revbenet känner jag igen, hände precis samma sak med mig för en månad sedan, man blir så frustrerad för att man inte kan träna, även fall jag plågade mig och gjorde det ändå.



Ville bara skriva ett inlägg här för att jag tycker din blogg är så himla bra. Är inne och läser här nästan varende dag och du beskriver verkligen exakt de sakerna jag själv upplever, och du kämpar, du har inte gett upp. Inte jag heller.

Och kom ihåg att du är inte ensam, det finns massvis av flickor med ätstörningar där ute, de flesta blir friska har jag hört, det kan vi också bli!

Fortsätt kämpa, för ingen, varken du eller jag förtjänar att leva ett liv på det här viset vi lever det. Fortsätt kämpa och blogga gärna det hjölper andra mer än du tror, du är stark som kan beskriva dina känslor.



Vi ska klara det!





2009-01-03 @ 19:32:32
Postat av: Lisa I

Gumman, vad du får kämpa mot dig själv hela tiden. Brutna revben gör för jävla ont och om det bara ligger rätt så finns det inget att göra mer än ta smärtstillande (hostade sönder 2 för några år sedan). Försök få i dig lite näring så att du får vila.

2009-01-03 @ 19:36:43
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: matilda

alltså,kämpa på.

det är inte ofta jag vill krama om en okänd männsika men det här är ett sånt tillfälle.

2009-01-03 @ 19:54:42
URL: http://matildakyosti.blogg.se/
Postat av: karin

har läst din blogg och får en uppfattning om att våra liv är sjukt lika. skönt att veta att jag inte är ensam isf. jag blev misshandlad av en familjemedlem och blev då tvångsinlagd på ätstörsenheten så det blev gratis för mig (du undrade ju hur mycket det kostade). jag hoppas verkligen att du har kompisar runt omkring dig för jag saknar verkligen någon att prata med och umgås. hoppas du får det bra till slut =) kommer nog fortsätta lära din blogg. ät mycket frukt och grönsaker då tappar du inte lika mycket hår och av det känner man sig inte tjock det är ju mest vatten i :D



ta hand om dig.

2009-01-04 @ 13:23:30
Postat av: Evelina

Jag skulle vilja bära ditt liv ibland.

Även om jag inte känner dig.

2009-01-04 @ 14:44:03
URL: http://nowheregod.blogg.se/
Postat av: Amanda

krya på dig, hoppas det läker snart ! <3

2009-01-04 @ 15:56:11
URL: http://depalmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se