True face of anorexia



Är det jobbigt att se sådana här bilder?

Jag har inte hunnit uppdatera så mycket idag, har suttit hos doktorn hela dagen. Blivit röntgad och så, för revbenen... dom ville kolla att jag inte punkterat en lunga och fått in blod, eftersom jag har svårt att andas.

Jag hatar att behöva klä av mig inför andra människor sådär. Det var faktiskt riktigt jobbigt. Av med alla kläder inför tjejer som är typ tio år äldre än mig, max. Och höra hur dom tystnar bakom ryggen på mig. Och jag skäms. För vad? Ingen aning. Jag vet ju att jag är smal, men ändå... kan inte beskriva känslan.
Och sedan när man går ut ifrån röntgenrummet, så är dom alldeles tysta och säger inte ens hej då.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Intrycket jag får av bilden är att människan också skäms över sin egen kropp. Kroppspråket skriker verkligen "ta mig härifrån"



Hoppas det gick bra idag

2009-01-08 @ 18:15:59
URL: http://detvackraste.blogspot.com
Postat av: Malin

Aj, det gör verkligen ont att se den där bilden och jag får bara lust att mata dig med flera ton mat (trots att jag är väldigt medveten om att det bara skulle få dig att må ännu sämre).



Jag hoppas verkligen att du lyckas hitta viljan till att bli frisk någon dag, och att du inte lyckas ta kål på dig själv innan dess. Kramar på dig!

2009-01-08 @ 19:04:50
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Anna

Var kommer bilden ifrån?

2009-01-08 @ 19:31:24
Postat av: Anna igen

Såg just att Aftonbladet kör en artikelserie om ätstörningar. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4118601.ab

Apropå ben som går sönder... Menar inte att döma dig på något sätt, ville bara tipsa. Tycker du kämpar på bra, och är modig som kan vara så ärlig! Kram!

2009-01-08 @ 19:42:30
Postat av: Anonym

åh jag vet. det är verkligen obehagligt. jag röntgade mig i veckan och de säger ju bara "av med allt på överkroppen, ställ dig där, men stå still då, andas in håll andan..." och sen säger de inte när man får andas igen? och sen "du får gå" alltså de låser inte ens dörren till rummet. bara för att de är hippies betyder inte det att alla andra vill hamna i en offentlig situation, de har verkligen ingen respekt.

2009-01-08 @ 19:42:38
Postat av: Jenilita

hej gumman! Förjävligt att du ska behandlas så!!! Det e ju inte ditt fel att du har fått det. Jag hoppas du blir frisk snart och tar dej ur det. Antar att det ligger en massa bakom eftersom det är det förflutna som formar dej till den man är idag.. Jag håller tummarna för dej! känner på mej att du är stark!! Bamsekramar till dej sötis

2009-01-08 @ 19:43:21
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Pauline

Keep on girl. Du klarar detta! Jag vet hur det är att kämpa, jag kämpar med min stamning som jag har haft i hela mitt liv. Jag önskar att det fanns ett botemedel så att jag kan sluta stamma :(

Ha en bra kväll! kram

2009-01-08 @ 19:51:28
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

är det du på bilden?

2009-01-08 @ 19:52:36
Postat av: Sandra (:

Det är ganska hemskt att se dessa bilder faktiskt =/ hoppas att du klarar dig från anorexin snart =/

2009-01-08 @ 20:10:50
URL: http://svartvitrutad.blogg.se/
Postat av: anonym

Hej hej, jag ber till gud att du ska krya på dig! en av de personer som betyder mest för mig i detta liv lever även hon av anorexi, jag har fått se ångesten. fy fan vad det är synd om dig! kämpakämpakämpa!

2009-01-09 @ 00:36:53
Postat av: Anonym

jag hatar att klä av mig inför läkare osv!



2009-01-09 @ 07:41:48
URL: http://alltingnsurrar.blogg.se/
Postat av: anna

FAN TA MIG. Jag tycker den bilden är så vacker, så himla vacker. fantamig

2009-01-09 @ 18:15:17
Postat av: WHAT NOT TO WEAR

Hela magen knöt sig när jag såg den. Ätstörningar är ett helvete.

2009-01-09 @ 18:49:02
URL: http://whatnottowear.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är väl kanske för att du är föör smal? :/ det är ju inte för att du är tjock iaf de glor, hoppas verkligen att du blir bättre! Kämpa vidare...

2009-01-09 @ 20:18:09
Postat av: K

Kämpa på tjejen! Skit i alla blickar, jag vet att det kanske inte är så lätt. hoppas att du klarar dej ur detta, Kämpa på bara. kram!

2009-01-10 @ 01:59:54
Postat av: signe

jag vet exakt hur det känns, har också anorexi men skriver inte mkt om den i min blogg gillar att hålla det för mig själv.

Men du är grym som kämpar !

Jag vart nyss utskriven från en anorexiaklinik men orkar liksom inte kämpa...

2009-01-10 @ 13:39:06
URL: http://sikte.blogg.se/
Postat av: Anonym

kämpa!

det är de enda jag säger.

har själv haft ätstörning så jag vet hur det är

2009-01-11 @ 19:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se