Modell



Jag vill börja modella igen. Hindra mig. NU.

Kommentarer
Postat av: Anonym

DU vet själv att det är fel. Sluta bli mer och mer beroende av att dina bloggläsare (och vänner för den delen) säger till dig att du är för mager... till slut är det det enda du är. När du är fullkomligt beroende av de kommentarerna.



Försök koncentrera dig på andra saker som inte rör kroppen. LÄGG ner tankarna på modellande. Som sagt, DU vet att det är helt fel.

2009-07-29 @ 21:43:17
Postat av: Sandra

Hej!



Jag önskar dig all lycka och framgång i din kamp mot monstret anorexia. Jag led av svår anorexi från att jag var 14 år-ca 19 år och jag var inlagd och i princip döende på slutet. Jag åt i princip en vindruva per dag men drack vatten och åt lite vitaminpiller även om jag var livrädd för att gå upp i vikt av pillrena. Och tanken på hur många kalorier det fanns i druvan gjorde mig illamående och fick det att klia i kroppen.



Efter inläggningen så var det som jag blev pånyttfödd, jag tvångsinlades men det var verkligen det bästa som har hänt mig. Jag fick efter det ett riktigt uppvaknande och började sakta tugga i mig en rågmacka dagen efter jag blivit utsläppt. Jag fick i mig en tredjedel av smörgåsen och det var en sådan jävla kick för mig, jag skulle klara det. Jag visste att jag kanske redan gjort mig infertil för all framtid och var livrädd att aldrig kunna få barn då jag alltid drömt om en egen familj.



För att göra en lång historia kort. Idag är jag såååå lycklig. Jag är normalviktig, t o m några kg+ kanske, har en underbar ettårig dotter och ett till barn på väg med fästman och ett mysigt litet hus på landet. Jag har kommit så otroligt långt och jag trodde aldrig att jag skulle kunna trivas med att vara lite mullig som jag är nu men det gör jag. Jag är fan inte mitt utseende, jag är jag för den jag är som person och insidan och mitt utseende duger som det är bara det är hälsosamt och får mig att leva ett bra liv ihop med min familj. Jag älskar min dotter så mkt och står ofta med henne framför spegeln och säger hur vacker och duktig hon är och att hon är det bästa jag har och att hon kan klara allt i livet. Trots att hon bara är ett år men jag kommer säga det ofta genom hela hennes uppväxt, allt för att ge henne den styrka jag aldrig fick av min egen mamma som jämt tyckte att jag kunde prestera bättre trots att jag i princip bara fick mvg i skolan men nej ett vg bland dom så skulle det klagas på det.



Du klarar det här, kan jag så kan fan du. GÖR DET. Kicka skiten ur den hemska jävla häxan!! Vrid henne i näsan, kicka henne i revbenet, skalla henne, hoppa på hennes tår. SPÖA HENNE.

2009-07-29 @ 21:50:56
Postat av: Nadia

Sluta. Gör det inte. Bli lycklig istället. (Och du är inte lycklig med anorexia, det vet du.)

2009-07-29 @ 22:19:41
Postat av: m

VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED. JAG BLIR SÅ JÄVLA ARG. OCH DÄRFÖR SKRIVER JAG MED LÖJLIGT STORA BOKSTÄVER



snälla ta tag i det här NU.

du kan inte "njuta" lite längre till. "njuter" du lite till så dör du. din kropp orkar inte mer. du har fått flera tecken på att din kropp mår DÅLIGT. SNÄLLA GÖR NÅGOT FÖR DIN SKULL, du förtjänar att bli frisk. ta den hjälp du kan få. nu har du fått en chans och om du inte tar den nu kan det vara försent plus att ingen kanske bryr sig om att försöka rädda dig en andra gång om du inte tar det seriöst nu.



det kommer inte bli lätt. du kommer inte bli frisk över en natt. men ju tidigare du börjar desto snabbare kommer du bli frisk.



ursäkta mitt utbrott, men på nått jävla vänster så bryr vi läsare oss om dig, och vi vill inte klicka oss in här en dag och se ett inlägg från din mamma eller boyfriend där det står att du inte finns längre. vi vill se inlägg från dig där det står att du kan äta godis utan att må dåligt, och att du har kommit in på/slutfört din utbildning och att du är lycklig.



det finns så många som stöttar dig, men DU måste vara din största supporter. du måste fixa det här. och nu har du en jävligt bra chans att göra det.



vi vill se dig frisk, och innerst inne, under all ångest tror jag att du också vill det

2009-07-29 @ 23:00:20
Postat av: mergime

vill du dö så fine.

du vet själv att anorexi och modell ikke fungerar

stay strong. kram<3

2009-07-29 @ 23:11:50
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Felicia

Hej jag har själv haft ätstörningar sen jag va 12 år nu är jag 15 år och börjar bli frisk nu.Förra året så blev jag erbjuden ett modelljobb hos mikas ja va jätteglad men ja kände att jag inte dög nog att ja va tvungen att bli smal för jag tyckte jag var tjock så jag fega ur. Om det är ngt jag har lärt mig av den erfarheten är att inte börja modella när man har ätstörningar. Försök bli frisk och hitta dig själv utan anorexin du är värd att må bra du klarar dig utan anorexin du måste förstå att du förtjänar att få ett lyckligt liv och snart kan det bli försent om du tillåter anorexin ta över resten över ditt liv tro mig jag vet precis hur du känner dig du är inte ensam även om det känns som det.

Lycka till varma kramar felicia

2009-07-30 @ 00:16:53
Postat av: Amanda

GÖR DET INTE! anorexin kommer absolut inte bli bättre utav det, utan då kommer denhär utseendes fixeringen, att vara snyggast, smalast.. NEJ NEJ NEJ NEJ! fortsätt kämpa att bli frisk, koncentrera dig på din framtid! :(

2009-07-30 @ 01:35:54
URL: http://depalmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

GÖR DET INTE !!!!!!!!<3333

2009-07-30 @ 11:06:40
Postat av: DPYKM

Nu när du känner att du inte klarar det. Nu när du kollapsar var och varannan dag. NU ska du bli frisk.

Det här är bara anorexins desperata försök att vinna tillbaka makten över dig.

Du är för bra för det här!



Det är NU du behöver professionell hjälp och stöd. Självklart är du rädd, du ska ändra din livsstil. Men du kan inte banga nu!



Din blogg handlar om att bli fri från anorexin. Du skulle bara våga göra dig själv den här björntjänsten.

2009-07-30 @ 12:11:25
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: tuss

Anorexin äe ett jävla monster och kommer bara bli värre bland smalhetsande modelleringar... :(

2009-07-30 @ 14:27:28
URL: http://mrtuss.blogg.se/
Postat av: Anonym



Ingen agentur vill ha dig nu, vettu, med Din (icke existerande) utstrålning...

2009-07-30 @ 14:36:17
Postat av: Anonym

om din anorexi går bort, blir du DU igen.. minns hur det var ? liksom du får en fresh start! och plus modell? skojar du med mig? seriös does snejana onopka ring a bell? du kommer säkert se lika äckligt ut som henne, om du inte redan är det (duh har inte sett en bild på dig).. ursäkta för den "hårda" kommentaren, men bruden någon MÅSTE vanka in lite vett i dig! jag vet att det är svårt, har själv haft/har ätstörningar (dock har det inte utvecklats till bulimu/anorexi .. ÄN) .. och jag är livrädd varje dag .. jag minns en gång.. jag svimmade mitt gatan.. gud så rädd jag var.. jag trodde jag skulle dö .. kunde inte ens "känna" hjärtslaget längre.. men sedan så öppnade jag mina ögon.. jag levde.. och så glad har jag nog aldrig känt mig.. asså .. aja.. vill du göra detta, fine..

2009-07-30 @ 15:18:47
Postat av: Anonym

2009-07-30 @ 18:29:11
Postat av: Aneleh

Titta på det här videoklippet. Nancy har lidit av anorexi och bulimi i hela sitt liv och nu är hennes kamp slut. Hon tog inte emot behandling i tid och även om hon är friskförklarad från sin ätstörning är det försent! Hon har skadat sin kropp så mycket att den inte går att rädda, läkarna har gjort allt det kan. Redan 2005 gav de henne 1-2 år att leva, hon lever fortfarande men nu har läkarna sagt att det är dags för henne att bara "vila"... Nancy kommer inte att överleva sin ätstörning men hedra henne genom att inte välja samma väg! Låt hennes historia bli ditt uppvaknande, ta emot hjälp NU!!!



http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=58747493

2009-07-30 @ 18:31:37
Postat av: Emma

Jag blir så jävla lack på modellagenturerna som är så oansvariga. De låtsas som ingenting när de ser en sjuk underårig tjej med ett sött ansikte. Kastar iväg henne på castings så fort som möjligt så att hon kan generera lite pengar. Det är ju faktiskt rubbat.

Postat av: Emma

Hej! Jag skulle vilja önska dig all lycka! Kämpa! Det e inte du som e svag, det e anorexiahäxan! kick her dam as! Jag var där själv för ett tag sedan! känslan att inget e värt o leva för! varför leva?? Det e säkert mycket bättre efter döden!? Vad som helst e ju ändå bättre än det jag e nu! Känslan av att hata sig själv! verkligen hata! Har följt din blogg ett tag nu o jag lider med dig! Jag va aldrig lika allvarligt skadad som du e, men jag va bara 13 år så det blev rätt allvarligt ändå!! Jag hoppas verkligen du klarar detta! Försök hitta ljusa punkter i ditt liv! tusen kramar o lyckoönskningar!//Emma

2009-08-04 @ 19:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se