Depression och ångest och kärlekssmärta



Jag har sådan ångest att jag inte ens kan andas. Det bara kryper i kroppen och jag mår illa och jag vill dö.

Jag vill krypa upp i famnen hos någon och känna mig älskad. Utan förpliktelser, utan hat, utan svartsjuka, utan ångest, utan svarta ögon som bränner sig in i själen och lämnar stora djupa hål.

Jag vill lägga mig och gråta i mammas famn, säga åt henne att hålla om mig, ta mig långt bort ifrån det här. Ta mig ifrån smärtan, ensamheten, sorgen, saknaden, känslan av att inte passa in.

Och eftersom jag inte kan få någons famn, eller min mammas, så vänder jag mig inåt, och istället för att få kärlek så sprider jag hat. Jag tar ut hatet på mig själv, jag bränner, jag slår, jag skär, jag dricker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill bara ge dej en stor kram och ta dej bort från smärtan, ingen ska behöva må så här <3

2009-06-05 @ 19:42:51
Postat av: Ellis

Hej och välkommen till Ellis inre.



Allt suger häströv just nu.

2009-06-05 @ 20:10:05
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Emelie K

Vi bryr oss om dig! Låt oss komma in och värma dig! Jag slår vad om att i princip varenda en som läser din blogg vill ta in dig i sin famn och hålla om dig.

Det låter som att du inte har några vänner alls och att din mamma inte bryr sig om dig! Eller kan du bara inte se det? Har inte läst din blogg så länge, men följer den varje dag nu, i hopp om att du ska bli frisk och glad som du förtjänar!

2009-06-05 @ 20:44:18
Postat av: Alexis

Förstår dig tjejen! Livet är hårt, och det är många upp- och nedgångar... men håll hårt om livet, snart blir det bättre...

2009-06-06 @ 02:28:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/29168
Postat av: Sandra

Ursäkta mig, men... Håll käften för fan. Du är inte svagast i världen, du är inte en liten mus. Om du säger att du VILL äta. ÄT då för i helvete.



Jag vet att du har en sjukdom. Och du förklarar saker med hjälp av den. Du försvarar dig med hjälp av den. MEN SKIT I DEN! Den enda du har - är dig själv. Sluta göm dig för i helvete, sluta streta emot. Det är nu eller aldrig, fattar du det? Om du inte tar steget nu, så kommer du aldrig ta det. Hur synd du än tycker om dig så hjälper det inte.





ursäkta. men jag kom precis själv underfund med en hel del saker själv här. hoppas att du kommer till insikt snart. Puss.

2009-06-06 @ 02:54:50
Postat av: emilia

Been there done that, got the t-shirt ..

2009-06-06 @ 10:39:49
URL: http://emillionaire.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har tagit orden ur munnen på mig!

exakt sådär känner jag just nu.

2009-06-06 @ 10:43:14
URL: http://thisismygetaway.blogg.se/
Postat av: Anonyma jag

Du beskrev hur jag känner otroligt bra.



<3

2009-06-06 @ 17:20:36
URL: http://minstrid.blogg.se/
Postat av: till Sandra

Det är svårt för dig att förstå om du inte själv är eller har varit där vi är och känner som vi gör.. Om du bara visste hur det var skulle du nog sett på saken anorlunda.. tänk efter innan nästa gång..

2009-06-06 @ 22:41:06
Postat av: Anonym

Kom så får jag hålla dig i min famn.

2009-06-07 @ 00:48:43
Postat av: Anonym

din blogg är fantastisk. den har hjälp mig mycket. på gott och ont. när jag läser om din smärta så vet jag att jag inte är ensam även om våra fall är åtskilliga. du är inte heller ensam vännen. big hug

2009-06-07 @ 15:21:16
Postat av: emma

gumman, gör det inte värre än det redan är.

i princip alla som nu sitter och läser din blogg älskar dig och skulle mer än gärna göra allt för att du ska må bra. hoppas det blir bra! kram

2009-06-07 @ 21:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se