Bull - update

Nu har jag ätit den där jävla äckliga bullen.

Och nu är jag jävligt grinig.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Låt inte bulljäveln förstöra din kväll, det är den inte värd :)

2009-03-27 @ 20:10:55
URL: http://everythingels.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra jobbat!;P, Din blogg är bäst!

2009-03-27 @ 20:57:48
Postat av: Annis

Jag har själv samma problem... Fick hjälp för ett år sedan. Idag anses jag som tillräckligt "frisk" för att klara mig själv. Man får försöka bita ihop och stå emot tankarna. Jag har precis startat en blogg där syftet är att personer som har psykiska påfrestningar som ex ätstörningar ska kunna diskutera med varandra. Guppsamtal var något som jag önskade i min behandling, men det fanns ej möjlighet till detta. Jag hoppas att det finns några som kommer att upptäcka fördelarna med detta..

2009-03-27 @ 21:51:02
Postat av: Anonym

DU ÄR BÄST!

2009-03-27 @ 22:16:44
Postat av: Agnes 15 år.. min vän har fått anorexia

Måste bara säga att jag blir så himla ledsen när jag läser din blogg, eller jag kanske blir mer berörd? Jag vill bara berätta för dig att du duger hur du än är och att utsidan är iiingenting jämfört med hur underbar en person kan vara på insidan. Jag är riktigt förvånad över hur du kan ta upp så mycket om ditt privatliv och jag känner att jag bara vill komma och krama om dig! haha jag kanske låter jätte töntig men du borde inte ha så dåligt självförtroende, alla är bra på något sätt!



Nu är det så att en av mina allra bästa vänner har precis fått diagnosen anorexia (eller för ungefär 1 månad sen). Jag har och mina vänner anade länge att hon hade det, i ungefär 3 månader om inte mer..men vi vågade aldrig riktigt ta tag i det för en det var någon annan som gjorde det. Hon äter iprincip bara sallad, och är en riktig godisgris isjälva verket men nu har hon inte ätit på en endaste liten sötsak på flera månader. Känner mig sjukt misslyckad och jag blir nästan deprimerad själv av att hon har fått anorexia nu, vi kunde ju ha hindrat henne eller? Jag frågade henne idag vad hon hade för någon slags ätstörning, hon har inte berättat så mycket även om vi stödjer henne och finns där, ringer till henne osv. väldigt ofta. Men idag fick jag klart för mig att hon har Anorexia, går på någon slags diet och att hennes mamma går och pratar med andra vuxna som har barn med ätstörningar. Men nu till min fråga eftersom du har/har haft anorexia/bullimi, hur ska man vara som vän? hur ska man hjälpa henne på bästa sett? och hur ska man få reda på saker om henne, vad hon äter, hur hon äter, vad hon har för sig på dagarna (hon går i skolan halvtid vi går i årskurs 8 och är 15 år) om hur hon mår utan att pressa henne? jag vill ju kunna hjälpa henne på bästa sett och är riktigt orolig. Behöver verkligen få svar! Jag mår sjukt dåligt utav det här. Igår fick hon en uppgift av "tanterna som hon behandlas av som hon hatar" att hon skulle äta en magnum glass. Hon sa att det var riktigt jobbigt och att hon mådde dåligt, men att det var skönt att ha det gjort. Det svåraste för henne var att bestämma sig för att göra det, hon tyckte inte heller att det smakade särskilt gott. Vad beror det här på tror du? Varför får hon sån jävla ångest? När man har anorexia, är det då farligt att dricka alcohol? Skulle vara riktigt tacksam för svar! Kram på dig

2009-03-27 @ 23:28:01
Postat av: malin

DU är jävligt bra! :)

2009-03-28 @ 01:19:01
Postat av: Lollo

Braa du är! :)

2009-03-28 @ 07:43:09
URL: http://slim.devote.se
Postat av: Anonym

du kommer inte bli tjock av EN bulle..

2009-03-28 @ 09:05:56
Postat av: Elin

Det är bra att du utmanar dig själv! kämpa på!

kramkram

2009-03-28 @ 10:15:15
Postat av: ronnie

se personlighetsstörningen som din sjukdom för med sig...



det är inte du som är grining det är anorexin. för att du tog ett steg tillbaka mot dig själv och den känner sig hotad, därför är den grinig. försök vara jävligt nöjd för att du vann istället. jag lovar det går!

2009-03-28 @ 11:27:47
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: anonym

Bra att du gjorde det! Man behöver det ibland, hur svårt det än är, det är ett slags framsteg

2009-03-28 @ 12:14:58
URL: http://blackanonym.blogg.se/
Postat av: Hjärtat

Hej! Kan du inte berätta mer om din mormor, hur hon fick anorexi, hur länge hon hade det osv?

Kommer du fortsätta skriva om din historia?

HAr du lyckats gå upp i vikt efter läkarbesöket?



//



Hjärtat

2009-03-28 @ 13:19:14
Postat av: Lollo

Annis: jag är anorexia och skulle gärna vilja prata med andra om sjukdomen. vad heter din blogg? kram :)

2009-03-28 @ 15:04:35
URL: http://slim.devote.se
Postat av: Annis

Hej Lollo!

Va kul att du är intresserd!

Min bloggadress är: mindsharing.blogg.se

kram

2009-03-28 @ 15:40:36
URL: http://mindsharing.blogg.se/
Postat av: Rebecca

JÄTTEBRA gjort <3



hur långt har du kommit i tillfrisknandet? Får du behandling?

2009-04-01 @ 21:37:21
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se