Lite som har hänt dom senaste dagarna.

Tack för ert stöd. Bara för att ni är så underbart snälla så ska jag försöka förklara lite:


1. Min mamma och jag talade ut. Och allt kom upp. Mormors död, pappas misshandel av mig, hennes undvikande sätt, hur hon skiter i allt som händer och allt som rör mig. Allt hon sagt till mig och allt hon har gjort. Vi skrek och vi grät i nästan tre timmar, vi slängde grejer runtomkring oss och på varandra. Hur jag aldrig duger för henne, och mycket, mycket mer.

2. Dom (mamma och pappa) har talat om att sälja hästarna. Det kan komma att bli så.

3. Jag har börjat få minnesblickar från Det som hände. Jag sitter och skakar i hela kroppen bara jag tänker på det. När Det hände lovade jag mig själv att aldrig tänka på det, för jag vet att jag skulle bli galen mentalt av det. Mitt psyke skulle aldrig orka. Men mina barriärer har börjat falla, jag orkar inte hålla emot längre.

4. Jag uppdaterar sämre - ja, det gör jag. Dom senaste dagarna har jag knappt tagit mig ur sängen. Jag orkar inte tänka, jag orkar inte leva, jag vill inte leva. Jag vill bara vara ifred.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håll ut! Och snälla, ta hjälp med att konfrontera dina minnesbilder om du känner att det blir övermäktigt... då kommer det kännas sååå mycket bättre senare.

Många kramar.

2009-03-11 @ 13:14:28
Postat av: Sanna

Hur kan dom ens tanka pa att salja hastarna nar du redan mar daligt, seriost, jag fattar inte hur dom tanker!!



Att du far minnesbilder och borjar tanka pa det igen kanske ar ett satt att bearbeta, gar du inte hos en psykolog? Dom maste has sagt till dig att du behover bearbeta det. Och vad sa lakaren?

2009-03-11 @ 13:24:53
Postat av: Sara

Du kanske behöver hjälp att bearbeta "det som hände"? Tycker det låter så.... Ta hjälp!!!! För din egen skull.

2009-03-11 @ 14:13:48
Postat av: Lovisa

Håll ut, du fixar det!

2009-03-11 @ 15:36:37
URL: http://iwillalwayshavethatdream.blogg.se/
Postat av: Nina

Förlåt om jag frågar, men vad var det som hände? Jag förstår om du inte vill berätta.

2009-03-11 @ 15:44:34
URL: http://ninamariashantika.blogspot.com
Postat av: E

"det som hände"? Jag har mina aningar.. men.. vad hände?



with love,

E

2009-03-11 @ 16:14:44
URL: http://emmmas.blogg.se/
Postat av: Anonym

SNÄLLA skaffa hjälp, alltså någon att prata med. du kan inte må bra om du håller allt inom dig. du behöver hjälp, du gör verkligen det och du förtjänar hjälp. snälla snälla försök hitta någon att prata med, en psykolog eller kurator eller vad som helst, eller din husläkare kanske? blir så ledsen för din skull, du förtjänar att må bra och bli frisk och ingen förväntar sig att du ska klara det helt själv. ta hand om dig!

2009-03-11 @ 18:07:21
Postat av: Maja

Hej! Jag brukar läsa din blogg då och då.. men har aldrig tidigare komenterat.. Vet inte vad jag kan säga om ätstörningar som kan hjälpa dig på vägen.. Men att må psykiskt dååligt och varit med om jobbiga grejer det vet jag mycket om.. Vem du en är så vill jag vara där hos dig och krama om dig, vill inte att du ska känna dig ensam, jag vill att du ska känna dig älskad! Jag vet hur svårt det är att hata sig själv, jag vet inte om jag någonsin kommer gilla mig själv, men jag kämpar med det varje dag.. Önskar att jag kunde hjälpa dig, hålla dig i handen, prata med dig och bara umgås... Ta hand om dig och försök kämpa! För din skull! För det är du värd!!

2009-03-11 @ 21:42:34
Postat av: lisa

Stor kram!!!

2009-03-11 @ 22:04:58
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: liss

Vad SA egentligen din mamma mitt i allt de hær? Vad var hennes svar?

2009-03-11 @ 23:00:39
Postat av: helena

elsklingen<3 va ar det som hander egentligen?

maila mig bums.

LOVE

2009-03-12 @ 00:27:44
URL: http://conversion.blogg.se/
Postat av: anja

kämpa på!

2009-03-12 @ 18:28:23
Postat av: Hanna

Vill bara skicka en stor kram till dej! Kämpa på! Du är stark!

2009-03-12 @ 23:27:27
URL: http://kelda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej! Jag läser din blogg nästan varje dag! Det intryck jag har fått av dig är att du är en otroligt stark tjej! Du får verkligen inte ge upp nu! Var lika stark som du alltid varit! Kämpa på!

2009-03-14 @ 13:20:23
Postat av: B

åh vet inte vad jag ska säga beundrar dig, så stark di är!



biig love

2009-03-16 @ 21:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se