"Smaklig måltid!" : "Why don't you burn in hell?"



En sak jag har kommit på att jag hatar, är när man är på restauranger och personalen ler soligt och extremt falskt och sätter ner tallriken framför en med ett stort "SMAKLIG MÅLTID!"

Det är så sjukt irriterande. Man vill ju bara slå bort det där oärliga leendet ur ansiktet på dom.

Jag känner för att göra en Stewie... ni vet, när hans mamma säger "why don't you go out and play in the garden?" och han svarar "why don't you burn in hell?!"
 
Hihi. Det vore roligt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad ska de säga då tycker du? Konstig sak att irritera sig på...

2009-03-25 @ 12:56:12
Postat av: Simone

Du har aldrig jobbat som servitris va?Jag håller med att falska leenden är det värsta som finns, men JAG försökte åtminstonde att på ett "ärligt" sätt säga smaklig måltid. Det är ju för guds skull deras jobb.

2009-03-25 @ 14:01:34
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Paris

Hehe nej, det har jag inte.



Jo, jag vet att det är stört att irritera sig på det, men jag är lite störd också ;D



Det jag irriterar mig på är att det är så fruktansvärt... FALSKT. Och ÖVERDRIVET. Det är klart att jag inte har något emot att folk ler och säger "smaklig måltid!" men när det blir sådär överdrivet vänligt och sliskigt... nej, spare me.

2009-03-25 @ 14:06:35
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: annie

jag jobbar på en snabbmatsrestaurang och vi måste säga så där. Serverar man ett antal kunder och har det stressigt så blir det klart lite falskt och överdrivet.

2009-03-26 @ 08:48:55
Postat av: Ayla Catpaw

Haha, brukar de säga så? XD Har jag aldrig riktigt märkt... fast iochförsig äter jag typ aldrig på restaurang. Men jag är mer van vid att man efteråt är typ "Tack så mycket! Hejdå!" själv för att vara trevlig... ^^

2009-03-26 @ 08:54:19
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Lady Humpalot - fun & fearless

Shit med dem kläderna ser hon verkligen ut som en 12 åring :-S

2009-03-26 @ 21:25:59
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se