Frustration



Jag vet att ni blir irriterade på mig när jag sitter och grinar över att jag inte kan äta - och jag förstår det. Jag blir också förbannad på andra anorektiker som skriver i sina bloggar om att dom inte kan äta, fastän dom vill bli friska.

Jag blir så arg på mig själv för att jag beter mig som ett våp. Jag blir så frustrerad att jag vill slå mig själv. Jag är inte svag, jag är skitstark egentligen, och extremt envis och målinriktad. Så vad sjutton är problemet? VARFÖR äter jag bara inte?

"Imorgon börjar jag", tänker jag hela tiden. Alltså, ÅH! FAN, ni kan inte förstå hur det är! Fan, fan, fan!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag förstår, men det kmr bli bättre. Kämpa på bara!

2009-05-28 @ 16:32:08
Postat av: Agnes

Jodå jag kan förstå. Jag tänkte precis så i sommras, att imorgon, då börjar jag äta. Och så varade i 2-3 dagar sedan var man tillbaka på samma ställe igen. Att jag blev inlagd var det enda rätta då, och du kanske också skulle behöva mer hjälp igen?

2009-05-28 @ 16:38:07
URL: http://agnysivy.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är ju inte så konstigt, du har ju övat in ett beteende att INTE äta. Du behöver träna dig på att äta igen! Förmodligen skulle du kanske behöva lite hjälp på vägen? Jag har följt din blogg bra länge nu, jag väntar på den dagen du blir "frisk", jag tror och hoppas på att den kommer!

2009-05-28 @ 16:45:36
Postat av: marie

Du klagar så mycket, du spelar spelet. Du vet allt. Ibland så måste man bara göra det. Hålla käften, äta och tänka på det som är viktigt i livet. Jag orkar inte läsa din blogg mer. Jag orkar inte.

2009-05-28 @ 18:15:40
Postat av: DPYKM

Kommer du inte ihåg hur du tänkte när du var sjukare? Att man inte ska tänka "jag har ändå förstört den här dagen, jag börjar om imorgon" osv utan att man slutar äta NU. Det är nu det stämmer på riktigt. Sätt inte målet imorgon, sätt målet nu!

Säger absolut inte att du ska äta för att någon pressar dig, det är fel. Men du måste inse att du måste börja äta idag, inte imorgon. Behöver inte vara en festmåltid mer än vanlig, räcker med några tuggor extra!



Du är på rätt väg, ge inte upp :)

2009-05-28 @ 18:16:52
URL: http://dontplayyouknowme.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag menar inte att skuld belägga dig på något vis, men du vet att du glamoriserar anorexin, va? Det sättet du skriver på och DET du skriver får det att låta som att anorexin GÖR en till NÅGON. INTE bra, tjejen.. Du borde starta en ny blogg med ett lite annorlunda innehåll, både för din skull och för andras. Det kan fortfarande handla om anorexin, men inte så romantiserat.

2009-05-28 @ 18:51:05
Postat av: sara

KÄMPA TJEJEN. TA ett steg i taget. även fast det är ett litet. ät någon frukt, knäcke eller vad som helst men du måste vänja dig vid att äta. Man blir isåfall frustrerad av att du inte äter eftersom att det är så hemskt att se någon gå ner sig totalt i hemska träsk som är svåra att ta sig ur. Så var inte så hård mot dig själv. Du klarar det!

Det är många som vill att du ska ta dig ur det här. Så ta en tugga på en knäcke eller något och försök att äta så mkt du kan. Du klarar det till slut ska du se. KÄMPA

2009-05-28 @ 19:04:28
URL: http://likeastarfish.blogg.se/
Postat av: scha

Eat, because you're worth it!



2009-05-28 @ 19:29:55
Postat av: Anonym

finns det inget som moteverar dig till att äta, din familj,killen att få tillbaka livet,,,vad är som går så hårt emot dig ? det kan inte bara vara en siffra på vågen eller att ha smala ben ...snälla svara min syster håller på hamna i samma hevete

2009-05-28 @ 19:37:20
Postat av: Zed

Jag har bevakat din blogg i ett halvår nu.. bestämde mig för att nu är det kanske dags att skriva. Jag gråter varje gång jag läser, jag känner igen varenda ord så jävla äckligt mycket, jag hoppas så jävla mycket att du ska klara av att bli frisk. Under hela tiden jag har haft anorexi har jag läst din blogg och den har liksom stöttat mig. Som pro-ana eller kämpande mot de jävla ätstörningarna. Nu går jag på behandling för skiten. Jag vill bara att du blir frisk, jag känner inte ens dig, men jag hoppas så jävla mycket att du ska klara det. Du måste.<3

2009-05-28 @ 21:23:39
Postat av: Malin

Tyvärr förstår jag alltför väl.

2009-05-28 @ 21:55:43
Postat av: Nikki

Vi ÄSbarn försår nog allt för väl det där med ´börja imorgon´... oavsetyt om det gäller ana eller mia! Den ena börja äta å den andra sluta (hets)äta...



Ätstörning (iaf anorexi) är tydligen den västa psykiska sjukdomen...



Våga släppa taget, våga hoppa utför nästa stup, för bungylinan håller -bättre än man tror!!

Styrkekram//Nikki

2009-05-28 @ 22:54:05
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Anonym



"Ni kan inte förstå hur det är " ? !



Skojar Du ? De flesta som läser Din blogg är själva ätstörda och vet mer än väl hur det är att ha demoner i huvudet, spöken i hjärnan och kaos i hjärtat.



Underskatta oss inte, lilla Du.



Z

2009-05-29 @ 01:07:43
Postat av: Anonym

DU KLARAR DIG, BESTÄM DIG RIKTIGT BARA! ♥

2009-05-29 @ 08:34:31
URL: http://hejdaanorexin.blogg.se/
Postat av: Joise

Det var bara att bestämma mig som var den enda lösningen, sen att jag bölar, skakar och skriker igenom mig middagarna är en annan sak men jag har bestämt mig. Fan heller att anorexian ska styra mitt liv.

2009-05-29 @ 09:32:15
Postat av: Lizz

Håller med förgående talare "Kan ni inte förstå hur det är". Vad har du missat i, ja, i stort sett varenda kommentar. Folk jämför sig med dig och känner igen sig. Varför skulle någon som inte är ätstörd gå in på en anorexiblogg?

Vi fattar, och det är ju just det, vi fattar! Vi ser igenom när du fiskar efter kommentarer, vi ser igenom dig när du skriver vissa saker och vi fattar att du är sjuk. JA, VI FATTAR. Många har själva varit där, är där nu eller påväg in eller ut från skiten. Det är ju därför vi försöker få dig att fatta att det största problemet du har är dig själv. Du har haft ätstörningar och anorexia så länge att du inte vet vad du ska göra om du skulle bli frisk. Sjukdomen är din "safe zoon" och det är därför man ska snacka med en psykolog som kan få en att fatta att så är inte fallet, och få dem att hjälpa till i ditt tillfrisknande och hjälpa dig ut i den "normala" världen igen. Men valet är endast ditt, ingen annans. Och din inställning "Jag gör det imorgon", släpp det och ta tag i dig själv. Annars, skit i det och dö en långsam plågsam död. Jävligt dumt val men det är just det du är på väg mot nu.

2009-05-29 @ 13:39:18
Postat av: alven

Jag antar att det är lika svårt för en anorektiker att börja äta som för en bulimiker att sluta hetsa. Det är inte att bara göra, samtidigt som det också är det.

Kämpa på, lilla vän.

2009-05-29 @ 16:12:34
Postat av: Johan och Emil

Oops, tröga mig. . . bra att kolla upp datumet med ^^' haha hoppas du hade trevligt XD

2009-05-31 @ 22:50:21
URL: http://johanochemilslilla.blogspot.com
Postat av: Leah

Känner igen mig i det du skriver..

2009-06-08 @ 17:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se