Gå ner i vikt med hjälp av fett - LCHF

Blir man inte trött på sådant här? Ja ja, we've heard it before.

Man går ner i vikt av att äta ensidigt. När ska folk förstå det? Ät bara bacon och jag garanterar att du går ner i vikt (om du äter tillräckligt lite dock, men det är ju en annan sak).

Men hur bra mår kroppen utav det egentligen? Att bara käka fett. Schysst kroppen måste må på insidan. Tänk er själva, att bara äta fett... kolhydrater är ju det som gör att vi orkar tänka och orkar fungera. Hjärtat mår bra av fett men knoppen mår bra av kolhydrater?

Jag har alltid ätit ensidigt. Jag snöar in på en rätt och sedan äter jag den tills jag nästan spyr för att jag blir så trött på den. Jag måste lära mig att äta mer allsidigt, och att äta det som är bra och gör min kropp gott. Jag måste börja lära mig att ta hand om min kropp... tänk vad den har fått stå ut med.

Tänk om jag skulle sköta min kropp lika bra som mina hästar. Snacka om att jag skulle må bra.

Kommentarer
Postat av: Sofia

LCHF är en otroligt bra kost för överviktiga och diabetiker. Folkhälsan skulle förbättras avsevärt om folk drog ner på konstgjorda fetter (läs margarin) och höga doser kolhydrater. Och ja, LCHF är ett bra sätt att gå ner i vikt ganska snabbt. Det är som "rivstarten" i GI-dieten ungefär. Fast hela tiden. Men visst, LCHF passar inte alla, men den passar väldigt många.



Kroppen fungerar faktiskt, tvärtemot vad du tror, väldigt bra utan kolhydrater, eftersom den då tar sin energi från ketonkroppar och fett.



Jag själv äter inte strikt LCHF, men är att räkna som lågkolhydratsätare, och har aldrig mått bättre!



Läs gärna på www.kostdoktorn.se och utbilda dig lite om högfettskost. Stora skryt-tråden talar för sig själv.

http://www.kostdoktorn.se/stora-skryttraden

2009-05-02 @ 19:45:53
URL: http://vildvittra.net
Postat av: Emma

tjaa, du ska leva med en och samma kropp i typ 80 år .. de vore bra att ta hand om den lite. Typ ge den det mest basala den någonsin vill ha - mat



Livet är för kort för en ätstörning. (Idag har jag ätit pizza och är grymt stolt)



/Berit

2009-05-02 @ 20:00:52
Postat av: NastyFlat<3

we missed you<3

2009-05-02 @ 21:05:26
URL: http://xnastyflat.shedevil.se/
Postat av: Wino

Jag gissar att du kommer få en del kommentarer från LCHF:are nu...som länkar till kostdoktorn givetvis.



Dom verkar se det som deras kall i livet att få folk att sluta äta kolhydrater och frossa i fett typ.

2009-05-02 @ 21:41:36
Postat av: marie

Den artikiel du visade.. Det är SÅNT SOM SKAPAR ÄTSTÖRNINGA. Att folk inte kan fatta det är knäppt. Detdär med att det är bra och normalt att banta och gå ner i ivkt. Det är för dom feta men det är väll vi unga tjejer som läser skiten också och tycker att det kanske är för oss också.



När folk kan fatta detta och inte tro att vi får ätstörningar av att se smala modeller, då är alla p¨å min nivå och dom som fattat grejen.

2009-05-02 @ 22:03:00
Postat av: Ayla Catpaw

Haha! Jag läste precis den artikeln... det värsta är att när de snackar om fetter så nämner de en massa chokladkakor och bacon och sådant!?



Liksom, ursäkta mig, men nötter då?

Avocado?

Smör på mackan?

Extra olivolja på salladen och maten?

Omega-3-piller!?! O.o



Hur fan kan man rekommendera någon att äta chokladtårta innan de går ut och tränar typ - och för att gå ner i vikt "hälsosamt"!?



Om det nu ska vara fett och kolhydrater, varför inte pasta och en lite fettig köttfärssås med crème fraiche med guacamole och olivolja? >.<

Nu blev jag hungrig. Får göra något att äta sen haha. Hoppas jag har avocado... mmmm guacamole. XD



Jag hade säkert blivit hyperaktiv och svimmat om jag försökte träna efter att bara ha ätit cheesecake, brieost och grädde... det kan man ju ta efteråt isåfall, är ju knappast till någon grund för att hålla igång hjärnan och för att kunna träna effektivt och bygga muskler liksom haha.



Visst att mättade fetter är nyttiga, men i rimliga mängder... och man ska ju äta mer av de omättade/fleromättade än av de mättade för annars blir det ingen bra balans i kroppen.

Samma sak med omega-6 jämfört med omega-3 ju, haha.

Samma sak med socker, självklart är det ju nyttigt men i rimliga doser, och gärna inte i "ren" form. :\



Sjukt egentligen haha. Blir själv riktigt sur av sådant. De vinklar informationen.

Och det är aldrig nyttigt att äta ensidigt. Speciellt inte om man äter ensidigt mättade fetter... säger ju sig självt med tanke på folkhälsan.



Och aww du får ju tänka på att ingen som älskar dina hästar lika mycket som du kommer kunna ta hand om dem om du inte börjar ta hand om din kropp lite bättre! Både du och hästarna förtjänar att må bra. <3



Och tack och lov att du är tillbaka, blev riktigt orolig för dig där! Fast det låter inte bra att du förlorat vikt. :(

2009-05-03 @ 02:23:09
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: L

Okej, men om man ska snacka om att må bra av det man äter och ta hand om sin kropp så mår man inte speciellt bra utav att svälta sig heller. Jag tror, för att vara ärlig, att kroppen isåfall mår bättre utav att äta fettet i LCHF-dieten då. Bara en hint.

2009-05-03 @ 13:57:34
Postat av: Ting

TACK! Äntligen någon som säger det; hur ser kroppen ut på insidan om man äter en massa fett? Det är ju kolhydraterna som gör en pigg! Det är ju drivmedlet...

2009-05-03 @ 23:47:56
URL: http://thingspo.blogspot.com
Postat av: A

2009-05-15 @ 19:19:12
URL: http://motlattasteg.blogg.se/
Postat av: Nabil

skitbra blogg.

2010-01-10 @ 20:49:40
URL: http://www.gå-ner-i-vikt-snabbt.se/
Postat av: Fredrik

LCHF är en jätte bra diet, däremot har många missförstått och tror man kan äta hur mycket fett som helst och att det inte spelar någon roll. Men det gör det... För mycket fett är inte bra och man går på en diet för att gå ner i vikt, inte för att behålla sin vikt genom att äta fett. Så hålla det till så långa nivåer som möjligt så är det bäst.

2010-04-20 @ 05:36:09
URL: http://www.vlcd.se
Postat av: Ol

LCHF funkar bra, men som mycket annat måste man ha kolla på vad man stoppar i sig.

2010-05-13 @ 15:49:02
URL: http://www.ga-ner-i-vikt-snabbt.se/
Postat av: lars åström

man kan i princip äta vad som helst om man äter mindre varje gång 6 gånger per dag.

ha det bäst lasse

2010-05-18 @ 15:04:53
URL: http://viktminskning.bloggzon.se
Postat av: Mammy

Har du provat det? Kanske vet du bättre av erfarenhet. Men en sak är klart, världen börjar bli "Fet" och det gör att ungdomar gör som du. Svälter ihjäl sig och spyr så fort de har ätit upp och lurar kroppen. Varför man kommer med olika dieter är för att alla har inte samma funktion, Vissa funkar GI andra funkar LCHF och jag tycker det är bra att de ens försöker med att komma på något som ska rädda världen från Fettma, och hur skulle man veta att det funkar om inte folk provar sig fram? Denna metod har funkat för ALLA jag har presenterat den till.. Bullshit? Nej jag tror inte det. Skaffa lite mer kunskap innan du skriver något som du inte ens har förstått dig på.



PS: Jag har alltid ätit ensidigt. Jag snöar in på en rätt och sedan äter jag den tills jag nästan spyr för att jag blir så trött på den )

WTF??!?!?!?!?!??!?!!?!?!?



fan blir så jävla sur på sånt här skit!



Ha det!

2011-01-19 @ 20:49:36
Postat av: Jennie

Ni verkar inte veta särskilt mkt om LCHF för allt ni skriver är fel. Man ska inte äta socker när man går på LCHF så när de skriver chokladcheesecake som i den artikeln som ni skriver om så är det självklart inte vanlig cheesecake utan en som inte innehåller socker, mjöl etc. Tror helt klart att LCHF är så mycket bättre och nyttigare än den maten som du verkar äta.

2011-04-05 @ 13:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se