Systembolaget



Jag hatar när man är inne på Systembolaget och ska handla saker. Varför? För att det alltid är en alkis som befinner sig där.

Jag tycker att det är så sorgligt. Jag vill inte verka förmer på något sätt, men jag tycker så synd om dom. Det värsta är ju när det kommer en väktare och eskorterar ut dom med orden "du ska inte ha något mer". Hemskt är vad det är.

Jag har i alla fall köpt rosé - vin, som ska intagas ikväll. Gott, hoppas vi får lite värme till kvällen så att det blir sommarmys!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är lika mycket kalorier i en flaska vin som i två cheeseburgare hörde jag på du är vad du äter..

2009-05-09 @ 12:19:23
Postat av: Paris

Jaha, so? Var vill du komma?



Det är alltså 600 kalorier i en flaska vin. Hur ofta dricker man en hel flaska?

Rör man sig inte mer när man dricker alkohol?

Ökar inte alkohol förbränningen?

Tar kroppen upp alla kalorier ifrån alkohol?



Svar på första frågan: aldrig,

andra: jo, det gör man,

tredje: ja, till en viss del,

fjärde frågan: NEJ.



Och om jag har ätit 500 kalorier idag och dricker ett glas vin, så är jag inte ens uppe i tusen kalorier.



Så jag förstår inte din poäng.

2009-05-09 @ 12:37:13
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

What? Dricker du aldrig en hel flaska vin?

2009-05-09 @ 15:22:30
Postat av: Paris

Nej, det gör jag inte.

2009-05-09 @ 17:41:12
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Simone

Jag kan rekommendera rosébubbel!! Jättegott :)

2009-05-10 @ 10:02:40
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Ayla Catpaw

Åh, du ska se hur det ser ut i Lund... :(

De sitter och dricker mitt på ett av Lunds mest besökta torg vid närheten av vårt ena Systembolag, de kan komma fram till en och göra någotslags tafatt försök till en konversation men är så packade och har varit det i så många år att det som kommer ut är rent gibberish...

Hemskt är det, riktigt tragiskt. :(



Och haha, wtf? XD

Vem kan dricka en hel flaska vin om de inte antingen är väldigt väldigt vana vid alkohol eller är män med mer blod och fett i kroppen?

Jag kan inte dricka 2 glas vin utan att bli lullig och jag har ändå ansenligt massa mer fett på min kropp än vad du har haha. Hade däckat av en flaska.

Jag tror att anonym missförstått hur alkohol fungerar. XD



Fast man bränner nog inte riktigt kalorier på samma sätt, man kan iallafall inte öka muskelmassan för att det förstör proteinsyntesen ett bra tag framöver (så därför är det helt onödigt att styrketräna innan), och det är skadligt för hjärtat att motionera efter alkoholintag (så att dansa stupfull hela natten lång är väl inte det bästa haha).

Iallafall så som jag uppfattat det från rabiata styrketränings-wannabe-bodybuilder-nissar. XD

2009-05-11 @ 14:09:10
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag har förstått det som att systembolaget har som policy att inte sälja till fulla personer. Det är väl bra. Men syns det att någon är full? Oftast inte. Det är bara de som är hemlösa och smutsiga som blir avvisade, alla andra kan med lätthet dölja sin alkoholism. De som inte har någonting kvar utom alkoholen, de ska förvägras även den. De som döljer sitt missbruk bra får fortsätta att köra sig själva i botten, vart finns logiken? Jag tycker att alla som vill köpa alkohol ska behöva blåsa negativt först. Visst, en kan alltid få någon annan att köpa, men det kan ju folk under 20 år också.

2009-05-12 @ 22:56:08
URL: http://ettpsykfallsvardag.blogspot.com
Postat av: Valerie

Min pappa är en välbetald dataingenjör. Han dricker varje dag. Och det har han gjort i 40år.

2011-10-09 @ 20:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se