Angående tänder och Rebecca Simonsson




Tänder
- nej, jag spyr inte speciellt ofta. Däremot småäter jag och jag har näringsbrist så mina tänder har fått massa konstiga fläckar som aldrig kommer att försvinna.

Rebecca Simonsson - jag har träffat på den kvinnan några gånger, och ja, jag har verkligen något emot henne. Hon är otrevlig och dryg, tror att hon är förmer än andra och är verkligen inte den skarpaste kniven i lådan.

Är det något jag inte klarar av så är det dryga och otrevliga människor. Folk som tror att dom är bättre än andra är det oftast något fel på. Inser dom inte hur små dom egentligen är? Vad betyder berömmelse? Vad betyder en människa? Vad är det som säger att någon är bättre än någon annan?

Dom flesta människor tror för mycket om sig själva. Man tror att det man gör har så himla stor betydelse. Att det dom gör har så stor betydelse.

I det långa loppet betyder du skit. Du är en myra i en ofantlig galax som ingen kan förstå sig på. Du lever i en millisekund av universums tid. Du lever, du äter, du jobbar, du älskar, du dör. Så ser allas liv ut. Vad fan gör dig så himla speciell?

Kommentarer
Postat av: susanna

Åh.. fan va jag håller med dig här. så rätt

2009-10-22 @ 21:09:48
URL: http://frozendream.blogg.se/
Postat av: E

Kanske är man bara en myra i en ofantlig galax, kanske lever man endast en millisekund av universums tid.

Men det är liksom det enda vi har. Så är det. Den millisekunden, det är det enda JAG kommer få uppleva. Någonsin. Just därför är det viktigt att jag inser att jag är speciell, så att jag kan få det bästa utav den. Om jag tror att jag är precis som alla andra... Vad finns det då för mening med att leva? Man måste inse sitt eget värde, annars kommer man aldrig se något syfte med att leva, man kommer inte kunna ha drömmar och inget som motiverar en.

Det är klart att man inte ska tro alldeles för mycket om sig själv, men inte fan ska man tro att man betyder skit.

Det är det du tror om dig själv, det är denna tro som är grunden till din ätstörning, du inser inte ditt egna värde. Snälla, försök göra det. Du är speciell och du har en plats i den här världen.

Kram.

2009-10-22 @ 21:20:48
Postat av: Zelda



Det är som Du säger; alla är lika små, men samtidigt precis lika stora och inte ett uns mindre än precis så.



Jag kan tycka att Du själv ofta framställer Dig själv som snäppet bättre än de flesta andra. Hur relaterar Du till det ?



Sedan försvarar jag inte alls om Du känner en kvinna (har ingen aning om vem denna Rebecka är) och hon är dryg och och beter sig illa, men fånga upp de Du inte gillar hos andra och analysera sedan Ditt eget beteende och Dina egna uttal.



Tips for today :)



KrimsKRAMs,

Z.

2009-10-22 @ 21:34:03
Postat av: Emelie K

Man kan vara speciell för någon särskild person som är speciell för en själv till exempel. Det finns mycket som gör dig och mig speciella, det är därför folk blir intresserade av att veta mer om oss (talar om människor i allmänhet). Sen att vissa tror att de är alldeles speciellt extra speciella är ju deras problem. Man får vara glad om man slipper ha med såna att göra.



Om inte du hade varit speciell, tror du verkligen att så många hade följt just din blogg då?:)

Alla är vi speciella på vårt eget speciella sätt!

Du är en underbar, stark tjej, tänk så! Det är inget du behöver intala dig, det är sant. Fatta det själv nån gång:)

2009-10-22 @ 22:34:06
URL: http://tigerbullen.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken dubbel moral du har alltså... jag har följt din blogg sedan början och vem är det som har snackat skit om folk som inte har det så bra ställt som du ???du sa tex att du bara umgicks med rika människor för dom snor iaf inte.. och så som du skrytit hej vilt om dina märkeskläder och ditt utseénde m.m ... alltså det är ganska kul och läsa hur du säger emot dig själv hela tiden=)

2009-10-22 @ 23:59:11
Postat av: elin

vem nu denna människa ovan (anonyma fegis kan jag döpa dig till, för det passar dig) JAG har också följt denna blogg i mer än ett halvår och mer ändå och jag har INTE uppfattat henne som en person som skryter, hon står för den hon är och för sina åsikter OCH har belägg för det hon säger. det är klart att människor kan delas in katergorier, alla människor delar in andra så, och de flesta har åsikter där pengarna spelar roll. och det hon beskriver är egenkaper för dessa två kategorier. som hon skriver i nästa inlägg umgås hon gärna med människor som har sämre ekonomi än hon om de INTE stjäl etc. Och btw åsikter ska man stå för, vad sägs om att göra det du också, du där ovan?



Så jag tycker inte du ska ta illa vid dig, du har åsikter som du står för och har belägg för. Stå på dig



(och det där med tänderna, man inser för sent hur mycket man skadar sig och det är synd om just tänderna, dom går inte att byta ut.



kramar

2009-10-23 @ 17:42:39
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Gabrielle

Vad gör det om man tänker positivt om sig själv? Okej om man håller på och tjatar om det, men det är lika jobbigt att lyssna på en som klankar ner på andra för att den har insett att dens eget liv inte kommer bli mer än såhär. Är det fel att intala sig själv att man är snygg och att folk gillar en? Hellre det än att hålla på och tänka negativt och att ingen gillar en. Jag älskar mig själv, jag är snygg och alla mina kompisar och min familj älskar mig också. Det gör mig inte dryg och att jag tycker att jag är bättre än någon annan.

2009-10-23 @ 21:46:51
Postat av: Sara

du glömde skriva "du skiter", rebecca bajsar också!

2009-12-07 @ 16:13:52
Postat av: bella

vad har du emot Rebecca? har personligen inte träffat henne men är hon verkligen that bad? trodde genom hennes blogg att hon iallafall är en ganska gullig tjej men men det är väl lätt att se sig själv som lite bättre än andra om man nån gång varit "känd"..riktigt fucked up om det stämmer! kram

2010-01-14 @ 16:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se