Anorexians baksida



Lägg märke till att jag säger "anorexian" och inte "anorexia". Min psykolog säger att det är en del av göra sig fri som att tänka på den som ett subjekt, som en sjukdom, en sak man ska göra sig av med. En cancersvulst.

Men nu var det inte det jag skulle skriva om, jag skulle skriva om att jag känner mig som en svikare:
jag sviker dom få vännerna jag har och jag orkar inte träffa nya människor. Jag lovar att jag ska träffa dom men sedan drar jag mig ur i sista sekund för att jag inte orkar.

Jag är hellre hemma och tränar eller stirrar in i väggen än anstränger mig för att verka lycklig. Jag orkar inte med skådespelet mer. När jag inte ens orkar låtsas är det ganska illa, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gör någonting åt det! Testa dig själv. Det kan ju knappast bli värre än vad det är?

2009-10-18 @ 20:48:53
Postat av: V

Anoerxin har ingen framsida,

2009-10-18 @ 20:55:13
Postat av: Johanna

Då är det ganska illa ja. Snälla snälla våga ta emot hjälp. Det kommer säkert kännas skit i början, men jag tror ändå det blir bra i slutändan...

2009-10-18 @ 21:16:02
URL: http://thenotebok.blogg.se/
Postat av: LIENE

låter inte bra.

men att träna och forrtsätta stirra i tomma intet tar ju ännu mer på krafterna, så ska du tänka. Andra kan ge dig energi, folk funkar så, man ger varandra energi. Men sen så är det mest en själv som bestämmer om man ska ta dåligt energi elelr bra och vad man ska ge.

oj du kanske inte fattar avd jag menar:S

2009-10-18 @ 21:20:49
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: shadi

jag har följt dig ett bra tag.. du fixar det här tjejen. det är jag övertygad om. vet du varför? för jag fixade det två gånger i tiden. olika "saker", och jag är därför övertygad om att man kan fixa det. man måste bara vilja bli bra. jag vet att du vill. men du måste VILJA. jag ville. jag ville må bra i tio år. men samtidigt kände jag mig trygg i att må dåligt. det var liksom min grej. konstigt va? jag tror det är så för många. att man fastnar i Tryggheten i att må dåligt. för det är lite som en trygghet. man är ju bäst på det. inte sant..?



du vill hitta en annan trygghet.. det är jag övertygad om.. öppna ögonen vännen så ser du den.. :)

2009-10-18 @ 21:48:28
URL: http://shejd.blogg.se/
Postat av: Julia

:( <3

2009-10-18 @ 21:48:48
URL: http://fuckingsilence.blogg.se/
Postat av: Hannah

Saken är ju den att du faktiskt är den enda som kan ändra på det. <3

2009-10-18 @ 21:53:31
URL: http://hanelno.blogg.se/
Postat av: Gröna Anna

Så är det ofta för mig också, fast det beror på en neuropsykiatrisk funktionsstörning som ger mig ångest och social fobi. Och då blir det absolut inte bättre av att tvinga sig iväg fast man inte orkar, utan det är då jag sliter ner mig totalt tills jag rullar på fälgarna s.a.s. Jag försöker lära mig att acceptera mina begränsningar för att kunna må bra. Men det kanske är annorlunda för någon med äs, jag vet inte?

2009-10-18 @ 22:49:41
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: sindy16

så gör jag också, alltför ofta tyvärr. det e lättare att vara ensam med sin smärta än att träffa de man älskar, tror man. Jag lurar ofta mig själv o går på detta när jag många gånger vet att jag mår bättre när jag är med mina kompisar. då menar jag heller inte att jag sätter på ett fejksmile, (för då mår man ju dåligt inuti) utan jag menar när jag pratar med de om hur jag mår. det e oerhört jobbigt, men många gånger känns det bättre efteråt. de förstår lättare situationen också. man behöver heller inte berätta allt, utan kanske bara lätta sitt hjärta lite ibland. det e ju det vänner e till för- att hjälpa till att bära varandras tunga bördor, inte sant? :)

2009-10-19 @ 13:47:20
URL: http://so-not-perfect.bloggagratis.se/
Postat av: Pixan





Känns, spontant, som att du kommit en god bit på vägen!!



Att inte orka göra saker, att inte orka låssas.. En ÄS är ett heltidsjobb att ta sig urt, svårt att se, men när man känner hur trött man är, att man bara vill sova, inte orkar NÅGOT, ens åka ut t hästen...det är kanske då man inser att behandlarna/psykologerna/terapuefterna [stavn..] kanske har rätt när de säger att det ÄR ett heltidsjobb...



Efter regn kommer solsken, vägen är krokig och dan, men jag mår bättre och jämför nu med för 2 år sedan..

vi hade kontakt redan då..

Förhoppningsvis vet du då lite vad du har att vänta... En ljusare framtid, för det kommer en tid då man inte längre bara vill sitta å stirra i väggen, när man hellre träffar vänner än tränar



Det gäller bara att hålla ut tills man ham,nar där, tills man VÅGAR våga!!



Kramar//Nikki



2009-10-19 @ 21:41:39
URL: http://pixans.blogg.se/
Postat av: bubblan

Äter du ordentligt nu? Det är annars orsaken till att du känner att du inte orkar någonting. Först när du får i dig tillräckligt med näring kommer du att orka.

2009-10-21 @ 18:42:27
Postat av: Anonym

alla säger ju att victoria beckham har anorexia, men hon påstår att hon har energi och mår bra. vad tror du om det?

2009-10-25 @ 09:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se