How to save a life



Where did I go wrong?


Allting känns så himla hopplöst just nu. Psykologen sade alltför många sanna saker i morse, men jag orkade inte ens bry mig.

"Händer det här ofta?" Frågade hon uppfodrande.
"Vilket då?" svarade jag likgiltigt.
"Att du bara stänger av."

Inte fan vet jag. Jag vet ingenting längre. Det är så mycket smärta. Det här är värre än när jag var pro - ana, för då hade varje dag ett mål, varje morgon en mening (att stiga upp och väga sig).

Jag har ingenting. Det finns ingenting, förutom mörker, smärta, sorg. Hur överlever folk i den här världen?

Kommentarer
Postat av: NiNNa

Känns tungt att läsa din blogg. Jag började läsa just för att jag ville ha inspiration att äta mindre. Men nu när jag läser hur dåligt du mår...o just tomheten är något jag känner igen så tydligt. Har själv varit nere i mörkret efter att min kille omkom i MC olycka för några år sedan. Idag mår jag bra efter psyokolog, massa böcker o föreläsningar om självkänsla o en jävla anamma....jag ville ha tillbaka livet, glädjen o skratta. Vill inte låta som om jag vet hur DU ska göra...önskar dig bara all lycka o jag vet att det går att vända från mörkret, även om det där du befinner dig är becksvart. Stora kramen till en av världens vackraste människor =)

2009-10-16 @ 18:36:54
URL: http://www.vildovacker.devote.se
Postat av: angelice

Ja, visst är det frustrerande att inte ha ett mål att kunna sträva efter. Det stör mig så otroligt mycket att andra inte fattar att en låg vikt inte automatiskt är en biljett till lycka utan ett försök att bli lycklig. Jag är också "redan där", dit alla pro ana vill komma men jag är inte lyckligare för det. Just nu försöker jag stanna kvar för jag vet att viktuppgång inte heller är en biljett till ett lyckligt liv om jag inte älskar mig själv.

Lycka till fina du!

2009-10-16 @ 18:38:04
URL: http://angelices.wordpress.com
Postat av: LIENE

Hoppas du hittar ditt ljus i ditt mörker:)

men du skulle aldirg kunna hitta den om det var ljust.

2009-10-16 @ 19:04:21
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du klarar det.

2009-10-16 @ 19:28:34
Postat av: Hannah

Det är upp till dig att ta reda på, jag VET att du klarar det! <3

2009-10-16 @ 19:32:46
URL: http://hanelno.blogg.se/
Postat av: Mira Kel

Vi alla har perioder då vi känner oss deprimerad, det kallas för att vara mänsklig. För vissa går den perioden över ganska så snabbt, men för andra stannar det kvar ganska så länge. Varje gång jag läser din blogg känns det som om du redan har gett upp, jag kanske har fel. Däremot kanske jag har rätt. Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva, går ju typ igenom samma sak som du. Fast kanske mindre plågsamt. I alla fall, om jag som är 14 år gammal och svag som fan kan klara av denna har peroder. Kan du också.

2009-10-16 @ 20:28:00
Postat av: m

ditt mål borde vara att sätta dig själv på första plats. sträva efter att må bra. bli frisk. vi tror på dig<3

2009-10-16 @ 21:35:48
Postat av: millan

Jag känner igen mig själv i dig och till viss del tror jag att det är relativt vanligt. För mig går det mycket i perioder och ibland kan dalarna vara oerhört djupa. Jag kan inte ljuga för mig själv totalt o säga att jag inte har problem med maten, självbilden och alla komplex därtill för jag är så medveten om det men inte förmögen att kunna ändra på saker och ting, har det hänt så antar jag att det kommit omedvetet. För ett par år sedan var det som värst, men samtidigt bäst för då levde jag ändå på något vis i drömmen. drömmen som samtidigt gick hand i hand med helvetet.Jag var SMAL och likgiltig jag hade min roll, smart, smal och den präktiga, men i mina ögon var jag en jäkla best . det känner jag fortfarande. Det är dock lite enklare att accaptera nu. även om drömmen ännu finns där. du vet vilken jag talar om.



grejen är att jag fantiserar om olika händelser, resor, livet som housewife, rollen i ett förhållande, skolan, prov etc och att det händer antingen sjuka eller knasiga grejer såsom att jag plötsligt faller pladask till marken när vi är ute på en klubb och att alla gör allt för att hjälpa en. Mitt i centrum av allas uppmärksamhet. Alltid vaknar jag upp ur dessa tankar vilka inträffar allt för ofta helt känslolös..allt är värdelöst för aldrig kommer jag att kunna förändra min roll. sticker man inte ut blir man inte något. Jag söker exempel av mig i folkmassor och bedömer dem. Vill inte vara som dem. Och när det kommer till dig känner jag, som alltid har alla svar förutbestämda och inte kan öppna mig för andra, att du mste ta dig igenom allt. inse att de stunder du är ur svackorna/ de djupa dalarna är värda att leva för.



detta blev luddigt för det ovanligt nog kom så spontant.Poängen är att Jag hoppas på dig. Du ska klara detta! för sakta men säkert jobbar man sig uppåt. även om kurvorna oftars blir häftigare, blir de även högre! jobba sedan bort dalarna! Kärlek!!



2009-10-16 @ 23:24:37
Postat av: Anonym

ibland känner jag mig också riktigt nere (förmodligen inte på din nivå ändå) och jag känner att jag inte vill finnas kvar här längre. Men sen tänker jag ett steg till, att jag har ju inte gjort allt jag vill hinna med i livet. jag vill ju hinna bo själv, skaffa barn, ha en karriär och lyckas i livet. sen stänger jag av mina tankar om döden, för det finns det inte tid för än, verkligen inte. tror att du kan komma på flera bra anledningar till att fortsätta kämpa, vad händer med dina hästar om du tappar gnistan?! jag tror fortfarande på dig

2009-10-17 @ 00:14:53
Postat av: j

Du klarar det hjärtat.

Jag har nog inte kommenterat förut för att jag inte vågat, men du är så stark. Starkare än dom flesta. Kom igen nu, kämpa <3

2009-10-17 @ 02:15:17
URL: http://boatbehind.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är inte ensam........för 2 år skulle jag ALDRIG i hela mitt liv tänka på självmord..nu försöker jag komma på nått som gör att ja inte tar livet av mig, vart gick de så fel?

2009-10-17 @ 15:53:14
Postat av: s

Man måste tänka positivt, som du säkert hört 100000 gånger förut, men det är faktiskt sant, bestäm dig för att försöka se nått positivt i varje negativ situation. försök att tänka att det dåliga händer för en anledning och att det kommer komma något bra ut av det.

Du kommer klara det :)

2009-10-17 @ 16:19:36
Postat av: Samira

Hittade din blogg när jag surfade rundor på internet och bara kände att jag måste kommentera. Jag känner igen mig i det där att bara stänga av, jag har levt i våld och missnbruk och tror det blev en äverlevnadsstrategi för mig. Nu har jag varit fri i 2½ år men det händer fortfarande ibland. Jag har också känt att det inte finns någon mening, jag ville inte leva och undrade vad alla människor egentligen levde för. Mitt mål varje dag var att ta hand om mina småsystrar å det var svårt att släppa när jag hade flyttat. Dit jag vill komma är att du kommer hitta ditt mål och din mening igen..jag lovar. Du kommer inse hur bra livet är, men först måste du tillåta dig själv att göra det. Du kommer alltid att ha såna här perioder men du kommer också alltid kunna ta dig upp. Tillåt dig själv att må dåligt men glöm inte att kompensera det med att må bra. Jag tror på dig, vad jag förstår så har du redan kommit en bra bit på vägen. Vill du bara prata med någon eller ha någon som lyssnar på dig så finns jag gärna där. Jag har tagit mig upp från en djup botten och stöttar gärna dig med mina erfarenheter. Styrkekram

2009-10-17 @ 17:31:50
URL: http://samira-student.blogspot.com
Postat av: Bella

man överlever genom att vara med sådana som man älskar och som älskar än tillbaka! <3

2009-10-17 @ 19:40:13
URL: http://pappersdockan.blogg.se/
Postat av: Z

Jag vet att livet kan kännas hopplöst. Men det får inte hindra dig från att våga leva. <3

2009-10-18 @ 20:23:20
URL: http://noproana.blogg.se/
Postat av: julia

Det här är första gången jag kikar in på din blogg och jag känner igen mig så sjukt mycket i känslan att man har något att gå upp för, att väga sig och jobba för något. att ha EN grej att fokusera på under dagen och inte tusen vardagsgrejer.. jag är 16 år och har världen på mina axlar, även fast jag strävat mot friskhet i snart två år så känns det så sjukt jobbigt. du får jättegärna kolla på min blogg också för att snoka. kram

2009-10-19 @ 21:46:59
URL: http://juliarudolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se