Svar del 2




Bästa uteställe i Stockholm?

Jag har alltid kul på V, sedan gillar jag Cafée Opera och White Room just nu.


Favoritbloggar?

Jag tänkte faktiskt göra en lista snart, så det kommer.


Får du pengar tack vare din blogg?

Ja.


Vackraste kändiskvinnan?

Angelina Jolie. Hon är verkligen VACKER. Det finns många som är snygga men inte många som är så vackra som henne.

 

Vilket är ditt favoritprogram?
Svenska Hollywoodfruar, haha!  (Okay, that was embarassing, but hey, gotta tell the truth right?)


Din favorit komiker?

Magnus Betner. Så jäkla rolig!

Skulle du kunna äta en cheeseburgare? Alltså utan att få dödsångest. Eller sitta ner med en kompis och äta tårta/bakelser och tänka "en gång är ingen gång"?
Ja absolut. Jag har inte så mycket problem med onyttiga saker… en cheeseburgare är 300 kalorier och det är inte så farlig i det långa loppet. Sedan att det är 12 gram fett i den gör mig ju inte överlycklig, men det är inte farligt att äta onyttigt.

Ta Isabelle Caro till exempel, när hon vägde som minst åt hon 5 cornflakes och två bitar choklad per dag.


Vad tycker du om ost?
Äckligt. Men god som smält. Fast den får inte vara för seg… och inte för fettig. Vanlig hårdost är jätteäckligt, men typ Feta och Halloumi (ja, stavning?) är gott.


Vilken reklam på tv just nu hatar du mest?
Hahahah! Åh, kul att du skulle fråga det. Det finns så mycket dåliga reklamer. Får jag återkomma angående den?


Läser du ana/thinspobloggar? Är du medlem på något forum/hemsida som är proana? Om ja, varför?
nej det gör jag inte. Ja, jag är medlem på ett forum som är pro ana, men jag är aldrig inne och loggar bara in om någon skrivit till mig där.


Hur mår du -egentligen- just nu? Är det bättre eller sämre efter att du börjat plugga?
sämre efter att jag börjat plugga faktiskt. Men bättre eftersom jag fått mer hjälp och mediciner.


Varför tror du att tjejer inte gillar dig?
Därför att:

1.       Jag ser bra ut.

2.       Jag syns.

3.       Jag hörs.

4.       Jag har en jäkla utstrålning.

5.       Alla killar ”älskar” mig.

6.       Jag är rik.

7.       Jag kan verka bitchig om man inte känner mig.

Det finns tusen anledningar, men tjejer ser mig som ett hot. En gång när jag var ute satt våran kära bloggerska Kenza och kollade snett på mig.

 

Vad är din generella syn på psykologer? Tycker du de hjälper eller "stjälper"?

Bra om det är en bra psykolog. En som passar just DIG.

 

hur fort gick der för dig att gå ner?när du sluta äta?
Fort. 20 kg på två månader.


Hur mycket åt du på en hel dag när du hade anorexi?

I princip ingenting.

 

Vad hade du för klädstorlek när du var som störst?
Medium.


Vad har du för ögonfärg?
Odefinerbar, dom byter färg. Ibland är dom bruna och ibland blå, andra gånger grå – gröna. Jätteskumt.


Vad är din favoritaffär att shoppa kläder i?

Det beror på vadjag letar efter. Väska till exempel – Louis Vuitton. Jeans – true religion, J. Lindeberg. Det beror helt på vad jag söker efter.

 

Vad pluggar du?

Secret secret, hehe.


Har du fått tag på någon egen lägenhet?

Nej, letar fortfarande. Hittar verkligen inget jag vill ha!



jag är inte tjock väger typ 52 och är 175. men jag börjar få lit panic för att jag typ slutat växa oxh nu laras bara fett och det jämnar liksom inte ut sig, hehe. känns som att jag mycket väl skulle kunna utveckla en ätsörning, det sjuka är att jag typ vill få det, för jag vill vara jättesmal! argh, jag låter ju inte klok...
men vad är dina åsikter?tankar om detta?
Tycker att det låter jättelite för din längd! Jag är lika lång som dig och normalvikten ligger på 54 – 66 kg. Så du ligger i undervikt… om du är orolig för att du känner att du bara rusar iväg i vikt och inte växer något mer, försök träna mera, eller röra dig mer i vardagen. Sitt inte still för länge, ta trappor, många bäckar små… som man brukar säga. Men jag tror att du redan är jättesmal, du ska inte gå ner något i vikt!!

 


sen en fråga till: är du och din pojkvän fortfarande tsm? jättera blogg och du är inspirerande! kämpa på! kram

Ja, tihi. Puss på honom och varm kram till dig!

 

Hur reagerar din omgivning på din sjukdom?
dom tycker att jag är smal men mycket mer är det inte.


Hur ofta tänker du på mat?

Jämt. Hela tiden.

 

Vad ser du på tv?
Hollywoodfruar. Kollar mkt på Star också. Annars är jag big fan av Family Guy, Simpsons, och alla olika CSI.


Hur definierar du en lyckad människa (behöver inte vara vettigt)?
Rik, fint hus, bra karriär.

 

Vilka ämnen har du tyckt varit svåra i skolan?

Matte. Annars var alla lätta. Men jag börjar förstå matten mer och mer nu.

 

Hur kom det sig att du från början började "banta"?

Jag mådde inget bra och bråkade mycket med min mamma. Bodde i princip hos Boyfriend.

 

vilka ursäkter använde du dig av för att slippa äta middag med din familj ? jag behöver hjälp med att komma på bra ursäkter.

Jag har aldrig ätit middag med min familj. Mamma jobbar alltid så jag får sköta mig själv, det har jag gjort sedan jag var väldigt liten.

 

- Har du fallit tillbaka igen?

Lite. Det är som en drog, när man börjar gå ner i vikt och man får sådana kickar av det.


- Är det du eller aneroxin som inte vill kämpa och söka hjälp?

Anorexin såklart!


- Varför är det sjuka, alltid det trygga,? Det friska är väl ändå hundra ggr mycket bättre?

Min anorexi är… min bebis. Mitt skötebarn. Hon ger mig trygghet i en ostabil tillvaro. Jag

kan alltid lita på henne. Den enda jag kan lita på. Hon finns alltid där. Hon gör att jag inte

känner mig så ensam. Det är himla svårt att förklara… men utan henne är jag ju alldeles

ensam. Och jag vill inte vara ensam.

 

- Har du några vänner som du umgås med just nu? Hur är eran relation? hur mycket vet de?

Jag har Boyfriend… men han kan inte hjälpa mig. Jag har en vän som jag nyligen tagit upp kontakten med igen, och hon vet ganska mycket.

- Hur är din relation med pappa, mamma och boyfriend?

Jag vet inte vad jag ska säga här faktiskt. Min mamma är min mamma och min pappa är min pappa. Jag har börjat acceptera att dom är som dom är, jag kan inte skylla på dom längre. Jag måste ta tag i mitt eget liv. Och Boyfriend hänger med fortfarande, hehe.

- Hur mår hästarna? :)

Iih, bara bra! Åh vad jag älskar dom.

- Har du någon tatuering?

Nej.

 

- Ska vi inte ta och bli friska ifrån denna skitvärld? Snälla, vi hjälps åt? <3 Kram

JA! Klart vi ska. Vi kan, vi vill, vi ska! KRAM <3

 

Vad har du för förslag på kvällsmål? Något som är mättande, men inte för kaloririkt? Och hur sent tycker du att man bör äta?

Gröt. Varmt och gott. Förut hade jag regler för mig själv om hur sent jag fick äta, och hur lång tid det skulle gå mellan att jag ätit sista målet och när jag fick gå och lägga mig, men jag har skärpt mig på den punkten. Det spelar ingen roll när du äter.

 

gör du verkligen allt du kan för att bli frisk?

Nej, förmodligen inte.


har du blivit erbjuden den hjälp du behöver?

Ja… mando hörde av sig nyligen men jag kunde inte. Tar hjälp av psykolog istället.


har din mamma sagt något om din blogg (iom att hon läser den)?

Nej.


räknar du fortfarande kalorier?

Ja.


vill du, innerst inne, bli frisk?

Självklart, men jag vill inte gå upp i vikt, och däri sitter problemet.


är du tillsammans med boyie?

Japp!


känner du ibland att du är lycklig?

Nej, inte ofta. Ibland gör jag det. Men med dom topparna följer dalarna, och det är det som gör det så otryggt att vara lycklig. För om jag är lycklig vet jag att jag kommer må desto sämre när jag sedan mår dåligt.

 

Vad är det absolut godaste du vet? :)

Glass, hehe. Eller riktigt god mat.

 

Köper du alla kursböcker? Varför/varför inte?
Japp. Varför? För att jag måste. Eller vad menar du, haha. Om jag vill klara mina kurser måste jag ju plugga.


Är du pedantisk med städning / ordning i ditt rum?

I perioder. Ibland är jag så pedantisk att jag sorterar tidningar i nummerordning, smycken i storleksordning och färg, strumpor i färg osv. Jag har en egen garderob för alla jeans, där kan jag sitta och pyssla länge. Sedan har jag städmani i omgångar. Då kan jag gå loss riktigt ordentligt… men jag försöker hindra mig själv, för jag vet att jag snöar in på sådana saker. Jag kan liksom inte sluta när jag väl börjat.

 

saknar du aldrig ett frisk liv med mat varje dag?

Nej, faktiskt inte. Det är nog det som gör det svårt att bli frisk.


Kommentarer
Postat av: Linnea

att väga 54 kg o va 175 cm lång är ju inte normalvikt?? väl, eller? normalvikt ligger väl från bmi 18.5 eller 19?



massa kramar till dig! kämpa på! <3

2009-10-10 @ 16:17:23
Postat av: ebba

Du är ju medveten om att du anses som snygg och lyckad utåt - du vet att andra tycker att du är smal, du vet att tjejer är avundsjuka, du vet att killar skulle kunna såga av sig en fot för en natt med dig... Men ser du det i spegeln?



Hur kan du vara medveten om det - men ändå titta i spegeln och se en tjock bild reflekteras tillbaka? Eller handlar det om att du inte vill äta för att du inte vill gå upp igen utan fortsätta vara lika smal som du är nu "för alltid" och det är därför du inte kan äta?



Jag fattar inte, du verkar ju ha det liv "alla" vill ha, men ändå är du inte nöjd... är det pga av din dåliga relation till dina föräldrar eller vart är det skon klämmer? Vad fattas för att du ska bli nöjd, lycklig, må bra?



Många med äs tänker ju "när jag har x och y och z DÅ kommer jag vara lycklig och må bra, då löser sig allt och blir perfekt". Vad är dina x, y och z..?

2009-10-10 @ 17:46:18
URL: http://volimte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske lite för sent att få svar på den hä frågan men jag frågar ändå.

Har du använt dig av några droger, om du har- vilka?

På vilket sätt har de förädnrat dig isf om du har?

2009-10-10 @ 17:55:34
Postat av: maria

"Hur mycket åt du på en hel dag när du hade anorexi?"

Intressant fråga, du har väl aldrig påstått att du INTE har anorexi längre?

2009-10-10 @ 20:08:31
URL: http://www.metrobloggen.se/janemary
Postat av: isabell

men tänk om hon bara kollade på dig för att du är så sjukt smal?

2009-10-10 @ 23:29:51
Postat av: Ayla Catpaw

Lol. BMI 18,5-19... herrejösses vilken minimal gräns för normalvikt det vore hahaaha... XD

Linnea - det är 19,5 till 25 ungefär. Dessutom är BMI rätt så intetsägande, en person som är smal men tränar väldigt hårt kan ha rätt så högt BMI på grund av muskelvikten (men givetvis knappast se knubbig ut), så det används bara som en grov måttstock. Din vikt säger nödvändigtvis ingenting om din hälsa. :)

2009-10-11 @ 21:29:51
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: danni ♥

Hur mycket äter du, de dagarna du äter "som normalast" enligt dig själv?

2009-10-12 @ 20:51:20
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: Hanna

läste igenom dina svar...

20kg på två månader, sluta du äta helt då & bara träna?

Ha de bra.

2009-10-20 @ 11:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se