Ont i hjärtat och tankegångar

Jag har ont i hjärtat.

Tränade nyss, och fick sådan läskig hjärtklappning. Samtidigt som jag masserade bröstet kunde jag inte hjälpa att tankarna skenade iväg: "hemskt om jag skulle dö för att mitt hjärta slutade slå nu. Nu ger hjärtat upp och nu kommer jag dö."

Sedan fortsatte tankegångarna. Om hur folk skulle titta på varandra med häpna miner när dom hörde att jag hade dött som en följd av min anorexi. "Hon?" skulle dom fråga varandra. "Men hon är ju inte ens smal!"

Och så fortsätter jag att träna.

Kommentarer
Postat av: V

ditt inlägg skrämmer mig, för precis så där är det för mig också. Den sjuka tanken vinner alltid över den friska. Fan va läskigt...

2009-09-22 @ 18:30:36
Postat av: ane

huff så skummelt:S

du må ikke tenke sånn da, du har anoreksi, dvs du er tynn, og det vet du!!

2009-09-22 @ 18:31:25
Postat av: Julia

Men :(

2009-09-22 @ 18:39:07
URL: http://fuckingsilence.blogg.se/
Postat av: Ellis

Jag förstår inte - i vart annat inlägg är du för smal enligt dig själv, i andra så försöker du låta det som om du är världens fetaste.



Jag tycker faktiskt inte det går bättre för dig längre.. Du har fastnat i ett visst träsk och verkar inte komma loss ur det.. Bara sjunka djupare... Jag är faktiskt besviken - för jag vill tro på att du kan bli frisk.

2009-09-22 @ 18:41:16
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Helena

Om du fortätter så här så KOMMER du att dö förr eller senare. Snälla, snälla, sök hjälp! :/

2009-09-22 @ 18:43:52
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
Postat av: steffe

folk skulle inte alls saga sa, och det vet du nog egentligen sa lagg av.

2009-09-22 @ 21:35:09
URL: http://stffe.blogspot.com
Postat av: Anonym



Precis så skulle det vara...

2009-09-22 @ 22:11:47
Postat av: Zim

Sålänge du är sjuk kommer du ALDRIG att se dig själv som "tillräckligt smal". ALDRIG!!! Det vet du själv! Snälla, döda inte dig själv i försök att nå ett mål som inte går att nå.

Du kommer bara att må sämre och sämre och komma allt längre och längre ifrån det lyckliga drömliv som du försöker uppnå genom att gå ner i vikt.



Det enda sättet för dig att bli lycklig är att bli frisk. Det är det enda sättet för dig att ÖVERLEVA.



Vafan spelar det för roll om "andra tycker att du var smal nog att dö av anorexi"? Är det den du vill bli? "Hon som svalt ihjäl"!? Eller vill du vara den där starka tjejen som var nära att dö men som blev frisk för att hon kämpade och inte gav upp? En förebild för tusentals människor i samma sits som du? Om du dör nu är allt över. Du kommer aldrig få en chans att visa ditt rätta jag, att leva, att uppfylla dina drömmar eller att uppleva alla de saker man lever för. Ta chansen medan du fortfarande har den!



Man märker att du bara ger upp mer och mer för att din sjukdom får ett allt starkare grepp om dig. Tillåt någon att hjälpa dig! Någon som kan hjälpa dig på riktigt!

2009-09-22 @ 23:59:27
URL: http://zims.blogg.se/
Postat av: Ayla Catpaw

Vilka folk? Tänl på oss hundratals som skulle säga precis tvärtom... "Vad gjorde vi för fel? Hur kunde vi tillåta henne att bli för smal? Borde vi åkt upp dit och våldgästat henne och gjort massor med god mat att övertyga henne att åtminstone smaka på?"

2009-09-23 @ 05:30:50
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan av tragisk du är

2011-04-01 @ 15:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se