Tandläkare, bulimi och anorexi



Fick en fråga om tandläkarbesök... det fruktade tandläkarbesöket.

Faktum är att jag sjäv ska dit snart. Jag har sådan ångest över det. Senast jag var där fick jag ju skäll för att jag småäter (nej, jag kan inte äta fem stora mål mat om dagen... inte en chans) och för att jag har förstört dom. Heter det korrosioner errosioner, tack!

Det är otroligt viktigt att sköta om sina tänder när man lider av en ätstörning. Åratal av vitamin/mineralbrist och sur magsyra kan förstöra dom mest perfekta tänderna. Borsta två gånger om dagen (ej direkt efter att du har spytt!), använd tandtråd och tandpetare.

Men kom ihåg, inte ens den bästa hygien kan rädda dina tänder. Till slut kommer dom att bli förstörda - det är oundvikligt med anorexi eller bulimi.

Kommentarer
Postat av: Mia

Erosion. Emaljen fräts sönder. Går inte att laga, bara underhålla. Och så gör det ont.

2010-01-27 @ 12:37:39
Postat av: Candy

Mina tänder är helt förstörda av bulimin. Det är fruktansvärt.

2010-01-27 @ 15:00:58
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Anonym

tack att du svara. vet inte vad jag ska göra. har grov ångest iaf.

2010-01-31 @ 01:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se